نوشته شده توسط : نازی

هدیه خریدن برای پسر ها میتواند کار سختی باشد. کادو دادن برای بعضی از افراد یک کار لذت بخش و برای برخی دیگر اضطراب آور است. جنسیت نقش مهمی در تعامل افراد با یک دیگر دارد؛ و خرید کادو نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمام پسرها و دخترها کادو گرفتن را دوست دارند؛ اما فرایند خرید انتخاب و خرید کادو برای آن ها کاملا متفاوت است. اگر درمورد خرید کادو برای پسر مورد نظر خود بسیار فکر کرده اید اما ایده ای به ذهن تان نرسیده است، این مقاله را مطالعه کنید تا انتخاب کادو برایتان راحت تر شود.

چگونه برای پسر ها کادو بخریم؟
بهترین هدیه برای پسران
خرید کادو برای پسر ها

پلیر ها
اکثر پسرها به موسیقی علاقه مند هستند و کادوهای زیادی با زمینه موسیقی برای پسرها وجود دارد. لوازم جانبی برای پخش کننده MP3 یا تلفن همراه از جمله اسپیکر های قابل حمل، هدست یا داک های موبایل برای پخش موسیقی که آلارم هم داشته باشند، از مواردی هستند که می توان آن ها را تهیه کرد و بهترین هدیه برای پسرها محسوب می شود.

کتاب
پسرهای ۱۸ ساله به کتاب خواندن علاقه دارند. می توانید برای آن ها یک کیندل آمازون تهیه کنید که بتوانند با آن کتاب بخوانند. هدیه مناسب و ارزان برای دوست پسر حتی اگر کتاب خوان هم نباشند، کتاب ها و مجلاتی هستند که برای هدیه دادن خیلی باحال هستند. مثلا اگر دانشجوی شهرستان هستند و باید در خانه دانشجویی زندگی کنند می توانید یک کتاب آشپزی مناسب برای آن ها تهیه کنید. یا این که بعضی کتاب های خنده دار و فان هم می توانید به آن ها هدیه دهید.
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...

افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...
افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...

افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...


لباس
پسران دوست دارند خوش تیپ به نظر برسند. اگر بدانید که برای آن ها چه لباسی بخرید، آنها قطعا استقبال خواهند کرد. اگر مطمئن نیستید. می توانید به آن ها یک بن خرید لباس بدهید. در غیر اینصورت تی شرت و سوییشرت انتخاب های مناسبی هستند در صورتی که سایز کسی که می خواهید هدیه به او دهید را بدانید. ایده های دیگر شامل جوراب و لباس زیر است. همچنین دستکش و شال گردن و عینک آفتابی و کیف هم بهترین هدیه برای پسرها است و گزینه های خوبی برای هدیه دادن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 



 

از بین بردن گرفتگی سوراخ های بخارشوی, راههای از بین بردن سوراخ های بخارشوی

می توانید مشکلات کوچک بخارشوی را به راحتی خودتان برطرف کنید

 

دستگاه بخار شوی از جمله ابزارهای پرکاربرد در هر خانه و کارگاهی است که برای پاک کردن دوده ها و لکه ها و جمع کردن مایعات سر ریز شده استفاده می شود. بخار شوی بدون استفاده از هیچ گونه ماده شیمیایی مضری محل مورد نظر را تمیز می کند. از این دستگاه همچنین برای پاکیزه کردن و ضدعفونی کردن نیز استفاده می شود. 

 

دستگاه بخار شوی، دستگاه بسیار خوبی است و از طرف مصرف کنندگان آن مشکلات کمی گزارش شده است. خوشبختانه خیلی از این مشکل اغلب توسط خود افراد برطرف می شود و نیازی به بردن دستگاه به تعمیرگاه نیست. برای مشکلات پیچیده ممکن است نیاز به تعمیر بخارشور داشته باشید.

 

در اکثر مدل های آن توصیه شده است که برای پر کردن مخزن آب آن، از آب مقطر یا آب معدنی استفاده شود. این کار مانع از تجمع کلسیم در سوراخ های بخار شوی و مسدود شدن آن ها می شود و بخار براحتی از از این منافذ عبور می کند.

 

چرا که آب شیر (آب سخت) حاوی سطح بالایی از مواد معدنی غیر حلال نظیر، کلسیم و منیزیم می باشد و که به مرور زمان این مواد معدنی در سوراخ های بخارشوی رسوب می کند و مانع خروج بخار از  سوراخ های خروجی بخار دستگاه می شود  و باعث مسدود شدن آن می گردد. اما اگر این رسوبات پاکسازی نشود در بلند مدت می تواند باعث کند شدن دستگاه و حتی خراب شدن آن شود.

 

از بین نبردن این رسوبات ممکن است موجب آسیب دیدن یا از کار افتادن بخارشوی شما شود. پس بهتر است با رعایت نکات نگهداری بخارشوی از هزینه تعمیر بخارشوی در آینده جلوگیری کنید. در زیر به برخی از مشکلات احتمالی بخار شوی ها و راه های از بین بردن رسوبات بخار شوی اشاره می شود.

 

اما در برخی مواقع با عدم خروج بخار از دهانه بخارشوی مواجه می شویم یا اینکه شدت خروج بخار نسبت به قبل کمتر شده است. در این مواقع باید به دنبال علت این مشکل باشیم و آن را برطرف کنیم در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با دلایل بخار نکردن بخار شوی و روش های برطرف کردن آن بپردازیم.

 

دلایل بخار نکردن بخار شوی

اگر بخار شوی بخار نکند، ابتدا مطمئن شوید که مخزن دارای آب می باشد. اگر آب ندارد، اجازه بدهید بخارشوی سرد شود، مخزن را بیرون بیاورید؛ کلاهک را باز کنید و آن را پر کنید. اگر مخزن پر می باشد، مخزن را بیرون آورید و کلاهک قرار گرفته در زیر آن را چک کنید که به درستی نصب شده و شل نشده است.

 

ممکن است نیاز باشد دستگاه را خاموش کنید، و خروجی دیگری را چک کنید که درست کار می کند یا خیر. اگر مشکل رفع نشد، دستگاه را روشن کنید و به مدت دو دقیقه دکمه ی روشن را نگه دارید تا دستگاه شروع به بخار کردن کند. اگر بخاری تولید نشد، مخزن را بیرون بیاورید و در سوراخی که متصل به فیلتر دستگاه است آب سرد بریزید، و دکمه ی روشن را فشار دهید تا ببینید که بخار می کند یا نه. اگر با این کار مشکل رفع شد، پس احتمالا فیلتر باید عوض شود. باز هم بخار ایجاد نشد؟ پس احتمالا سوراخ های بخار پاش مسدود است.

 

از بین بردن رسوبات بخار شوی کار سختی نیست و می توانید از برخی مواد موجود در خانه ی خود برای از بین بردن این رسوبات استفاده کنید. با چند نکته و ترفند ساده می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

برای بر طرف کردن این مشکل باید دستگاه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا خنک شود؛ پس از آن دستگاه زمین شوی را به سمت پایین کشیده و در آورید و پس از آن با یک پیچ گوشتی پیچ هایی که ممکن است شل شده باشند را سفت کنید و همچنین با یک دستمال تمیز رسوبات را پاکسازی کنید. برای این کار از گوش پاک کن هم می توانید استفاده کنید. در برخی مواقع نیز فیلتر نیاز به تعویض دارد و یا اینکه کلاهک درست نصب نشده است. 

 

علت بخار نکردن بخارشوی,دلایل بخار نکردن بخارشوی

برای مخزن بخارشوی از آب لوله کشی استفاده نکنید

 

پاک کردن دستی بخار شوی

قبل از اینکه قصد باز کردن منافذ بخار شوی خود را دارید، مطمئن شوید که دستگاه کاملا خنک شده است. دستگاه مدتی طول می کشد تا خنک شود. بهتر است مخزن آب را خارج کنید و آن را خالی کنید.

 

برای تمیز کردن دستی سوراخ های پخش بخار به یکسری تجهیزات خانگی نیاز خواهید داشت. که شامل این ها می باشد:

 

 

- گوش پاک کن

- گیره کاغذ

- تکه ای پارچه

- پیچ گوشتی (بعضی از مدل های آن)

 

برای تمیز کردن جرم های سوراخ های بخار شوی با گوش پاک کن شروع می کنیم. به کمک تکه پارچه ای تمام رسوبات باقی مانده را پاک کنید. وقتی از گوش پاک کن برای تمیز کردن منافذ پخش بخار استفاده می کنید، به کمک پیچ گوشتی گوش پاک کن را خارج کنید.

 

برای تمیز کردن سر بخار پاش در پایه ی بخار شوی، شاید لازم باشد پیچی را در پایه باز کنید. وقتی بازش کردید، به کمک یه گیره کاغذ تمام رسوبات را تا حد امکان خارج کنید. از تکه پارچه برای پاک کردن باقیمانده رسوبات استفاده کنید.

 

برای از بین بردن رسوب بخارشور

ابتدا مخزن را پر از آب کنید و یک قاشق جوش شیرین را داخل مخزن بریزید و بزنید به برق و دستگاه را روشن کنید وقتی که دستگاه کامل بخار کرد دستگاه را خاموش کنید و اجازه بدهید تا سرد شود.

 

بعد آب دستگاه را خالی کنید و این کار را چهار یا پنج بار انجام بدهید اگر دیدید باز نشد شاید از دسته بخارشو و خروجی بخار باشد در این صورت هم پیچ های دسته بخارشوی را باز کنید و هم سوراخ های آن را با سوزن تمیز کنید همچنین محلول آب و جوش شیرین را درست کنید و داخل شلنگ بریزید و بعد تخلیه کنید بخارشوی من که با این روش باز شد البته از یک متخصص پرسیدم محلول سرکه یک کم خطرناک است و ممکن است مخزن آن را سوراخ کند.

 

ولی خانم ها یادتان باشد همیشه بعد از استفاده از بخارشوی آب آن را کامل تخلیه کنید و همیشه از آب جوشیده سرد شده یا آب معدنی و یا آب تصفیه برای بخارشوی استفاده کنید که جرم نگیرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/reason1-steaming2.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای خرید مایع دستشویی, خرید مایع صابون

صابون های مایع انواع آنتی باکتریال یا آنتی چربی دارد

 

مایع دستشویی

از قدیم صابون را برای شستشو استفاده می کردیم. اما اینکه قبل از ما فردی با آن صابون دست خودش را شسته یک مقداری ذهن ما را در گیر می کند.

می دانستید شست و شو با صابون، منظورمان از نوع خشک و جامد آن است، چندان هم که تصور می کنید پاک و تمیز نیست؟ البته از نظر علمی نمی گوییم، چون تصور نمی کنیم آن باکتری روی سطح صابون بتواند آسیبی به ما بزند، بلکه از نظر روانی می گوییم. به همین دلیل هم سال هاست که افراد بیشتر به استفاده از صابون مایع یا همان مایع دستشویی روی آورده اند.

 

برخلاف صابون، دست کسی (یا هر جای دیگرش) پیش از شما به مایع دستشویی نخورده است و می توانیم مطمئن باشیم که حداقل با شوینده تمیزتری طرف هستیم. صابون های مایع انواع مختلفی دارند و امروزه می توانیم انواعی را پیدا کنیم که آنتی باکتریال یا آنتی چربی هستند. اینکه مایع های دستشویی هم چنین رایحه های بیشتر و متنوع تری از صابون دارند به کنار، شاید موضوع به صرف بودن استفاده از صابون مایع مهم ترین عامل در خرید آن ها باشد.

 

به شما قول می دهیم که صابون های مایع بسیار دیرتر از صابون خشک و جامد تمام می گردد. اگر در مملکت ما مشغول زندگی باشید، احتمالا زمانی که مایع دستشویی خانه شما به یک سوم پایانی اش می رسد، ظرف آن را با آب پر و یک ماه دیگر هم از آن استفاده می کنید. احتمالا هنوز هم بهتر از صابون معمولی دست هایتان را پاک می نماید.

 

صابون مایع هم چنین یک نوع جدیدتر به اسم فوم دستشویی دارد که از ظرفش به جای مایع، کف بیرون می زند. اساسا با این کار، کار خود را سریع تر و ساده تر می کنید. البته به جای این موضوع، بهتر است به میزان مصرف بسیار کمتر فوم دستشویی اشاره کنیم؛ معمولا حتی اگر تمام کوشش خودتان را هم به کار گیرید، فوم دستشویی تمام نمی گردد.

 

کاربردهای مایع دستشویی

صابون مایع هر چند یک ماده طبیعی نیست اما قدرت پاک کنندگی آن ملایم است که نه به دست آسیب می رساند و نه به وسایل خانه شما. صابون مایع مثل خیلی از پاک کننده های صابونی توانایی از بین بردن دوده و بسیاری از لکه ها را دارد. ویژگی خاص آن این است که از پاک کننده های دیگر مهربان تر عمل می کند پس شما می توانید از صابون مایع برای تمیز کردن اینگونه موارد استفاده کنید:

 

اتومبیل

یک سطل را تا نزدیک لبه پر از آب گرم کنید و یک چهارم فنجان مایع دستشویی به آن اضافه کنید. آنها را با هم مخلوط کرده و روی تمام بخش های بیرونی اتومبیل، شیشه ها، آینه های بغل و قالپاق ها بریزید. سپس یک اسفنج بزرگ بردارید و تمام بخش های ماشین را با آب و مایع دستشویی آغشته کنید. بعد می توانید با یکی، دو سطل آب، کف ها را بشویید و از تمیزی اتومبیل تان لذت ببرید.

 

کف ها

صابون برای تمیز کردن هر جنسی از کف خانه به شرط آنکه لکه سخت و عجیبی روی آن نباشد مناسب است. چوب، سنگ، سرامیک و لمینیت به راحتی با مایع دستشویی تمیز می شوند. کافی است یک چهارم فنجان مایع دستشویی را در ۲ لیتر آب گرم حل کنید. و آن را با یک دستمال روی کف خانه بکشید. سپس با دستمال خشک کف را پاک کنید و از درخشندگی و بوی خوب کف خانه تان لذت ببرید.

 

پیشخوان و روی کابینت های مرمر

صابون برخلاف پاک کننده های اسیدی به سنگ مرمر صدمه نمی زند و آن را کدر نمی کند. برای پاک کردن سطح کابینت یک قاشق غذاخوری صابون مایع را به نیم لیتر آب گرم اضافه کنید. اگر سطح خیلی چرب است می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه هم به محلولتان اضافه کنید. محلول را با اسکاچ روی مرمر بکشید و بعد با دستمال خشک، آن را پاک کنید. مطمئن باشید تمام لکه ها از بین خواهند رفت.

 

حمام

مایع دستشویی برای پاک کردن و برق انداختن شیرآلات، سینک، وان و حتی کاشی های حمام مناسب است. شما می توانید با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری صابون مایع و یک سوم فنجان جوش شیرین یک تمیز کننده قوی خانگی درست کنید که حتی زه کشی های بین کاشی ها را هم سفید خواهد کرد. با این پاک کننده می توانید شیرآلات استیل را مثل روز اول برق بیندازید و جرم های مانده کف را از سینک دستشویی و وان حمام پاک کنید.

 

هود

چربی هایی که در اثر تبخیر روغن غذا روی هود می نشیند به مرور زمان سخت می شوند و پاک کردن آنها به راحتی امکان پذیر نیست. برای نرم کردن این چربی ها می توانید از صابون مایع استفاده کنید. چند قطره صابون مایع را با دستمال به هود بکشید و بعد یک قابلمه آب را روی گاز به جوش آورید وقتی بخار آب داغ روی صابون ها نشست، چربی ها نرم خواهند شد و بعد از آن می توانید با یک دستمال به راحتی هود را پاک کنید.

 

نکاتی برای خرید مایع دستشویی,راهنمای خرید مایع دستشویی

می توانید از مایع دستشویی برای تمیز کردن چربی های هود استفاده کنید

 

فرمولاسیون مایع دستشویی

مایع دستشویی که در بین عموم مردم به مایع صابون نیز شهرت دارد، بیشتر برای مصارف دستشویی استفاده می گردد و با توجه به اینکه در بین مردم صابون جامد بیشتر استفاده می شود، استفاده از صابون مایع در اماکن پر جمعیت همچون ادارات، مدارس، دانشگاه ها، اماکن عمومی و غیره بسیار بهتر و بهداشتی تر می باشد.

 

 

به همین علت که رعایت بهداشت در صابون های مایع بیشتر از صابون های جامد می باشد، استفاده از صابون مایع روز به روز رو به افزایش است.

 

از صابون مایع بیشتر برای شستشو استفاده می گردد و به همین دلیل تنها موادی جایگزین صابون مایع می توانند بشوند که به عنوان شوینده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

با توجه به اینکه صابون مایع بعد از صابون جامد تولید شده است می توان این نکته را اعلام کرد که صابون مایع جایگزین صابون جامد می باشد. لازم به توضیح است که صابون جامد می تواند به جای صابون مایع مورد استفاده قرار گیرد ولی جایگزین آن نیست.

 

استفاده از مایع دستشویی بسیار آسان می باشد و به همین علت در تمامی نقاط جهان قابلیت استفاده را دارا می باشد و اکثر مردم کشورهای جهان از این محصول برای شستشو استفاده می کنند.

 

بیشتر کشورهای دنیا صابون مایع مورد نیاز کشور خود را در داخل کشورشان تولید می کنند. این موضوع نیز لازم به ذکر است که ماده اولیه صابون مایع قابلیت حمل و نقل ساده ای را دارد و این موضوع یکی از نکات مثبت این ماده می باشد.

 

راهنمای استفاده از مایع دستشویی, فرمول ساخت مایع دستشویی

از مایع دستشویی بیشتر برای مصارف دستشویی استفاده می گردد

 

فرمولاسیون انواع مایع دستشویی (مایع صابون)

مایع دستشویی از نمک های سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب تشکیل شده و مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن پتاس، سود، روغن برزک، عصاره گل، الکل صنعتی می باشد

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips-buying2-toilet-fluid2.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

کاربرد مایع ظرفشویی, کارایی مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی مناسب باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد

 

مایع ظرفشویی که در اصطلاح عامیانه ریکا (نام تجاری یک مایع ظرفشویی معروف قدیمی) نیز نامیده می شود، مایعی شوینده می باشد که جهت شستشوی ظروف کاربرد دارد. مایع ظرفشویی ماده ای مولد کف می باشد که برای حذف چربی ها و بقایای مواد غذایی از سطح ظروف طراحی گردیده ‌است. نوع دیگری از مایع ظرفشویی برای شستوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

 

مناسب ترین مایع ظرفشویی باید دارای ویژگی های زیر باشد :

• مایع ظرفشویی باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد. بخاطر کاربرد مخلوطی از سورفکتانت های آنیونیک، نانیونیک و آمفوتریک در فرمول شیمیایی مایع ظرفشویی چربی ها و چرک ها سریع و کامل از روی سطوح پاک می شوند.

 

• مایع ظرفشویی باید غلیظ و با صرفه باشد. مایع ظرفشویی بخاطر کاربرد الکترولیت ها و سورفکتانت ها و آلکانول آمیدها، باید غلظت زیادی داشته باشد.

 

• مایع ظرفشویی باید قدرت کف کنندگی زیادی داشته باشد. بخاطر کاربرد مواد پایدار کننده کف و زیاد کننده غلظت، مانند آلکانول آمیدها، کف تشکیل شده، پایدار می باشد.

 

• مایع ظرفشویی باید pH خنثی داشته باشد و باعث سوزش پوست دست نشود. pH مایع ظرفشویی خنثی می باشد و بخاطر وجود سورفکتانت آمفوتریک، باعث کاهش حساسیت پوستی می شود.

 

• مایع ظرفشویی باید به راحتی با آب کشی ظروف پاک شود. کف تولید شده روی ظروف باید به آسانی پاک گردد.

 

• مایع ظرفشویی دارای رایحه خوش است که هنگام مصرف متصاعد می شود. به همین علت در هنگام مصرف مایع ظرفشویی، احساس خوبی برای فرد مصرف کننده ایجاد می شود.

 

مایع ظرفشویی با رفتن با قدرت کف زایی و پاک کنندگی فراوان به راحتی ظروف را تمیز و پاک می کند. مایع ظرفشویی بارفتن در مقادیر مختلف متناسب با هر نوع نیازی طراحی شده است. مایع ظرفشویی بارفتن با قدرت پاک كنندگی فراوان، تمام ظروف آشپزخانه را پاک می گرداند. این مایع ظرفشویی غلیظ و با صرفه می باشد و از قدرت كف كنندگی زیادی برخوردار است و در بسته بندی های نیم، یک، سه و چهار لیتری در بازار عرضه گردیده است كه جهت مصارف خانگی، اداری، رستوران ها، تالارها، هتل ها، سالن های غذاخوری و... مناسب می باشد.

 

مایع ظرفشویی,آشنایی با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی باید به راحتی با آب کشی ظروف پاک شود

 

کاربردهای مایع ظرفشویی

مایع ظرف‌شویی یکی از موادی است که در همه خانه یافت خواهد شد، در واقع این مایع یک جز جدانشدنی از آشپزخانه در هر خانه ای بشمار می رود. اما یادتان باشد این ماده تنها برای برق انداختن بر روی ظرفشویی و ظروف نیست و می‌توان از این ماده شوینده برای نقاط مختلفی بهره برد.

 

1- لکه های چربی روی لباس ها را با مایع ظرفشویی پاک کنید. 

مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های چربی انتخاب مناسبی است؛ این بار که لکه‌ای از چربی بر روی لباستان ایجاد شد از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

2- کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید.

کافی است دو قطره مایع ظرفشویی داخل سطل آب گرمی بریزید و بعد با آن کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی را بشویید.

 

3- زیورآلات خود را درخشان کنید.

اگر به دنبال راهی هستید تا زیورآلات خود را بدون آسیب پاکسازی کنید توصیه می کنیم مقداری آب گازدار تهیه کنید و با مایع ظرفشویی مخلوط کنید؛ سپس زیورآلات را در حدود 5 دقیقه داخل این محلول قرار داده و پس‌ از آن به خوبی توسط یک مسواک بشویید.

 

4- مبلمان فلزی پاسیو خود را تمیز کنید.

برای شستن و تمیز کردن مبلمان فلزی پاسیو از یک سطل آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید و سپس آن را آب بکشید.

 

5- شانه و برس خود را تمیز کنید.

وسایل پیرایشی همانند برس مو و شانه‌ها اغلب پاک‌سازی سختی دارند. برای پاک سازی چنین وسایلی مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی مخلوط کنید و شانه و برس ها را داخل این محلول قرار دهید. پس از گذر مدت زمانی کوتاه آن ها را بشویید و با خیالی راحت بدون ذره ای چربی آن ها را مجدداً مورداستفاده قرار دهید.

 

 

6- لباس هایی که باید با دست شسته شوند را بشویید.

لباس هایی که به خاطر ظریف بودن باید با دست بشویید را می توانید به جای استفاده از مایع یا پودر دستی با مایع ظرفشویی بشویید.

 

7- میوه ها را ضدعفونی کنید.

سه قطره از مایع ظرفشویی می تواند در داخل ظرفی از سرکه منجر به جذب حشرات موجود در میوه ها می شود.

 

8- لکه های روی فرش یا موکت را از بین ببرید.

 

برای از بین بردن لکه های روی فرش یا موکت دو قاشق مایع ظرفشویی را داخل دو فنجان آب گرم بریزید و دستمال سفیدی که به آن آغشته کرده اید را آنقدر روی لکه بکشید تا آن را به خود جذب کند. سپس با اسفنج آغشته به آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.

 

9- کابینت های خود را تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت ها مایع ظرفشویی از هر ماده شوینده دیگری بهتر عمل می‌کند؛ بهتر است برای از بین بردن لکه ‌های چربی از مایع ظرفشویی و مقداری آب گرم استفاده کنید!

 

10- لکه های روغن کف پارکینگ را تمیز کنید.

اگر کف پارکینگ لکه های روغن ریخته شده است، برای تمیز کردن آن ها ابتدا روی آن ها جوش شیرین بپاشید و سپس چند قطره مایع ظرف‌شویی روی آن بریزید و آن را با یک فرچه پلاستیکی بسابید. سپس اجازه دهید این مخلوط برای چند ساعت روی آن بماند. سپس بشویید اگر لکه هنوز از بین نرفته بود آنقدر این کار را تکرار کنید تا از بین برود.

 

مناسب ترین مایع ظرفشویی, ویژگی مایع ظرفشویی مناسب

کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید

 

آیا میدانید:

برای از بین بردن مگس سرکه از این ماده استفاده می کنند. مایع ظرفشویی برای پاک کردن شیشه ها و آینه ها هم بسیار موثر است.

 

مایع ظرفشویی برای پاک کردن سطوح چرب آشپزخانه از هر جنسی که باشند، مناسب است. این ماده که قابلیت حل کردن چربی ها را دارد به راحتی برای پاک کردن سطوح آغشته به چربی به کار می رود.

 

محلول مایع ظرفشویی با آب و کمی شکر و گلیسیرین می تواند محلولی عالی برای درست کردن حباب و سرگرمی بچه ها باشد.

 

برای شستن پارچه های ظریف می توان از مایع ظرفشویی استفاده کرد.

 

در هنگام استفاده از عکس برگردان و برچسب روی انواع سطوح به جای آب می توان از محلول رقیق آب و مایع ظرفشویی استفاده کرد.

 

مایع ظرفشویی در صنعت برای بازرسی نشتی تجهیزات تحت فشار مانند اتصالات پروپان استفاده می شود. این مورد برای بررسی تایرهای پنوماتیک و اطمینان از کیفیت در طول فرآیند نصب و همچنین به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای پاک کردن لکه های قهوه، چای، روغن زیتون، نوشابه و آب میوه از پارچه ها، می توان از محلول مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد.

 

جالب ترین کاربرد مایع ظرفشویی

شاید جالب ترین کاربرد این ماده در محیط زیست، نجات پرندگان باشد. در جریان نشت نفت پس از انفجار اکسون والدز در سال 1989، مرکز تحقیقات نجات بین المللی پرندگان، صدها پرنده را با استفاده از مایع ظرفشویی از آثار نشت نفت بر آنها، نجات داد و در صورت بروز این حوادث هنوز این ماده است که مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/familiar2-dishwashing-liquid2.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

شاید برای خرید کادو برای مردان، انتخاب‌های زیادی نداشته باشیم. اما اگر بخواهیم کمی شکل کادوها را تغییر دهیم، بهترین هدیه برای مردان انتخاب‌های نکوداشتن در بازار می‌توانیم پیدا کنیم. در زیر ۲۵ مورد پیشنهادو برای کادوی آقایان اجتماع شده است که می‌توانید تعبيه کنید.

ست دکمه سردست و جاسوییچی
ست دکمه سردست و جاسوییچی مدل 003

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

این دکمه‌های سردست در طرحهای متفاوتی عرضه شده است که می‌توانید با کلیک روی لینک‌ها در سایت دیجی کالا تماشا کنید. انتخاب بسیار مناسبی برای مراسم‌های رسمی است.

فندک جاسوییچی
فندک جاسوییچی مدل 543

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

برند زیپو اسم خوشنامی در میان سازندگان اکسسوری است. این جاسوییچی هم منقش به این نام نام و رسم دار است (البته توجه داشته باشید که این مورد ریشه-بن-بیخ نیست اما کیفیت خوبی دارد).

ست هدیه
ست هدیه مونگراس مدل MTD-2

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

یک ست زیاد زیبا شامل چند دست موزه کاربردی که می‌تواند گزینش بسیار جذابی برای کادوی آقایان باشد.

پیراهن مردانه پوشاک الیاف طبیعی
پیراهن مردانه پوشاک الیاف طبیعی آندیا مدل دماوند

مشاهده این محصول در دیجی کالا

این پیرهن زیبا با طرح سیاق مشق ایرانی را می‌توانید در سایزهای متنوعی تعبيه کنید.

تیشرت آستین کوتاه مردانه
تیشرت آستین کوتاه مردانه بلک اند وایت فانتزی کد BW-A-6120

مشاهده این محصول در دیجی کالا

پک بهداشتی اصلاح مردانه نیوا
پک بهداشتی اصلاح مردانه نیوا کد 845

مشاهده این محصول در دیجی کالا

یک پک بسیار جذاب در بر گیرنده تمامی مواردی که برای بهداشت فردی احتیاج است. شما وانگهی می‌توانید این پک را با برند ژیلت از این لینک جاسازی کنید.

بشقاب سفالی سروده ها ناب
بشقاب سفالی اشعار ناب لوح هنر مدل 332

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

بشقاب سفالی دست ساز که خوشنویسی آن نیز با دست صورت گرفته است. متن این بشقاب سفالی: به از این چه شادمانی که درون جانی و جهانی

مجسمه چوبی طرح خرس
مجسمه چوبی گالری پورشیخ طرح خرس کد 190018

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

چوب استفاده شده در این تندیس، به رنگ قهوه‌ای سوخته و ازجنس چوب درخت نمور است. حالت تجردی و ساده پردازی در فرم این خرس در ساحل تناسب صحیح و همانندگی تقریبا به فرم خرس، جذابیت و زیبایی آن را دوچندان می‌کند



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نمونه هایی از جدیدترین مدل عینک های آفتابی بچه گانه

 

جدیدترین مدل عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک دودی بچه گانه
عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک آفتابی بچه گانه

مدرن ترین عینک آفتابی بچه گانه

 

مدل عینک آفتابی دخترانه, شیک ترین عینک های آفتابی بچه گانه
عینک آفتابی جدید,مدرن ترین عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی بچه گانه به شکل گربه

 

مدل عینک دودی بچه گانه, عینک آفتابی
مدل عینک آفتابی بچه گانه, جدیدترین مدل عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی دخترانه

 

عینک آفتابی پسرانه, مدل عینک آفتابی دخترانه
شیک ترین عینک های آفتابی بچه گانه,عینک آفتابی جدید

مدل عینک دودی بچه گانه

 

عینک آفتابی جدید,مدل عینک آفتابی بچه گانه
مدرن ترین عینک آفتابی بچه گانه,عینک آفتابی بچه گانه

شیک ترین عینک های آفتابی بچه گانه

 

 

جدیدترین مدل عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک دودی بچه گانه
عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک آفتابی بچه گانه

عینک



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نحوه پوشش افراد چاق, بهترین رنگ لباس برای افراد چاق

لباس مناسب افراد چاق

 

انتخاب لباس برای افراد چاق:

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که اضافه وزن دارند و می خواهند مدام خوش پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که اضافه وزن دارند و می خواهند مدام خوش پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

 

احتمالا یکی از گرفتاری های خیلی از ما برای حضور در مهمانی ها و دیدارهای خودمانی مدل لباسی باشد که می خواهیم برتن کنیم. همگی ما دوست داریم زیباتر دیده شویم و مورد توجه اطرافیان مان قرار بگیریم. چنين خواستی در افرادی که اضافه وزرن دارند بیش از افراد دیگر است، برای اینکه آنان در موارد بسیاری، می خواهند لاغراندام و متناسب تر به نظر برسند.

 

چطور می توان به این خواسته دست یافت؟ جواب آن را در زیر را ببینید، که مواردی مانند توجه به رنگ و سایز لباس می تواند بخش هایی از بدن را که دچار برآمدگی ناشی از اضافه وزن شده اند بپوشاند و فرد را لاغرتر نشان دهد:


لباس های اندازه بدنتان بپوشید
نخستین توصیه ای که باید به این اشخاص کرد این است که به هیچ عنوان لباس گشاد و بسیار آزاد نپوشند. در موارد زیادی چنین افرادی بر این باورند که با کمک پوشش های گشاد و بلند حتی بزرگتر از اندازه (سایز) خود می توانند اندام شان را بپوشانند و کمی لاغر تر به نظر برسند.

 

همیشه باید با پوشیدن لباس اندازه ی بدنتان شروع کنید. لباس هایی که برایتان کوچک یا بزرگ هستند، چاق تر نشانتان می دهد. لباس نباید تنگ باشد زیرا باعث جلب توجه به سلول های چربی بدنتان می شود. هم چنین لباس نباید خیلی گشاد باشد زیرا اضافه نمودن حجم و پوشاندن حالت بدن باعث این خیال می شود که بدنتان بزرگ تر از آنچه که نشان می دهد است.

 

اما این رفتار حتی موجب می شود فرد چاق تر از آنچه که است به نظر برسد. بنابراین بهتر است لباس هایی خریداری کنید که برش دار و خوش دوخت باشند تا بخش های مختلف بدن تان را با ایجاد خطای دید بپوشانند.(بیشتر بخوانید: کت و دامن برای افراد چاق )

 

البته نباید این نکته را فراموش کنید که لباس نباید آنقدر تنگ باشد که انحنای بدن و برآمدگی های آن را نشان دهد. علاوه براین به طور کلی پوشیدن لباس هایی که دارای یک لایه اضافی مانند جلیقه هستند همچنین پلیورهای پشمی کلفت و حجیم را فراموش کنید، که به صلاح شما نیست.


رنگ لباس مناسب افراد چاق:
دومین سوالی که بعد از انتخاب مدل لباس مطرح می شود، رنگ آن است، اینکه چه رنگی این قابلیت را دارد که اندام شما را متناسب تر نشان دهد؟ توجه داشته باشید که بهتر است از لباس هایی که رنگ روشن دارند استفاده نکنید زیرا شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهند. از رنگ ها و طرح های مناسب برای ایجاد ظاهر لاغرتر استفاده کنید.

 

 توصیه استاندارد، صادقانه ترین است: مشکی بپوشید. مشکی دوستتان است. مشکی و سایر رنگ های تیره، میزان سایه های قابل رویت روی بدنتان را کاهش می دهند. این امر باعث ایجاد خطای دید و در نتیجه لاغر تر به نظر رسیدنتان می شود. هم چنین باعث ایجاد یک خط عمودی بلند می شود. این رنگ را با تاکید و استفاده از زیورآلات بر کمر، مچ و پا هایتان ترکیب نمایید. این کار باعث می شود لاغر تر به نظر برسید. 

 

 یکی دیگر از توصیه های استاندارد: از راه راه های عمودی استفاده کنید. راه راه های باریک عمودی نیز باعث ایجاد خطای دید و لاغرتر به نظر رسیدن تان می شود.

 

 

 از پوشیدن لباس های طرح دار (هر طرحی) نیز خودداری نمایید، چون که باعث می شوند بزرگ تر به نظر برسید. زنان هم بهتر است دامن های بلند و تیره بپوشند.

اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که رنگ بلوز و شلوار یا دامنی که تهیه می کنید نزدیک به هم باشد تا موجب نشود یک باره بخشی از بدن شما بیشتر نمایان شود و به این ترتیب نقص های ناشی از اضافه وزن در آن بیشتر به چشم آیند. فراموش نکنید که رنگ های تند یا طرح های برجسته و پررنگ و در بخش بالا تنه موجب جلب توجه افراد به این بخش از بدن شما می شود و ایرادهای موجود در این ناحیه را بیشتر نشان می دهد. بهتر است به سراغ طرح هایی بروید که دارای راه های عمودی و باریک بوده و رنگ آنها نیز تیره باشد. با وجود این، اگر اصرار دارید که تونیکی به رنگ سفید یا سایر رنگ های روشن را بپوشید، حتما از کمربند مشکی و مدل دار استفاده کنید تا با بستن آن نگاه دیگران به سمت کمربند معطوف شود و لاغرتر دیده شوید.

 

اصول شیک پوشی,شیک پوشی افراد چاق

رنگ لباس مناسب افراد چاق


راسته نپوشید
در انتخاب شلوار نیز به این نکته توجه کنید که پوشیدن مدل های جین و راسته، پاها را چاق تر از آنچه هستند نشان می دهد پس همانطور که گفته شد، شلوارهایی تهیه کنید که در قسمت ران تنگ تر و در پایین کمی گشاد باشند. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره هایشان جیب طراحی شده است استفاده کنید، به این دلیل که شما را پهن تر نشان خواهند داد.


کمر شلوار تان نیز باید متناسب با اندازه شما بوده و حالتی را ایجاد نکند که شکم از کمر شلوار بیرون بزند، زیرا در این صورت بالاتنه شما بلندتر از پایین تنه به نظر می رسد که خود یک نقص است. درباره نوع دامن نیز باید بگویم اگر پهلو و پایین ‌تنه شما بسیار چاق است، به جای دامن‌های راسته از مدل های پلیسه کمک بگیرید. درصورتی که مچ و ساق پای‌ شما چاق است، دامن‌هایی بپوشید که ارتفاع آنها تا زیر قوزک پا باشد. در این حالت پاشنه کفش شما نباید بیش تر از 6 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. اشاره به این نکته هم ضرورت دارد که تا حد امکان هم از کفش های بی پاشه استفاده نکنید.

طرح های برش دار مناسب ترند
اگر بالا تنه شما چاق تر است، از بلوزهای ساده و بدون طرح همچنین برشدار استفاده کنید. در عوض به سراغ دامن هایی بروید که دارای گره یا چینی در ناحیه کمر هستند، با این انتخاب تفاوت اندازه دو بخش بدن شما پوشیده می شود و متناسب به نظرخواهید رسید.

 

سجاف دامن، کت و انواع دیگر پوشش، نحوه دیده شدن تان را تغییر می دهند. در کل بر روی باسن، قفسه سینه و کمر به دنبال خطوط مواج و برش باشید.

 

شلوارک های بلند و گشاد و دامن های ماکسی هیچ کمکی بهتان نمی کنند.شلوار های بوت کات و راسته، بهترین انتخاب برای اضافه کردن خطوط هستند. 

 

همچنین می توانيد دامن های جذب تا روی زانو بپوشيد. در زمستان نیز دامن های جذب را با جوراب شلواری مات ترکیب کنید. این جوراب شلواری ها پا ها را (با هر شکل و اندازه) لاغر و بلند تر نشان می دهند.

 

حتی می توانید از لباس هایی استفاده کنید که در ناحیه پهلوی آنها نوارهای تیره رنگ کار شده است. به این ترتیب هم اضافه وزن شما کمتر به چشم می آید و هم قد تان بلندتر به نظر می رسد.


دیگر اینکه بهتر است از پیراهن های کمردار کمک بگیرید، این نوع لباس ها به نحو بهتری برآمدگی بدن شما را در این ناحیه می پوشانند. در صورتی که می خواهید از کمربند کمک بگیرید به هیچ عنوان نوع پهن آن را انتخاب نکنید. نکته مهم اینکه کمربند را باید دور شکم ببندید به عبارتی بستن آن در ناحیه بالای شکم یا زیرشکم تناسب اندام شما را از بین خواهد برد.

 

بهترین رنگ لباس برای افراد چاق, مدل لباس افراد چاق

لباس برای افراد چاق

 

جنس پارچه هم مهم است

فراموش نکنید جنس و نوع پارچه هم از اهمیت زیادی بهره مند است، پارچه های سفت و خشک ناخواسته بر خطوط بدن شما می افزایند در حالیکه جنس هایی که نرم و لطیف هستند روی بدن می نشینند و کمتر اضافه موجود در بخش های گوناگون بدن را نشان می‌دهند. از این موضوعات که بگذریم چنانچه تصمیم دارید پیراهنی را خریداری کنید سفارش من به شما این است که به سراغ مدل های یقه هفت بروید، چنین الگویی گردن شما را لاغرتر نشان داده و غبغبتان را هم می پوشاند. بنابراين پوشیدن مدل های یقه اسکی و یقه بلند را فراموش کنید، برای این که شما را چاق تر و پهن تر نشان خواهند داد.

 

در زمان خرید لباس های رسمی توجه کنید دور گردن آنها به صورت دقیق اندازه گردن شما باشد. می توانید برای این که تمرکز افراد بر اندام خویش را برهم بزنید از یک گردن بند کمک بگیرید، گردنبند بلند که رنگ روشنی دارد اکثر توجه ها را به خود جلب می کند . به یاد داشته باشید که استفاده از گوشواره های بلند صورت را لاغرتر نشان خواهد داد.


کت و دغدغه هایش
افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کت دارند هم باید به این نکته توجه کنند که بهتر است از پوشیدن کت هایی که یک یا دو دکمه دارند، خودداری کنند و کت های دارای سه دکمه را بپوشند. این نوع پوشش ها اندام را بلندتر و باریکتر و به عبارتی لاغر نشان می دهند. البته باید دکمه بالای کت را باز بگذارید تا مانع از کشیده شدن لباس شود و حرکت شما را محدود نکرده و با مشکل مواجه نکند. به این ترتیب در هنگام حرکت کمتر جلب توجه خواهید کرد و به طبع کمتر اضافه وزن شما به نظر می آید.حال که به این موارد توجه کردید، پیشنهاد دیگری نیز داریم که به الگوی پوششی شما مربوط نمی شود، اینکه در هنگام نشستن و راه رفتن راست بایستید، این کار به شما کمک می کند تا کمی لاغرتر به نظر برسید.

 

 

کت و ژاکت های بلند

پوشیدن کت و ژاکت های بلند بدون بستن دکمه ها سبب لاغرتر به نظر آمدنتان می شود. شما برای لاغر تر دیده شدن ژاکت و کت های بلند را با دکمه های باز و بدون اپل در سرشانه ها بپوشید.

 

پیراهن بپوشید

برای خانم های چاق پوشیدن لباس های یکسره مثل پیراهن که تک رنگ باشند یا برش عمودی داشته باشند بسیار بهتر از پوشیدن کت و دامن و حتی کت و شلوار است زیرا این لباس ها آنها را به دلیل پنهان کردن شکم و اندام های چاق لاغرتر نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

بند کفش هایتان را به مدل های زیبا و خاص ببندید

بستن بند کفش یکی از تغییراتی است که میتوانید روی کفش های ساده تان بدهید و آنها را متمایز کنید. از مدل های زیر کمک بگیرید و بند کفش هایتان را خاص و زیبا ببندید.

 

آموزش بستن مدل های مختلف برای بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش,مدل بستن بند کفش

بستن بند کفش,مدل های بستن بند کفش

طرز بستن بند کفش

 

نحوه بستن بند کفش, روش های بستن بند کفش

آموزش بستن بند کفش, آموزش بستن انواع بند کفش

مدل بستن بند کفش

 

آموزش بستن انواع بند کفش, طرز بستن بند کفش

بستن بند کفش های متفاوت, آموزش تصویری بستن بند کفش

مدل های بستن بند کفش

 

مدل بستن بند کفش, نحوه بستن بند کفش

مدل های بستن بند کفش, انواع بستن بند کفش

بستن بند کفش

 

روش های بستن بند کفش, آموزش بستن بند کفش

مدل بستن بند کفش, نحوه بستن بند کفش

آموزش بستن انواع بند کفش

 

 

 منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/training1-closure1-shoestring.html

 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()