نوشته شده توسط : نازی

مورد دیگر این است که به دلیل ماده شیشه مانند و بی رنگ ، کاملاً روی صفحه قابل مشاهده نیست. بنابراین اگر طراحی صفحه و لبه های اطراف صفحه تلویزیون را دوست دارید ، این محافظ صفحه تغییری در طراحی خود ایجاد نمی کند.

علاوه بر محافظت از صفحه نمایش در برابر این محصول ، به عنوان فیلتر در برابر 96٪ تا 99٪ اشعه ماورا بنفش چشم و پوست نیز عمل می کند. در برابر اشعه ماورا بنفش در برابر نور و اشعه ماورا بنفش مقاوم است و در صورت استفاده در محیط های روشن به چشم فشار وارد نمی کند.

مزایا و معایب محافظ صفحه تلویزیون

 

محافظ صفحه پنل LED حتی به راحتی تمیز می شود و می توانید گرد و غبار روی آن را فقط با یک حوله تمیز کنید.
نکته دیگر این است که هنگام نصب این محافظ ، می بینید که در فاصله کمی از صفحه اصلی واقع شده است.

اگر دلیل را می خواهید ، باید بگوییم که وقتی تلویزیون روشن است ، دمای صفحه نمایش افزایش می یابد و اکنون ، اگر محافظ به صفحه متصل شود ، گرما همچنان افزایش می یابد. اما این باعث می شود هوا بین آج و صفحه نمایش جریان داشته و گرما را کاهش دهد.

اندازه استاندارد این محافظ صفحه نمایش صفحه بلندگوها را پوشش نمی دهد ، بنابراین صدا همچنان واضح است.

محافظ صفحه نمایش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • یک محافظ خوب باید سبک باشد ، زیرا استفاده از محافظ سنگین باعث فشار به قاب تلویزیون می شود.
  • محافظ خوب روی صفحه تلویزیون نباید در زیبایی تلویزیون تأثیر بگذارد.
  • یک محافظ خوب نباید با چسب روی تلویزیون نصب شود ، زیرا چسب روی قاب تلویزیون باقی مانده است و همچنین هنگام تمیز کردن تلویزیون محافظ باید به راحتی جدا شود و دوباره نصب شود.
  •  محافظ خوب نباید به تلویزیون چسبیده باشد بلکه باید در فاصله کمی از صفحه تلویزیون باشد تا هوا رد و بدل شود و صفحه تلویزیون گرم نشود. زیرا فاصله غیر استاندارد آج و تابلو گرما را جذب می کند و در نتیجه گرما را به پانل باز می گرداند که باعث می شود تا عمر پانل تا 30٪ کاهش یابد.
  •  یک محافظ خوب باید از اشعه ماورا بنفش یا اشعه ماورا بنفش که اثر نامطلوبی بر بیننده دارند جلوگیری کند.
  •  یک محافظ خوب نباید در عملکرد کنترل از راه دور تأثیر بگذارد.

و اما

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

روش رفع عیب های چرخ خیاطی,نکاتی برای استفاده از چرخ خیاطی

تظیم نبودن درجه كشش نخ باعث پارگی نخ ماسوره می شود

 

کار با چرخ خیاطی کار نسبتا ساده ای است اما نیاز به آموزش و دقت دارد. در زمان خرید چرخ خیاطی معمولا یک دفترچه راهنما ارائه می شود که نحوه کار با دستگاه در آن توضیح داده شده است. در هنگام کار با چرخ خیاطی ممکن است گاها با مشکلاتی مواجه شوید که در این مقاله نکاتی را در مورد عیب یابی و تعمیر چرخ خیاطی برای شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد.

عیوب و "تعمیر چرخ خیاطی":

دوستانی كه خیاطی می کنند احتمال دارد مشكلات زیادی در حین خیاطی كردن برایشان پیش بیاید. یكی از مشكلات رایج است كه سبب سردرگمی و وقفه در كار می شود. در این هفته می خواهیم تعدادی از فنون رفع عیوب معمول چرخ خیاطی را به شما بگوییم.

 

سعی كنید‌ همیشه از نوع نخ مناسب با ماشین دوخت استفاده كنید تا بخیه ها خوب دوخته شود.

 

اگر نخ روی كار جمع شد و بخیه ها شل بود علت آن این است كه نخ روی چرخ سفت شده و نخ ماسوره شل است.


اگر نخ زیر در نوک بخیه ها شل است، دستگاه تنظیم كشش نخ را حركت دهید و امتحان كنید تا دوخت مرتب شود.

 

علت جا افتادن بخیه ها، کندی و کجی سوزن، کلفت بودن نخ نسبت به سوزن، کند یا فرسوده بودن فلاب ماکو، سوزن اشتباه نخ شده است، اشتباه قرار گرفتن جهت سوزن، کوتاهی یا بلندی بیش از حد سوزن می باشد.

 

اگر نخ ماسوره در حین خیاطی پاره شد، درجه كشش نخ تنظیم نیست ممكن است نخ ماسوره از جای خود خارج‌ و به اطراف افتاده و مانع گردش ماسوره در ماكو شود.

 

اگر چرخ در حین كار كردن گیر كرد و حرکت نکرد، علت آن گیر کردن و جمع شدن نخ در ماسوره و پیچیده شدن نخ دور ماکو. البته ممکن است به دلیل اتمام روغن چرخ نیز باشد.

 

چنانچه نخ پاره شود، ممكن است به این دلایل‌ باشد: درجه كشش نخ تنظیم نیست. نوك سوزن كند یا خم شده است. سوزن بیش از حد پایین بسته شده است. سوزن برعكس بسته شده است. نخ قرقره گره دارد یا ضخامت نخ‌ رو و ماسوره متفاوت است.

اما اگر حس كردید بخیه ها نامرتب و بزرگ و كوچک است، نخست گرد و غبار روی كار و ماسوره و ماكو را زدوده سپس ادامه دهید. ممكن است سوزن در جای صحیح خود قرار نگرفته باشد. فنر پایه شل نشده باشد. ممكن است سوزن از جهت اشتباه نخ شده باشد. استاندارد بودن سوزن را چك كنید.

 

اگر دوخت ها کوچک و بزرگ شدند علت های آن عدم تنظیم صحیح سوزن، نخ کردن نادرست سوزن، عدم استفاده از سوزن استاندارد، وجود گرد و غبار بر روی بخش ماکو و ماسوره در چرخ خیاطی و همچنین شل شدن فنر پایه می تواند منجر به بروز این مشکل شود.

 

علت دوخت نامناسب ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. برای مثال اگر دوخت ایجادشده بر روی پارچه باعث ایجاد یک سوراخ بزرگ شود به این معنی است که سوزن مورد استفاده، مناسب این نوع پارچه نیست و برای آن بزرگ است.

 

اگر چرخ در حین كار صدا می كند، ممكن است روغن چرخ تمام شده یا از روغن مانده استفاده شده است.

 

اگر چرخ خیاطی شما صداهای غیر معمولی داشت مانند ضربه زدن و یا کوبیدن به این معنی است که چرخ خیاطی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در صورت استفاده مداوم از چرخ خیاطی پرزهایی داخل چرخ خیاطی جمع می‌شود که لازم است با استفاده از قلم‌مو آن‌ها را از بین برد. علاوه بر این چرخ خیاطی باید هر چند مدت یکبار روغن زنی شود. تعمیر و نگهداری مداوم از چرخ خیاطی عمر آن را افزایش می‌دهد.

اگر در موقع دوختن سوزن بشكند ممكن است سوزن در محل خود شل شده باشد یا به چرخ نخورد. از درست بودن محل قرار گرفتن سوزن مطمئن شوید. ممكن است سوزن كج شده باشد. دوباره نخکشی رو و زیر را انجام دهید.

 

این امكان نیز وجود دارد كه اندازه سوزن با ضخامت نخ و پارچه مناسب نباشد.

 

آشنایی با عیوب چرخ خیاطی,چرخ خیاطی

 بعد از دوخت هر لباس، چرخ خیاطی را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید

 

 
برای اینكه كار با چرخ خیاطی راحت تر باشد به چند نكته توجه كنید:

 چرخ خیاطی را مکانی قرار دهید كه دارای نور طببعی یا مصنوعی كافی باشد.

 چرخ خیاطی را روی میز بگذارید و از صندلی مناسب برای كار استفاده كنید.

 

 در كنار چرخ خیاطی خود یک سطل مخصوص ریختن ضایعات پارچه و نخ قرار دهید.

 از خم شدن پشت چرخ خیاطی خودداری كنید. سوزن و سنجاق ته گرد را به لب نگذارید. پارچه خیاطی را برای برش زدن بهتر است روی میز پهن كنید و برش بزنید.


 اگر با پارچه سفید كار می كنید بهتر است قبلا دست هایتان را كاملا بشویید و خشک كنید.

 

 بعد از روغن کاری چرخ خیاطی حتما پارچه های بدون استفاده را بدوزید تا روغن ها به آن ها بریزد و پارچه های لباس هایتان کثیف نشوند.


 بعد از هر ساعت كار طولانی کمی نرمش كنید و راه بروید.

 

 

 بعد از دوخت هر لباس، چرخ خیاطی را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید. بلافاصله بعد از روغن کاری چرخ خیاطی از آن استفاده نکنید.


 اگر دفعه اول است كه از چرخ خیاطی تان استفاده می کنید، بهتر است ابتدا كمی تمرین كنید. برای این كار یک تکه پارچه تهیه كنید كه نه زیاد نازک و نه زیاد كلفت باشد، سپس آن را با مل خیاطی خط كشی كنید و با رنگ مخالف پارچه سعی كنید از روی خطوط بدوزید.

 

در این حالت كیفیت دوخت و درجه دوخت بخیه ها را كاملا تنظیم كنید. حالا بدون استفاده از خط كشی خطوطی متقاطع با خطوط یاد شده بدوزید، سعی كنید خطوط كاملا موازی باشند. حالا می توانید دوخت اولین لباس خود را شروع كنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tailoring-wheel.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

گچ از زمان کودکی دوست ما بوده است، اما می دانیم، بیشتر لوازم هنری است. این سنگهای کربنات سفید متخلخل می توانند در هنگام مشکلات عادی خانگی که همه ما با آن روبرو هستیم، قادر به شگفتی شوند. استفاده از آن بسیار آسان است و نه تنها در کارهای روزانه خود به شما کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و زمان زیادی نیز خواهد شد.

 

ما قصد داریم تا به شما کمک کنیم و روشهای مختلفی را برای استفاده از گچ برای مقابله با مشکلات رایج در خانه و اطراف خود پیدا کرده ایم. آنها را در زیر بررسی کنید.

 

1. لکه های چربی مزاحم را از بین ببرید.

بیکن، پیتزا، همبرگر، به همان اندازه که همه ما غذاهای مضر روغنی را دوست داریم، وقتی به طور تصادفی آن را روی خودمان می اندازیم، سردرد بزرگی می شود. از بین بردن لکه های چربی از لباس - خواه لباس، یا سفره ی پارچه ای، کاری بسیار خسته کننده است، اما اگر گچ با خود دارید نگران نباشید.

 

به جای اینکه لکه را با دست بشویید و سپس لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید، سعی کنید روی آن را یک تکه گچ بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. گچ اضافی را پاک کنید و سپس سعی کنید موارد کثیف را بشویید. گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد.

 

رفع مشکلات خانگی با گچ, از بین بردن لکه چربی با گچ

گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد

 

2. نقره خود را براق نگه دارید و از سیاه شدن جواهرات خود جلوگیری کنید.

قاشق و ظروف نقره ای به مرور زمان درخشش خود را از دست می دهند. اما می توانید با قرار دادن مقداری گچ در همان کابینت که در آن مجموعه های کارد و چنگال و ظروف نقره خود را نگه می دارید، می توانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. لکه هایی نقره ای به دلیل رطوبت ایجاد می شوند که با وجود گچ جذب می شوند.

 

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات خود می توانید از گچ استفاده کنید. به سادگی یک تکه گچ را در جعبه جواهرات خود و یا کابینت نگه دارید و بگذارید که از اموال گرانبهای شما محافظت کند. در صورت لزوم گچ را جایگزین کنید.

 

کاربردهای گچ,مهارت های استفاده از گچ در خانه

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات و نقره ها می توانید از گچ استفاده کنید

 

3. از کم کاری در کمد لباس جلوگیری کرده و از بوی بد خداحافظی کنید.

وقتی یک کمد بزرگ دارید، و از آن زیاد استفاده نمی کنید و در آن را زیاد باز نمی کنید بوی نم و ناخوشایندی می گیرد. نه تنها کمد بلکه جعبه ها و ... که در آن ها مدت زمان زیادی باز نشده بوی بد می گیرند.

 

برای مقابله با آن، شما به یک متخصص یا چیزهای خیلی فانتزی احتیاج ندارید، فقط به گچ نیاز دارید! از آنجا که از نظر طبیعت بسیار متخلخل است، گچ قادر به جذب هم بو و هم بوی بد است. مقداری گچ را بردارید و آن را در کمد لباس، جعبه ها، اتاق زیر شیروانی یا هر مکان دیگری که در خانه شما بدون استفاده باقی ماده است قرار دهید. تا تاثیر آن را ببینید.

 

از بین بردن کثیفی یقه ها با گچ, تمیز کردن ناخن ها با گچ

برای برطرف کردن بوی ناخوشایند از کمد از گچ استفاده کنید

 

4- از زنگ زدگی وسایل خود جلوگیری کنید.

اکسیداسیون یک فرایند طبیعی است. این ابزار یا هر فلزی باشد، برای این ماده، زنگ زدگی چیزی است که با رسیدن به سطح رطوبت خاصی اتفاق می افتد. با این حال، شما می توانید به سادگی با استفاده از گچ از زنگ زدگی جلوگیری کنید! بعضی از قطعات گچ را در جعبه ابزار خود نگه دارید و بگذارید همه رطوبت موجود در هوا را جذب می کند.

 

نکته اضافی: هنگامی که از یک پیچ گوشتی استفاده می کنید، گچ را بگیرید و آن را روی قسمت کوچک ابزار بمالید. این به شما کمک می کند تا سریعتر پیچ را پیچ کنید و از لغزیدن پیچ گوشتی جلوگیری کنید.

 

نکاتی برای استفاده از گچ,راهنمای استفاده از گچ

برای جلوگیری از زنگ زدگی ابزار مقداری گچ بین آن ها بگذارید

 

5- خانه خود را از آفات محافظت کنید.

مورچه ها عموماً موجوداتی بی ضرر هستند که به تجارت خود توجه می کنند. در واقع، مورچه های سیاه و باغ حتی نیش نمی زنند. با این حال، مورچه هایی که با خانه های شما می آیند می توانند خطرناک باشند زیرا می توانند بیماری ها را انتقال بدهند. اگر به آشپزخانه شما برسند، می توانند غذای شما را آلوده کرده و شما را بیمار کنند.

 

خوشبختانه، مورچه ها از گچ وحشت دارند و اگر در خانه خود مشکلی مورچه ندارید، می توانید با کشیدن خطوط با گچ، مورچه ها را دور نگه دارید. شوخی نمی کنیم. گچ را بگیرید و خطوط را در درب، پنجره ها، دریچه های آشپزخانه خود و هر مکان دیگری که فکر می کنید مورچه ها از آنجا می توانند وارد شوند بکشید!

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/fix8-plaster1-problems.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

بهترین هدیه روز زن و روز مادر

برای روز مادر چی بخرم , بهترین هدیه برای روز مادر و روز زن ؟ یکی از دغدغه هاي افراد همیشه این است که برای روز زن و یا روز مادر برای مادر و همسران شان چه چیزی هدیه بخرند.

 

سایت تالاب: یافتن هدیه روز زن برای تازه عروس ایده آل و زیبا نشان دهنده سلیقه و شخصیت زیبای شماست. برای این که امسال بتوانید یک هدیه متفاوت تهیه کنید در ادامه با ما همراه باشید.

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

 

1- عطر بهترین هدیه روز زن برای تازه عروس

شما با هدیه دادن عطر می توانید در قلب و ذهن طرف مقابل جا شوید. عطر برای هدیه روز زن برای تازه عروس شیک و کلاسیک است که هر بار که فرد از رایحه خوش آن عطر استفاده می کند به یاد شما میوفتد و حس و خاطره خوبی در ذهنش تداعی می شود. اما دقت داشته باشید نوع رایحه اي راکه انتخاب می کنید متناسب با روحیات فردی باشد که می خواهید به او هدیه بدهید.

 

2- مانتو هدیه روز زن برای تازه عروس

طرح ‎هاي برگرفته از نقوش ایرانی قدیم و طبیعت؛ چیزی است که هر زنی را برای خرید وسوسه می کند. اگر مانتوهایی رابا این ویژگی پیدا کردید مورد مناسبی برای خرید است. البته به رنگ و مدل آنها توجه کنید تا با آنچه مادر و همسر شما می پسندند، همخوان باشد.

 

3- ویژگی های هدیه روز زن برای تازه عروس

اگر عروس خانمی که می خواهید به او هدیه روز زن برای تازه عروس بدهید بسیار شیک و سخت پسند است و لاکچری پوش است، می توانید یک دست لباس مخصوص مهمانی بسیار شکیل به همراه کفش مناسبش رابه طرف مقابلتان هدیه بدهید. مسلما این هدیه خانم هاي سخت پسند را بسیار خوشحال می کند.

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

4- پیراهن های مجلسی بهترین هدیه روز زن برای تازه عروس

پیراهن هاي نخی، لینن، ویسکوز و یا هر جنس دیگری که در فصل بهار برای پوشیدن در مهمانی ها و یا استفاده در خانه مناسب هستند نیز، انتخاب هاي خوبی برای هدیه به شمار می‌آیند.

 

اگر قصد خرید چنین هدیه اي را دارید، مراقب باشید که رنگ آن متناسب با رنگ پوست همسر و یا مادرتان باشد و یا نوع برش آنها با طرح اندام شان هم خوانی داشته باشد.

 

5- شال روسری هدیه مناسب روز زن برای تازه عروس

نترسید؛ هدیه روز زن برای تازه عروس کوچکی نیست البته اگر جنس، طرح و برند آن رابه درستی انتخاب کرده باشید! عده اي از برندهای خاص شال و روسری، طرح ها و مجموعه هایي رابه شما ارائه می کنند که بسیار تک و منحصر به فرد هستند و این ارزش هدیه روز زن برای تازه عروس شما را دوچندان خواهد کرد. یک روسری شیک و لاکچری می تواند تمام چشم ها رابه خودش خیره کند. روسری برای خانمها یک هدیه روز زن برای تازه عروس بسیار مناسب و کاربردی است. سعی کنید انتخابی چشم نواز و ماندگار داشته باشید. رنگ و طرح روسری را مطابق با روحیات فرد مورد نظرتان انتخاب کنید تا از دیدن هدیه شما خوشحال شود.

 

شال ها و روسری هایي با چاپ دستی، رنگ هاي دست ساز و طرح هایي غیرتکراری یک مجموعه‌ي کامل برای انتخاب یک هدیه روز زن برای تازه عروس زیبا و به یاد ماندنی برای شما می سازند.

 

اگر در انتخاب خود کمی صبوری به خرج دهید می توانید مواردی را در برندهای معتبری را بیابید که در چاپ کارهای خود از سمبل کشورها، ملیت ها و آثار باستانی معروف دنیا بهره میگیرد. اگر همسر شما به کشورهایی باستانی مانند مراکش، هندوستان و ژاپن علاقه دارد.

 

6- زیورآلات هدیه روز زن برای تازه عروس

خانمها مخصوصا خانم هاي جوان اکثرا عاشق زیورآلات هستند. ساعت، دستبند، انگشتر، و گردنبند، از زیورآلات و اکسسوری هاي محبوب خانمها هستند. این زیورآلات همیشه چشم خانمها رابه خود خیره می کند و یک هدیه بسیار خاصی است که برای همیشه به یادگار می ماند.

 

اگر پیش از این برای او یک لباس زیبا و یا مجلسی مناسب خریده اید، وقت آن است که با زیورآلات رنگی و سنگ هاي درخشان، سِت لباس مهمانی اش را کامل کنید. می توانید لباس ها، مانتو و یا شالی که برای سال نو خریده است را نیز درنظر بگیرید و برای آنها یک سِت گوشواره، گردنبند و یا انگشتر انتخاب کنید.

 

برای انتخاب این مورد کمی به سلیقه‌ي کسیکه برای او خرید می کنید، توجه کنید. زیورآلات ازآن دسته اجناسی است که باید کاملاً مطابق سلیقه و سبک استفاده کننده ازآن، خریداری شود. بنابر این اعمال نظرهای شخصی و یا اختلاف هاي سلیقه ي مادر و فرزندی را کنار بگذارید ودر انتخاب رنگ سنگ ها، رنگ فلز بکار رفته در آن و اندازه اش، سلیقه‌ي هدیه گیرنده را درنظر بگیرید.

 

7- حوله های نرم و لطیف هدیه روز زن برای تازه عروس

خانمها همیشه وسایل شخصی بهداشتی نو و تازه رابه قبلی ها ترجیح می دهند حتی اگر چیزی از عمر آنها نگذشته باشد! می توانید حوله هایي شاد با اندازه ها و یا طرح هایي که او همیشه استفاده از آنها را ترجیح می دهد انتخاب کنید و مطمئن باشید که وی را خوشحال خواهد کرد.

 

در انتخاب این وسایل سعی کنید به سراغ اجناسی با نخ خالص، بدون حساسیت و سازگار با پوست و یا با قابلیت جذب بالای رطوبت بروید.

 

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

8- لوازم بهداشتی مناسب ترین هدیه روز زن برای تازه عروس

تمام تازه عروس ها هدیه روز زن برای تازه عروس وسایل مراقبت از پوست و مو که ظاهر آنها را زیباتر نشان می دهد، استقبال می کنند؛ البته اگر نظر ما را بخواهید بهتر است برای سلامتی خود، این گزینه را بیشتر برای مادرتان درنظر بگیرید تا همسر!

 

برای انتخاب درست مواردی که دراین مجموعه قراردارند، باید با برندی که خانمها از آنها استفاده می کنند آشنایی داشته باشید و یا ویژگی هاي موها و پوست آنها رابه خوبی بدانید.

 

انواع کرم هاي دور چشم که حاوی آنتی‌اکسیدان‌هاي طبیعی هستند، کانسیلرهای سبک و انواع کرم ها و سرمهای ترمیمی پوست و مو، انتخاب‌هاي مناسبی به شمار می‌آیند.

 

9- ملحفه و روتختی مناسب ترین هدیه روز زن برای تازه عروس

رنگ و لعابی تازه به اتاق خواب او بدهید تا هر وقت خسته وارد آن می شود، فضای زیبا و روحیه بخش اتاق، آرامش رابه او هدیه کند.

 

می توانید یک سِت لحاف و روتختی زیبا برای او انتخاب کنید و یا یک یا چند سِت روکش لحاف را درنظر بگیرید. برای انتخاب این موارد لازم نیست حتما به سراغ طرح هاي خلوت و رنگ هاي سرد و آرام بروید، طرح ها و رنگ هاي مورد علاقه ي مادر و همسرتان حتی اگر سرد و خلوت نباشد، می تواند برای او یک خواب آرام و آسان بسازد. قاعدتاً او پیش از این بارها درباره‌ي رنگ ها و طرح هاي مورد علاقه‌ي خود صحبت کرده است، مگر این که شما آنرا از یاد برده باشید!

 

 

10- کیف هدیه روز زن برای تازه عروس

هیچ بانویی نیست که به یک کیف جدید احتیاج نداشته باشد؛ موضوعی که هیچ ربطی به تعداد کیف هایش ندارد! اصلاً نیازی نیست که بدانید چرا اینگونه است. فقط کافی است بدانید که کیف هدیه روز زن برای تازه عروس مناسبی است. بنابر این فکر کردن به خرید آن هیچوقت دیر نیست. روی کاغذ کادو بنویسید: «امیدوارم دوست خوبی برات باشد، نه مثل بقیه‌ي دوست نماهای توی کمد!»

 

لوازم خانه و محیط زندگی پیشنهاد ما این است که انتخاب هدیه روز زن برای تازه عروس را از وسایل شخصی آغاز کنید. در هرحال هر شخصی دوست دارد هدیه اي که دریافت می کند برای شخص او خریداری شده باشد به ویژه اگر بهانه ي خرید این هدیه، سال روز تولد او باشد. اما خوب برای مادر ها که عموماً مدیریت خانه را نیز بر عهده دارند، دریافت هدیه هایي که این محیط را برای آنها زیباتر و یا کار در آنرا برای‌شان آسان‌تر کند، خوشحال کننده است.

 

حتما بخوانید : چه هدیه ای زنان و دختران دوست دارند ؟

 

11- شیرینی و دسر هدیه روز زن برای تازه عروس

مادرتان ازآن دست پخت خوشمزه هاست؟ از آنهایی که همه ی‌ي فامیل سر و دست می‌شکنند تا غذا هاي رنگارنگ وی را امتحان کنند. شاید هم ازآن دسته مادرهایی است که دوست دارد یک روز تعطیل را درکنار پدر به پختن کیک بگذراند و تولدها رابا کیک هاي خانگی جشن بگیرد. اگر این طور است با انتخاب وسایل کاربردی و زیبای قنادی و شیرینی‌پزی که هر شخصی دوست دارد تعدادی از آنها را در خانه داشته باشد، وی را خوشحال کنید. شاید این بهانه‌ي خوبی باشد که چند شب آینده را پس از شام، با دسر سپری کنید!

 

12- جارو شارژی هدیه روز زن برای تازه عروس

قرار نیست با خرید وسایل برقی منزل خورد و خوراک خودرا افزایش دهید! این وسایل بعنوان هدیه می توانند به سلامت مادر شما کمک کنند. یک بخارپز که به اسانی بتواند با آن غذا هاي سالم طبخ کند؛ یک جاروی شارژی که در نظافت به او کمک کند و یا یک تابه گریل جدید که در طول آشپزی، از چسبیدن غذاها به ظرف حرص نخورد. بنویسید:«کمی به سلامتی فکر کن؛ به خودت که باارزش‌ترینی»

 

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/بهترین-هدیه-روز-زن.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

لوازم تحریر و وسایل مورد نیاز دانش آموزان

تا اول مهر چیزی دیگر باقی نمانده است و ما در این جا فهرست کامل لوازم التحریر دانش آموزان را برای شما قرار دادیم .

 

لوازم التحریر و لوازم مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی را در این جا درج نموده ایم، فهرست لوازم زیر به ترتیب کلاس هاي‌ اول تا ششم دسته بندی شده است.

 

به گزارش تالاب لازم به ذکر است برای عده اي از سطوح و مدارس لوازم کمتر یا بیشتری از موارد ذکر شده مورد احتیاج است، که پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید اقلام غیر ضروری، ترجیجاً خرید عده اي از اقلام مورد نیاز دانش آموزان رابه چند روزبعد از شروع مدارس موکول نمایید.

 

<< لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی >>

 

قابل توجه والدین دانش آموزان پایه اول

فهرست لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان بدین شرح می‌باشد:

1- مداد رنگی
2- جامدادی پارچه اي ساده «2شماره»
3- مداد مشکی – مداد قرمز – تراش
4- چسب ماتیکی متوسط
5- کاغذ رنگی یک بسته
6- برگه A4 یک بسته – مقوا رنگی زبر « مانند فابریانا» در سه رنگ متفاوت
7- خط کش ژله اي
8- دفتر خط دار 80 برگ بدون فنر دوعدد
9- دفتر نقاشی ساده یک شماره. دفتر شطرنجی 1*1 سانتی متر یک شماره
10- خمیر بازی ؛ چینه و چوب خط هرکدام یک بسته
11- کلر بوک فنری صورتی یا بنفش به همراه صد شماره کاور پلاستیکی
12- پوشه دکمه دار زرد یک شماره

توجه

والدین گرامی خواهشمند است تا حد امکان از کالاهای ایرانی خریداری بفرمایید.

 

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

 

لوازم مورد نیاز دانش آموزان پایه دوم دبستان

والدین عزیز و گرامی

با درود و عرض ادب
جهت آماده کردن وسایل و کتب دانش آموزان عزیز دستوالعمل زیر را مطالعه نموده و آماده فرمایید.

۱_جامدادی«فقط پارچه اي»،مداد سیاه ،مداد قرمز،پاک کن و تراش

۲_ بسته ي آموزشی شامل چینه ها،چرتکه ي اعداد،کارت اعداد صفر تا 9،ساعت ،خط کش ژله اي ۲۰سانتی متری با شکل هاي‌ اصلی«مثلث،مربع،دایره،لوزی،مستطیل»

۳_مداد رنگی «۱۲رنگ»

۴_قیچی عروسکی ،چسب ماتیکی

۵_کاغذ A4«۲۰شماره»

۶_کاغذ رنگی و مقوا رنگی «۵رنگ اصلی از هر کدام ۲برگ»

۷_پوشه دکمه دار«نام دانش آموز روی پوشه باشد»

۸_ماژیک وایت برد«یک شماره مشکی»؛ ماژیک هایلایت «رنگ صورتی یک شماره »

۹_کلربوک ۱۰۰برگ

۱۰_دو شماره دفتر ۱۰۰برگ با جلد صورتی و آبی جهت دفتر مشق«صورتی» و ریاصی«آبی» ،یک شماره دفتر ۶۰برگ جهت املا،یک شماره دفتر نقاشی، «دفاتر حتماً جلد شده باشد و نام و نام خانوادگی داشته باشد،لطفا از گرفتن دفاتر سیمی خودداری نمائید»

۱۱- دفترچه یادداشت چسبی

12- دوهفته اول کتاب پارسی اول را همراه داشته باشند.

 

فهرست دفاتر کلاس سوم ابتدایی :

ریاضی 80 برگ

علوم 80 برگ

اجتماعی 50 برگ

املا 50 برگ

مشق 80 برگ

قابل توجه:

دفترها دارای جلد فانتزی و کلفت نباشد

دفترها کلاسوری نباشد

از دفاتر 200 برگ اصلا استفاده نشود

 

فهرست دفاتر کلاس چهارم ابتدایی :

ریاضی 80 برگ

علوم 80 برگ

اجتماعی 50 برگ

املا 50 برگ

مشق 80 برگ

قابل توجه:

دفترها دارای جلد فانتزی و کلفت نباشد

دفترها کلاسوری نباشد

از دفاتر 200 برگ اصلا استفاده نشود

 

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

فهرست لوازم التحریر کلاس پنج و ششم ابتدایی

1-مداد سیاه –اتود: 1 شماره

2-خودکار سیاه آبی–قرمز-سبز : از هرکدام 1 شماره

3-تراش دارای محفظه زباله : 1 شماره

4-پاک کن : 1 شماره

5- ماژیک وایت برد مشکی، آبی، سبز: از هر کدام 1 شماره

6-لاک نادرست گیر قلمی : 1 شماره

7-مداد رنگی 6عددی : 1 بسته

8-گونیا-پرگار-نقاله-خط کش 30 سانتی : از هرکدام 1 شماره

9-قیچی کوچک نوک گرد«با تیغه فلزی» : 1 شماره

10-جامدادی پارچه اي ساده : 1 شماره

11-دفتر 40 برگ«پارسی» : 1جلد

12-دفتر 60 برگ«علوم» : 1 جلد

13-دفتر 80 برگ«ریاضی» : 1 جلد

14-دفتر 2 خط 60 برگ«زبان انگلیسی» : 1 جلد

15- کاور کاغذ A4 : 1 بسته

16-زونکن A4 «جهت بایگانی کارها» : 1 شماره

17- پوشه دکمه دار: 1 شماره

18-چسب ماتیکی و چسب نواری: 1 شماره

19-ناپلون شفاف جهت جلد کردن دفتر و کتاب : به مقدار لازم

20-کاغذ شطرنجی: 2 برگ

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/لوازم-التحریر.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

هر سال برای چند روز تغییر می کند. گاهی اوقات با تعطیلات و زمانهای دیگر ، هدیه برای تولد مادر شوهر در میان غوغا همزمان می شود ؛ اما حسن این روز این است که نمی توان آن را نادیده گرفت. این بهترین بهانه برای قدردانی از زنانی است که به ما زندگی بخشیده اند یا زندگی را برای ما زیباتر کرده اند. ما این پست را به مناسبت روز زن 98 در شیشه های رنگی آماده کرده ایم تا به شما در خرید هدیه ای مناسب برای مادر ، همسر ، مادر شوهر و .. کمک کند. اگرچه در تهیه آن از منابع مختلفی کمک گرفته ایم ، اما آنچه خواندید در زیر ، خالی از نظرات شخصی نیست ، بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب هدیه ، در نهایت سلیقه و شرایط شما و شخصی که هدیه ای برای آن خریده اید. بستگی دارد

روز مادر در سال 1998 چیست؟
تاریخ دقیق روز مادر در تقویم سال 1998 برابر است با: شنبه 17 فوریه.

 


بهترین هدیه برای روز مادر
وقتی نوبت به خرید هدیه برای مادر و پدر می رسد ، همه ما دوست داریم بهترین هدایا را به این فرشتگان زمینی هدیه دهیم. اما در عین حال ، همه ما می دانیم که هیچ هدیه جادویی وجود ندارد که همه را خوشحال کند. در اینجا چند نکته برای راهنمایی ما در انتخاب بهترین هدیه روز زن آورده شده است:

وزن احساسی هدیه مهمتر از آن است که هدیه دهید
خانم ها می توانند هدیه انتخاب شده را با عشق و شیدایی و چیزی که با مشق شب خریده اید را به راحتی تشخیص دهند. مسئله این است که برخلاف تصور عموم ، نه تنها ارزش مادی هدیه می تواند زنان را تحت تأثیر قرار دهد ، بلکه نه تنها می توانید به زن ثابت کنید آنچه را که خریداری کرده اید برای او انتخاب شده و نشانه قدردانی و جذابیت است. شما پیش او هستید

به همین دلیل است که گاهی اوقات هدایای دست ساز می توانند به اندازه طلا و جواهرات زن را به هیجان بیاورند.

 


زنان در روز زن بسیار تحت فشار هستند!
اگر آقا هستید و قصد خرید برای همسرتان را دارید ، توصیه می کنیم که به مسئله توجه کافی داشته باشید.

یکی از مهمترین دلایل حساسیت همه مادران و همسران نسبت به هدایای روز زن این است که تحت فشار جامعه زن خانواده ، دوستان و آشنایان قرار دارند.

با بررسی عکس های اینستاگرام یا تغییر عکس پروفایل زنان در روز زن یا پرسیدن سال در مجالس خانوادگی و دوستانه ، به راحتی می توانید ببینید که آنها چقدر دوست دارند آنچه را که به عنوان هدیه به دیگران نشان داده اند به دیگران نشان دهند. .

در فرهنگ ما ، جایی که تعریف و تمجید یک موضوع نسبتاً رایج است ، خوب یا بد ، ما باید به این واقعیت توجه کنیم که بهتر است هدیه ای را انتخاب کنیم که مادر و همسر ما بتوانند به دیگران نشان دهند یا برای آنها توضیح دهند که چیست. هدیه ای از طرف همسر یا فرزندشان. گرفته شده.

البته منظور ما این نیست که به تجملات بپردازیم یا مشکلاتی ایجاد کنیم. فقط مراقب باشید هدیه ای شگفت انگیز دریافت کنید که بتواند یک زن را خوشحال کند.

با توجه به شرایط وجه نقد

 

در مورد کارت های هدیه یا اسکناس های باز نشده بحث نکنید. آیا باید انتخاب کنیم یا نه؟

خوب ، این به یک چیز یا چیز دیگر بستگی دارد.

راستش ، مشاهده شخصی محدود من ، به عنوان نویسنده این سطور ، نشان می دهد که بعضی از زنان واقعاً عاشق پول هستند. یک خانم بزرگ در محله ما زندگی می کرد که اگر بچه هایش غیر از پول چیز دیگری بخرند و آن را بدهند دوست ندارد و ممکن است عصبانی شود.

اما همه زنان اینگونه نیستند. گاهی اوقات دادن پول یا کارت هدیه می تواند به عنوان عدم تمایل به صرف وقت و حوصله کافی در انتخاب هدیه مناسب برای طرف مقابل تلقی شود.

و مبلغی که اهدا می کنید می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

البته گاهی اوقات شرایط باعث می شود که فکر کنیم پول را به عنوان انتخاب صحیح بدهیم. به عنوان مثال ، مادر شما ممکن است در مشکلات مالی باشد و ممکن است بخواهد با اهدای پول به بهانه روز مادر برخی از مشکلات خود را برطرف کند.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



بهترین کاربردهای چای,کاربرد چای در خانه

چای علاوه بر رفع تشنگی خواص بسیار دیگری نیز برای شما دارد


چای علاوه بر رفع تشنگی خواص بسیار دیگری نیز برای شما دارد. در اینجا به 7 روش استفاده‌ی مؤثر از چای اشاره شده است.

رنگ کردن لباس‌ها
یک تی شرت سفید یا کیف قدیمی یا پارچه‌هایی دارید که می‌خواهید کرمی، بژ یا قهوه‌ای شوند؟ در اینجا یک حقه به شما یاد می‌دهیم. آب را در یک کتری بزرگ بجوشانید. سپس زیر آن را خاموش کرده و 3 عدد چای کیسه‌ای در آن قرار دهید. بگذارید چای برای 10 تا 15 دقیقه در آب بماند یا تا زمانی که آب به رنگ قهوه ای دلخواه شما برسد. با یک انبرک یا چنگال چای های کیسه ای را خارج کنید. حالا پارچه‌ی خود را در آب رنگی قرار دهید. آن را در آب تکان دهید تا بین چین ها و جیب ها کاملاً خیس شوند. پارچه را تا زمانی که به رنگ دلخواه شما برسد در آب باقی بگذارید. پس‌ از آن پارچه را درآورده و در یک کاسه‌ی تمیز بگذارید. از آب باقیمانده برای آب دادن گیاهان خانگی یا گل‌های حیاط استفاده کنید. کاسه‌ی تمیزی که پارچه‌ی رنگ شده را در آن گذاشته بودید از آب سرد پرکرده و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. سپس پارچه را چلانده و خشک کنید. می‌توانید از خشک کن استفاده کرده و یا آن را روی بند بیندازید.

 

کاربرد چای,کاربردهای متفاوت چای

شما می توانید به وسیله چای لباس های قدیمی خود را رنگ کنید


درست کردن ماسک صورت
چای سبز برای این کار عالی است. چای را مطابق روش معمول همیشگی دم کنید ( به ازای هر فنجان آب یک چای کیسه ای ) و بگذارید سرد شود. سپس پس‌ از آنکه صبح صورت خود را شستید برای طراوت پوست چای سرد شده را روی آن بزنید. به جای این کار شما همچنین می‌توانید از یک ماسک صورت بخار استفاده کنید. آب داغ را در یک کاسه ریخته و برگ های چای سبز را به آن اضافه کنید. ( برای کاسه ای که دو فنجان آب در آن ریخته اید یک قاشق غذاخوری برگ چای کافی است ) اجازه دهید چای برای چند دقیقه در آب بماند. سپس یک پارچه روی سرتان کشیده و صورتتان را بالای کاسه ی پر بخار نگه دارید. حوله مانع خروج بخار می‌شود، در نتیجه بخارها در اطراف صورت شما حرکت می‌کنند.

 

آبکشی موها با چای, نحوه شستشوی موها با چای

برای طراوت بیشتر صورت خود، آن را با چای بشویید


رفع خستگی چشم
دو فنجان هم اندازه چای آماده کنید، به دو چای کیسه ای نیاز خواهید داشت. چای های کیسه ای را در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس آن ها را از یخچال خارج کرده و بگذارید آب اضافی شان خالی شود. در نتیجه آب روی صورت شما جاری نخواهد شد. روی هر چشم خود یکی از چای های کیسه ای را گذاشته و اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند. سپس چای را برداشته و صورتتان را با آب سرد بشویید. حالا از شادابی چشم های خود لذت ببرید.

 

کاربردهای چای,درست کردن کود با چای برای گیاهان خانگی

برای رفع خستگی چشمانتان چای های کیسه ای را روی چشمانتان قرار بدهید


تهیه ی کود
چای راحت ترین چیزی در دنیا است که می‌توان از آن کود تهیه کرد. اگر از برگ های چای تازه استفاده می‌کنید تنها آن ها را در یک کاسه ریخته و یک یا دوبار در هفته به کیسه‌ی کود خود اضافه کنید. اگر از چای کیسه ای استفاده می‌کنید که یک گیره ی کاغذی به آن متصل است در ابتدا کاغذ را جدا کرده و کیسه ی چای را باز کنید. چای داخل آن را در یک کاسه بریزید. کیسه و کاغذ آن را دور بیندازید.

 

کاربرد چای در خانه, متفاوت ترین کاربردهای چای

چای راحت ترین چیزی در دنیا است که می‌توان از آن کود تهیه کرد


آب دادن گیاهان خانگی
چای سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد غذایی است. اگر از چای دم کرده‌ی شما زیاد آمد و یا حتی کمی چای یخ، از آن برای آب دادن گیاهانی مانند گل سوسن استفاده کنید.

کاربردهای متفاوت چای,بهترین کاربردهای چای

 

اگر چای دم کرده تان زیاد آمد از آن برای آب دادن گیاهانی مانند گل سوسن استفاده کنید


درست کردن یک ترکیب مقوی گیاهی
گیاهان انتخابی خود را آماده کنید. نعناع، بابونه، اسطوخودوس و مخروط سانان برخی از گیاهانی هستند که شاید با آن‌ها آشنا باشید و یا می‌توانید از یک فرد آشنا برای گیاهان خوراکی دیگر نیز بپرسید. گیاهان را خشک کرده و یا خشک شده ی آن ها را بخرید. سپس آن ها را در لیوانی بریزید تا یک چهارم آن را پر کند. لیوان را با آب جوش پر کنید. یک درب روی ظرف گذاشته و بگذارید برای چند ساعت یا تمام شب بمانند. هر بار هرچقدر از چای گیاهی که می‌خواهید بنوشید را خالی کنید. چای را در زمان ریختن صاف کنید. باقیمانده ی چای را تا زمان استفاده در یخچال بگذارید.

 

مهارت های استفاده از چای,آبکشی موها با چای

با چای و میوه های خشک یا داروهای گیاهی دمنوشی مقوی تهیه کنید


آبکشی مو
چای را دم کرده و بگذارید سرد شود. سپس آن را روی موهای خود بریزید. موهای شما براق و سالم خواهند شد. برخی افراد آبکشی مو با چای سیاه را دوست دارند. دلیل آن رنگ بیشتر چای سیاه و پیشگیری آن از ریزش مو است

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/uses-tea1-home1.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



ریختن وسایل دور ریختنی در خانه,مرتب کردن خانه

ظرف هایی را که استفاده از آنها پرزحمت است، بدون معطلی دور بریزید


جوهر قلم تان تمام شده و هنوز وقت نکرده اید که آن را پر کنید. خوب آن را دور بیندازید. راحت است.


یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود دل از اجناس کهنه مان نکنیم، این است که مطمئن نیستیم آنها بدردبخور خواهند بود یا خیر. اکثر اقلام تاریخ انقضای مصرف ندارند و وقتی ما چیزی به خانه مان می آوریم، می خواهیم که از آنها استفاده کنیم، حتی اگر به وضوح دیگر به آن نیازی نداشته باشیم. در اینجا فهرستی از اجناسی که همین الآن می توانید از شرشان خلاص شوید نوشته ایم. شما می توانید یا آنها را دور بریزید یا ببخشید و یا حتی برخی از آنها را بفروشید.

1- عینک آفتابی های شکسته
به خودتان می گویید، بالاخره آنها را تعمیر می کنید اما مدتها گذشته و این اتفاق نیفتاده است. پس آنها را دور بریزید.

2- عینک های طبی با نمره نامناسب
این عینک ها را بلافاصله ببخشید. بالاخره کسی پیدا می شود که بتواند از آنها استفاده کند.

3- قلم بدون جوهر
جوهر قلم تان تمام شده و هنوز وقت نکرده اید که آن را پر کنید. خوب آن را دور بیندازید. راحت است.

4- ظرف های ذخیره غذای بدون استفاده
معمولا اکثر مردم در آشپزخانه شان دو یا سه دست از این نوع ظرف ها دارند که فقط بخشی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بقیه ظرف ها را به جای اینکه در آشپزخانه تان انبار کنید، به کسی که احتیاج دارد هدیه کنید. بیشتر مواقع یکی دو پارچه از این ظرف ها مفیدند و باقی شان فقط فضای اضافی اشغال می کنند.

5- لباس های کهنه
اگر به مدت یکسال به سراغ لباسی در کمدتان نرفتید، مطمئن باشید آن لباس را دیگر نمی خواهید. گاهی اوقات هم به دلیل چاق و یا لاغر شدن، لباس تان تنگ یا گشاد می شود. این لباس ها را بدون معطلی دور بریزید.

6- روزنامه های تاریخ گذشته
مجلات را می توان حتی تا یک هفته نگهداشت، تا زمانی که کل مطالبش را مطالعه کنید. اما روزنامه هایی که بیش از 48 ساعت از آنها گذشته باشد و شما هنوز کامل نخوانده اید، مسلما دیگر نخواهید خواند زیرا خبرهایش بدون شک دست دوم خواهد شد. بنابراین آنها را دور بریزید. هیچ مجله ای را هم بیشتر از دو ماه نگه ندارید. البته به غیر از مجلاتی که واقعا آنها را دوست دارید.

7- کنترل از راه دور قدیمی
امروزه اکثر دستگاه های الکترونیکی، کنترل از راه دور دارند، وقتی دستگاه آن خراب می شود و دیگر به درد استفاده نمی خورند، چرا کنترل از راه دور آنها را نگه می دارید. بهتر است آنها را هم دور بریزید.

8- جوراب های لنگه به لنگه
گاهی اوقات پیش می آید که یک لنگه جوراب پاره یا به دلیلی گم می شود، لنگه دیگر را بی برو برگرد دور بریزید. تجربه ثابت کرده است که نمی توانید لنگه ای مناسب آن پیدا کنید.

9- ظرف هایی که درهایشان به راحتی بسته نمی شوند.
ظرف هایی را که استفاده از آنها پرزحمت است، بدون معطلی دور بریزید.

10- کفش های قدیمی
اگر کفشی دارید که بیش از 3 سال است نپوشیده اید، پس بهتر است آن را به کس دیگری ببخشید.

اگر با دقت به خانه تان و اجناس آن نگاه کنید، مسلما انواع و اقسام لوازمی می بینید که واقعا دورریختنی اند. با دور ریختن آنها، از فضای خانه تان به شکل بهینه تری استفاده کنید

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/waste1-throw1-away1.html



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()