نوشته شده توسط : نازی

 

 اس ام اس تبریک تولد به برادر, جملات تبریک تولد برادر

اس ام اس تبریک تولد به برادر

 

ما تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم

تا کم کم بزرگ شدیم

و من چه خوشبختم که در غصه‌های کودکی‌ام

برادری چون تو داشتم

تولدت مبارک داداشی گلم 

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

جملات تبریک تولد برادر

 تولدت مبارک داداشی

تمام لحظه های عمرم بدرقه نفس کشیدن توست

به دنبال کوچکترین فرصت بودم تا بزرگترین تبریک را نثار قلب مهربانت کنم

ورق خوردن برگ سبز دیگری از زندگی ات را تبریک میگویم

تولدت آذین زندگی ام باد

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

متن تبریک تولد داداشی

 

برادر عزیزم! روز شکفتنت را مانند تمامی سال‌های پیش از این با عشق و مهر تبریک می‌گویم و امیدوارم سال‌های سال خوش و خرم زندگی کنی

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

اس ام اس تبریک تولد به برادر

 

روز تولد تو را خوب یادم هست، ستاره‌ها بیشتر ندرخشیدند، پرستوها به خانه‌شان نرسیدند و بلبل‌ها قشنگ‌تر آواز نخواندند! یعنی به طور کلی هیچ اتفاق شاعرانه‌ای در روز تولدت نیفتاد! اما تولدت بالاترین معجزه خانواده بود. مامان و بابا رفتند و با یک نوزاد فسقلی سرخ و بنفش از راه رسیدند که حالا بعد از سال‌ها تولدش را با زیباترین آرزوها تبریک می‌گویم. تولدت مبارک برادری خودم

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

جملات تبریک تولد برادر

 

امشب چه ناز دانه گلی در چمن رسید

گویی بساط عیش مداوم به من رسید

نور ستاره ای در شب تولدت

انگار که فرشته ای از ازل رسید

داداش خوبم تولدت مبارک

 

  بیشتر بخوانید: اس ام اس تبریک تولد 

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

اس ام اس تبریک تولد به برادر

 

دستانم تشنه دستان تو

شانه هایم تکیه گاه خستگیهایت

به پاکی چشمانت قسم تا ابد با تو میمانم

بی آنکه دغدغه فردا را داشته باشم

چون میدانم فردا بیش از امروز دوستت خواهم داشت

داداش عزیزم سالروز تولدت مبارک

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

تبریک تولد به داداش

 

داداش گلم

اگه آفتاب میسوزونه بی خیال آخه تو سایه بونی

اگه آدم ها وفا ندارند بی خیال آخه تو مهربونی

اگه من واست میمیرم بی خیال آخه تو لایق تر از اونی که میدونی

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

تولدت مبارک داداشی

 

تک تک ستاره های عمرت بلند و والا

باقی عمرت ۱۰۰۰ به بالا

امروز روز تولدته عزیزم

عزیزمی ، دوستت دارم به مولا

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



خرید لباسشویی,خرید ماشین لباسشویی,انتخاب ماشین لباسشویی

 قبل از خرید لباسشویی به پارامترهای اصلی این دستگاه توجه کنید

 

نکاتی در خصوص خرید ماشین لباسشویی

داشتن اطلاعاتی درباره خرید لباسشویی فضای زیادی از حافظه شما را اشغال نمی کند اما همین اطلاعات کم می تواند از ضرر مالی بابت خرید ماشین لباسشویی نامناسب جلوگیری کند. بخش عمده ای از نکاتی که باید زمان خرید لباسشویی به آنها دقت کنید نکاتی هستند که با چند سال استفاده از لباسشویی ناخودآگاه به آنها پی می برید.

امروزه ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین و پرکاربرد ترین وسایل منزل می باشد. بهتر است قبل از خرید لباسشویی به پارامترهای اصلی این دستگاه توجه کنید.

 

انواع ماشین لباسشویی:

سه نوع مختلف برای انتخاب و خرید لباسشویی وجود دارد:

1. ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)

2. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

3. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

 

1. ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی:

راهنمای خرید ماشین لباسشویی,ماشین لباسشویی,خرید لباسشویی

در هنگام خرید لباسشویی به میزان مصرفی آب توجه کنید

 

در این مدل ها مخزن آب را پر می کنند و حرکت چرخشی همزن عمل شستشو را انجام میدهد. از مزایای این مدل ها قیمت کمتر نسبت به مدل های اتوماتیک می باشد و کاربرد راحت و آسان، سبکی آن، کوچکی و کم جا گیری در مدل های مینی واش از دیگر مزایای آن میباشد.

 

از معایب این مدل این است که به عنوان دستگاهی چند کاره کاربرد ندارد( یعنی فقط قابلیت شستشو دارد)، ظرفیت شستشوی 3 تا 7 کیلوگرم لباس را دارند، مصرف آب در مدل های لباسشویی درب از بالا زیاد است، نسبتا پر و سر و صدا کار می کنند و ظرفیت آنها می تواند نا متعادل باشد.

 

2. ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو:

خرید لباسشویی,انتخاب ماشین لباسشویی,راهنمایی برای خرید لباسشویی

در هنگام خرید لباسشویی درب از بالا دوقلو به همه نکات توجه کنید

 

این نوع از ماشین لباسشویی از روش معلق شدن برای شستشوی لباسها استفاده می کند. این نوع ماشین لباسشویی ها ظرفیت محدودی دارند به همین علت آب کمتری استفاده میکنند و با سرعت بالایی می چرخند و با تولید کف کمتر و استفاده مفید (بازدهی بالا) از مواد شوینده کار می کنند.

 

از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو ظرفیت بالای آنهاست که تا 9 کیلو گرمی هم در برخی از مدل ها وجود دارد و بطور کلی این مدلها شستشوی بهتری دارند. داشتن خشک کن با سرعت بالا باعث کاهش زمان خشک شدن لباس در آنها می شود.

 

از معایب ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو این است که به دلیل سرعت بالای چرخاندن  ممکن است باعث به هم پیچیدن لباس و چروک شدن لباسها شود.

 

3. ماشین لباسشویی درب از جلو:

ماشین لباسشویی,راهنمایی برای خرید لباسشویی,خرید لباسشویی

خرید لباسشویی درب از بالا بهتر و مقرون به صرفه تر است

 

این نوع از ماشین لباسشویی هم تا حدی از آب پر می شوند. شستشوی لباس در آنها به روش بلند کردن آنها به بالای مخزن آب و پرتاب درون آب  تمیز انجام می شود. این نوع ماشین لباسشویی هم  کف کمتری تولید کرده و از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده می کنند.

 

مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو این است که بهتر و مقرون به صرفه تر از ماشین لباسشویی درب از بالا می شویند و لزوما قیمت خیلی بالایی ندارند.

 

استخراج رطوبت در چرخش مدور، زمان خشک کردن و صرف انرژی را کاهش می دهد. بطور کلی ماشین لباسشویی درب از جلو صدای کمی تولید می کنند.  به دلیل اینکه درب این نوع از ماشین لباسشویی ها در جلو قرار دارد امکان استفاده از فضای بالای آنها وجود دارد. در حالی که دستگاه‌هایی که درِ ورودی آنها از بالا است، فضای بالای آنها بدون استفاده باقی می ‌ماند.

 

بعد از اینکه نوع ماشین لباسشویی خود را با توجه به کاربردی که می خواهید از آن داشته باشید انتخاب کردید، با توجه به معیارهای دیگر که بیان می شود نسبت به انتخاب و خرید لباسشویی مدل مورد نظر اقدام کنید.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/guidance2-buy-laundry.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

همه جای دنیا یکی از راه های تحقیر یک شیء راه رفتن روی آن است. هیچ کس را ندیده اید روی تابلوی نقاشی ون گوگ راه برود و در عین حال بگوید برای ون گوگ اعتبار و ارزش بالایی قایل است. اما در مورد فرش دستبافت عکس این قضیه صادق است. در این مطلب راهنمای خرید فرش دستبافت را به طور کامل و جامع برای شما تهیه کرده ایم. در این مطلب با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید فرش دستبافت

فرش های ایرانی یا به طور کلی شرقی، به واقع تنها اثر هنری هستند که می شود زیر پا انداخت و از روی آن رد شد. این فرش ها در بین خانواده ها نسل به نسل منتقل می شوند و طی هر سال با هر گامی که بر روی آنها بر می دارند، بر ارزش مادی و معنوی آنها افزوده می شود. همانطور که دغلکاران می توانند تابلوی جعلی ون گوگ را به جای اصل به شما قالب کنند، انتخاب فرش اصیل برای منزل و سره را از ناسره تشخیص دادن هم رموزی دارد که در این مطلب مختصر آن را با شما در میان می گذاریم. در ادامه مطلب راهنمای خرید فرش دستبافت با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید فرش دستبافت, نکاتی برای خرید فرش دستبافت

انتخاب فرش اصیل برای منزل و سره را از ناسره تشخیص دادن هم رموزی دارد

 

فرش دستبافت، یک سرمایه

فرش دستبافت دارای سه ویژگی است که آن را از فرش های ماشینی متمایز می کند. فرش دستبافت فرشی است که تار و پود و پرز دارد و پرزها در تارهای آن گره خورده اند. فرش های دستبافت ایرانی و شرقی، واقعاً یک سرمایه محسوب می شوند. این فرش ها در دنیای مدرن امروز، از معدود آثار هنری باقی مانده از دنیای قدیم هستند که هنوز خریدار دارند و مهمان منازل شهروندان سراسر جهان هستند. همین امر باعث شده تا دغلکاران خیال کنند که می توانند از سادگی و بی اطلاعی مشتریان سوءاستفاده کرده و فرش تقلبی و غیراصیل را به جای فرش دستبافت اصیل به آنها قالب کنند. با گشتن در اینترنت می توان چندین تاجر فرش را پیدا کرد که ادعای فروش فرش اصیل و با قدمت بالا را دارند، اما عده کمی از آنها در ادعا صادق هستند. این مطلب مخصوصاً در آمریکا بیشتر نمود دارد.

 

خرید فرش دستبافت ایرانی یا شرقی,فرش شرقی یا ایرانی

فرش دستبافت فرشی است که پرزها در تارهای آن گره خورده اند

 

تاریخچه فرش دستبافت شرقی

فرش دستبافت همانطور که از نامش بر می آید فرشی است که طی ماه ها و یا حتی سال ها به دست قالی بافان زحمتکش بر روی دار قالی بافته شده است. نمی توان تاریخ دقیقی برای پیدایش فرش دستبافت شرقی معین کرد، اما در دهه ۴۰ میلادی در سیبری، یک فرش عتیقه دستبافت سالم توسط یک باستان شناس روس کشف شد و قدمت آن قرن پنجم قبل از میلاد تخمین شده شد.

 

فرش اصیل دستبافت ایرانی-شرقی,فرش اصیل دستبافت ایرانی

قدمت فرش دستبافت قرن پنجم قبل از میلاد تخمین شده شد

 

فرش شرقی یا ایرانی؟

معمولاً در جهان وقتی صحبت از فرش دستبافت به میان می آید اکثراً یاد ایران می افتند و این تصور وجود دارد که گویی فقط ایرانیان این هنر را دارند و اقوام و مردمان سایر نواحی دنیا روی خاک و برف و چوب می نشسته اند! اما همانطور که در بالا بیان شد، قدیمی ترین فرش دستبافت جهان در سیبری و شرق اروپا کشف شده است. می توان گفت که همه فرش های ایرانی فرش هایی شرقی هم به حساب می آیند، اما همه فرش های شرقی فرش ایرانی محسوب نمی شوند و هویت خاص خود را دارند. مخصوصاً در زمینه فرش های مدرن، کشورهای اسکاندیناوی پیشتاز هستند و کلاً در مورد فرش ادعا می کنند که قدمت فرشبافی آنها اگر بیش از فرش بافان ایرانی نباشد، کمتر از آنها نیست.

 

کشورهای ترکیه، افغانستان، هند و سایر نواحی شرق، هنر فرشبافی مختص خود را دارند و به فرش هایی که در این نواحی بافته می شود، فرش شرقی گفته می شود.

 

هنگام خرید فرش دستبافت,نکاتی هنگام خرید فرش دستبافت

قدیمی ترین فرش دستبافت جهان در سیبری و شرق اروپا کشف شده است

 

فرش های دستبافت مناسب کسانی است که نه تنها به دنبال گرم کردن و آراستن کف منازل خود هستند، بلکه حاضراند در این زمینه دست به سرمایه گذاری زده و هزینه های بالایی پرداخت کنند. این فرش ها دارای طرح های خاصی هستند که تنها مورد پسند سلیقه عده خاصی قرار می گیرند. پس اگر قرار است فرش دستبافت برای منزل خود بخرید، تکلیف خود را مشخص کنید و ببینید آیا طرح های فرش با دکوراسیون کلی منزل شما متناسب هست یا خیر. نمی توان در منزلی که همه چیز آن مدرن است، یک فرش شرقی دستبافت با طرح و نقشه متعلق به زمان صفویه انداخت، چرا که مصداق وصله ناجور خواهد شد. البته در این مورد باز هم سلیقه شما اهمیت دارد.

 

انواع فرش دستبافت

فرش های دستباف از لحاظ جنس و الیاف به چند دسته تقسیم می شوند:

 

پشمی: تار و پود این فرش از جنس پنبه است. البته عشایر برای بافت این فرش از نخ پنبه از پشم استفاده می کنند.

تمام ابریشم: فرش هایی هستند که پرز و چله آنها از ابریشم است.

 

 

کف ابریشم: در زمینه این فرش ها به جای پرز پشمی از ابریشم استفاده شده است.

گل ابریشم: در نقش و حاشیه این فرش ها به جای پرز پشمی از ابریشم استفاده شده و چله آنها از ابریشم است.

 

همانطور که گفتیم، فرش شرقی و ایرانی یک سرمایه است و ما باید از سرمایه خود به خوبی محافظت کنیم. اگر روی این فرش ها چای یا قهوه بریزید، از ارزش آن کم خواهید کرد. به همین دلیل است که اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارید، بهتر است از خرید فرش دستبافت منصرف شوید. تا آنجا که می توانید فرش های دستبافت را در جاهای خشک نگه داری کنید و رساندن رطوبت به آنها خودداری کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/handmade2-carpet-handbook2.html



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

راه حلی برای جمع نشدن روفرشی, نکاتی برای جمع نشدن روفرشی

استفاده از روفرشی گزینه خوبی برای خانم های بچه دار است

 

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

تمیز ماندن خانه از سری کارهایی است که همیشه ذهن یک خانم خانه را به خودش مشغول می کند و قسمتی از وقت او در خانه صرف همین کار می شود. حالا با به دنیا آمدن بچه این قسمت از مشغولیت ذهنی خانم ها شکل جدیدی به خود می گیرد.

 

دارودادن، غذاخوردن، بازی‌ و ... همگی فعالیت هایی طبیعی هستند که شما با آن سر‌و‌کار دارید. شاید نخستین جایی که شما به عنوان خانم خانه نگران کثیف شدن آن هستید فرش ها باشند چرا که انواع لک ها از روی فرش‌ به آسانی پاک نمی شوند و شستن کل فرش هم هزینه زیادی را تحمیل می کند و نمی شود هر روز آنها را به قالیشویی سپرد.

 

روفرشی چیست؟

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

روفرشی گزینه خوبی است که احتمالا اغلب بچه دارها برای فرار از امر و نهی فرزندانشان از فعالیت های منحصر به فرد کودکانه، سراغ آن رفته اند.

 

برای تمیز ماندن قالی تا حد امکان و در زمان هایی که مهمان ندارید روی قالی را با روفرشی بپوشانید.

 

جمع نشدن روفرشی,علت جمع شدن روفرشی

استفاده از روفرشی باعث تمیز ماندن فرش می شود

 

انواع روفرشی:

1- روفرشی کلاسیک: این نوع روفرشی شامل طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و… می باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می باشند.

 

2- روفرشی مدرن ابریشمی: این نوع روفرشی که یکی از طرح های روفرشی مدرن به شمار می آید که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده که به  لحاظ لطافت و شفافیت نخ، زیبایی خاصی به روفرشی می دهد.

 

مزایا: افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند روفرشی بافته شده با نخ ابریشم مصنوعی به واسطه بدون پرز بودن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

3- روفرشی مدرن: این نوع روفرشی برای منازل و دکوراسیون های مدرن مناسب می باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشی ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می توانید از روی دیگر آنها استفاده کنید.

 

4- روفرشی مدرن ترک کشدار: این نوع روفرشی هم یکی دیگر از طرح های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه می باشد.

 

مزایا: دور تا دور پشت كار كش دوزي شده، سر نميخورد و جمع نمي شود

معایب: نازک، قیمت بیشتر نسبت به محصول مشابه تولید داخلی ، دوام کمتر

 

فرش های زمینه روشن معمولا زود لک می شوند. روفرشی گزینه خوبی برای محافظت از فرش هست مخصوصا برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند و نگران کثیف شدن فرش ها هستند. همچنین اگر قسمتی از فرش در مجاورت حرارت شدید (مانند حرارت شومینه یا بخاری ) قرار دارد با پهن کردن روفرشی از آن محافظت کنید.

 

اصولی نگهداشتن فرش, آشنایی با انواع روفرشی

چه کنیم روفرشی جمع نشود

 

 

اما سرخوردن روفرشی و نا منظم بودن آن از مشکلات جدی خانم های خانه دار هست که باعث به هم ریختگی خانه می شود.

 

 معمولاً روفرشی از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می شود. اگر می توانی حتی یک گوشه را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری فیکس کنید که تکان نخورد. بهتر است همان طرف روفرشی که جمع می شود را زیر پایه های مبل قرار بدهید. از بقیه طرف ها هم که بخاطر خواب فرش و اصطکاکش هیچ وقت جمع نمی شود

 

 راه حل زیر را هم می توانید برای نگهداشتن روفرشی به کار ببرید.

با چند متر کش و سوزن و نخ می‌توانید روفرشی‌ها را تا حدود زیادی ثابت نگه دارید.

 

همه وسایلی که لازم دارید: نخ، قیچی، سوزن، کش پهن، یک تخته فرش و یک عدد روفرشی است.

 

حدود ۲ متر کش پهن برای ۴ طرف یک روفرشی لازم است. یک مثلث از گوشه کش جدا کنید و مثل عکس به فاصله ۴۰ سانتی از ابتدای روفرشی بدوزید.

با برگرداندن کش، فاصله دادن از کنار روفرشی و دوختن به این شکل، می‌توانید از کشیده شدن روفرشی به زیر فرش جلوگیری کنید. حالا طرف دیگر کش را هم به همان روش مرحله قبل بدوزید.

 

در نهایت باید کش نگهدارنده، زیر فرش قرار بگیرد.

کار تمام شد. به همین سادگی. حالا تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می کنید. ثابت می‌شود و حرکت کردن آن محدود خواهد شد.

به همین سادگی، به وسیله کش نگه دارنده تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how3-not2-overlap.html



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

راه حلی برای جمع نشدن روفرشی, نکاتی برای جمع نشدن روفرشی

استفاده از روفرشی گزینه خوبی برای خانم های بچه دار است

 

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

تمیز ماندن خانه از سری کارهایی است که همیشه ذهن یک خانم خانه را به خودش مشغول می کند و قسمتی از وقت او در خانه صرف همین کار می شود. حالا با به دنیا آمدن بچه این قسمت از مشغولیت ذهنی خانم ها شکل جدیدی به خود می گیرد.

 

دارودادن، غذاخوردن، بازی‌ و ... همگی فعالیت هایی طبیعی هستند که شما با آن سر‌و‌کار دارید. شاید نخستین جایی که شما به عنوان خانم خانه نگران کثیف شدن آن هستید فرش ها باشند چرا که انواع لک ها از روی فرش‌ به آسانی پاک نمی شوند و شستن کل فرش هم هزینه زیادی را تحمیل می کند و نمی شود هر روز آنها را به قالیشویی سپرد.

 

روفرشی چیست؟

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

روفرشی گزینه خوبی است که احتمالا اغلب بچه دارها برای فرار از امر و نهی فرزندانشان از فعالیت های منحصر به فرد کودکانه، سراغ آن رفته اند.

 

برای تمیز ماندن قالی تا حد امکان و در زمان هایی که مهمان ندارید روی قالی را با روفرشی بپوشانید.

 

جمع نشدن روفرشی,علت جمع شدن روفرشی

استفاده از روفرشی باعث تمیز ماندن فرش می شود

 

انواع روفرشی:

1- روفرشی کلاسیک: این نوع روفرشی شامل طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و… می باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می باشند.

 

2- روفرشی مدرن ابریشمی: این نوع روفرشی که یکی از طرح های روفرشی مدرن به شمار می آید که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده که به  لحاظ لطافت و شفافیت نخ، زیبایی خاصی به روفرشی می دهد.

 

مزایا: افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند روفرشی بافته شده با نخ ابریشم مصنوعی به واسطه بدون پرز بودن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

3- روفرشی مدرن: این نوع روفرشی برای منازل و دکوراسیون های مدرن مناسب می باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشی ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می توانید از روی دیگر آنها استفاده کنید.

 

4- روفرشی مدرن ترک کشدار: این نوع روفرشی هم یکی دیگر از طرح های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه می باشد.

 

مزایا: دور تا دور پشت كار كش دوزي شده، سر نميخورد و جمع نمي شود

معایب: نازک، قیمت بیشتر نسبت به محصول مشابه تولید داخلی ، دوام کمتر

 

فرش های زمینه روشن معمولا زود لک می شوند. روفرشی گزینه خوبی برای محافظت از فرش هست مخصوصا برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند و نگران کثیف شدن فرش ها هستند. همچنین اگر قسمتی از فرش در مجاورت حرارت شدید (مانند حرارت شومینه یا بخاری ) قرار دارد با پهن کردن روفرشی از آن محافظت کنید.

 

اصولی نگهداشتن فرش, آشنایی با انواع روفرشی

چه کنیم روفرشی جمع نشود

 

 

اما سرخوردن روفرشی و نا منظم بودن آن از مشکلات جدی خانم های خانه دار هست که باعث به هم ریختگی خانه می شود.

 

 معمولاً روفرشی از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می شود. اگر می توانی حتی یک گوشه را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری فیکس کنید که تکان نخورد. بهتر است همان طرف روفرشی که جمع می شود را زیر پایه های مبل قرار بدهید. از بقیه طرف ها هم که بخاطر خواب فرش و اصطکاکش هیچ وقت جمع نمی شود

 

 راه حل زیر را هم می توانید برای نگهداشتن روفرشی به کار ببرید.

با چند متر کش و سوزن و نخ می‌توانید روفرشی‌ها را تا حدود زیادی ثابت نگه دارید.

 

همه وسایلی که لازم دارید: نخ، قیچی، سوزن، کش پهن، یک تخته فرش و یک عدد روفرشی است.

 

حدود ۲ متر کش پهن برای ۴ طرف یک روفرشی لازم است. یک مثلث از گوشه کش جدا کنید و مثل عکس به فاصله ۴۰ سانتی از ابتدای روفرشی بدوزید.

با برگرداندن کش، فاصله دادن از کنار روفرشی و دوختن به این شکل، می‌توانید از کشیده شدن روفرشی به زیر فرش جلوگیری کنید. حالا طرف دیگر کش را هم به همان روش مرحله قبل بدوزید.

 

در نهایت باید کش نگهدارنده، زیر فرش قرار بگیرد.

کار تمام شد. به همین سادگی. حالا تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می کنید. ثابت می‌شود و حرکت کردن آن محدود خواهد شد.

به همین سادگی، به وسیله کش نگه دارنده تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how3-not2-overlap.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



علت برفک زدن یخچال, راه حل برفک زدن یخچال

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است

 

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد.

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد.

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.

 

اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود.

 

رفع برفک یخچال به صورت دستی :

در صورت مشاهده برفک های غیر قابل طبیعی در یخچال فریزرتان، یخچال را از برق کشیده و مواد غذایی داخل آن را خالی کنید. حال چندین (۲ -۳) ساعت صبر کرده تا برفک های داخل آن آب شود.

 

نکته:

هرگز برفک ها را با جسمی تیز نخراشید؛ زیرا باعث آسیب رسیدن به دیواره های داخلی یخچال می شود.

 

پیشنهاد:

می توانید برای آب کردن برفک های داخل یخچال از یک پنکه استفاده کنید و آن را مقابل درب یخچال گذاشته تا برفک ها را به مرور آب کند.

 

پس از آب شدن برفک های داخل یخچال آن را با دستمال کاملا خشک کرده و مواد غذایی خود را درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت یخچال را به برق متصل کنید.

 

برفک زدن یخچال,زیاد برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد

 

اجازه ندهيد برفک يخچال يا فريزر سراسر آن را بگيرد و درصورت بروز برفک هرگز از شی يا جسم تيز و خشن برای از بين بردن برفک ها استفاده نكنيد.

 

نکته:

حتما باید از خشک بودن یخچال فریزر خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا خیس بودن داخل فریزر باعث برفک زدن مجدد آن می شود.

 

طبق تجربیات کارشناسان البرزبان در این قسمت، برای از بین بردن برفک ها لازم نیست یخچال را از پریز بکشید و مواد غذایی را از داخل آن خارج کنید.

 

اگر قصد انجام این روش را دارید باید دکمه دیفراست یخچال فریزر را فشرده تا یخچال به صورت اتوماتیک خاموش شده و آبی که که در اثر ذوب برفک ها ایجاد می شود از طریق لوله به ظرف تبخیر که در بالای کمپرسور تعبیه شده است، وارد می شود و توسط حرارتی که موتور دارد تبخیر می گردد. در پایان دکمه دیفراست به حالت اولیه خود برمی گردد.

 

مزایا: مزایای استفاده از این حالت شامل: خنک کردن موتور یخچال، و کمتر شدن زحمت و دردسر در آب شدن برفک ها می باشد.

 

علت تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال یا فریزر

بسته به محلی که برفک یخچال صورت می گیرد، راه حل های مختلف ارائه می شود. برای مثال:

 

چنانچه برفک در اطراف درب فریزر باشد، یعنی به صورت کامل بسته نشده است یا مواد غذایی مانع از درست بسته شدن در شدند.

اگر برفک کم و در همه جای فریزر دیده شود ممکن است دمای آن بیش از حد پایین بوده باشد!

 

چنانچه برفک در تمام جای یخچال به چشم بخورد و سخت بوده و قابل شکستن نباشد، ممکن است در یخچال باز مانده باشد. در ابتدا یخ زدگی در اطراف در خواهد بود سپس به کل فضا کشیده می‌شود. چنانچه برفک فقط در قسمت عقب به چشم بخورد، یعنی جایی که سیم پیچ اپراتور وجود دارد، نشان دهنده مشکل اساسی در چرخه یخ زدایی است. جهت رفع کردن آن لازم است افراد فنی کار و متخصصینی که در زمینه تعمیر یخچال و برفک یخچال اطلاعات کافی دارند مراجعه کرده و از ایشان مشورت بگیرید.

 

از عوامل دیگری که باعث "برفک زدن یخچال" فریزر می شود:

قرار دادن دستگاه در محیطی گرم و بسته

رعایت نکردن فاصله یخچال از دیوار به فاصله ۲۰ سانتی متر

 

باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال

 

دلیل برفک زدن یخچال,راهکار برفک نزدن یخچال

خرابی در قسمت فن خنک کننده کمپرسور باعث برفک یخچال های ساید می شود

 

علت برفک یخچال در قسمت اواپراتور

دلایل متعددی برای به وجود آمدن برفک وجود دارد، که از جمله آنها وجود خرابی و اشکال در هیتر، حسگر، فیوز، کنترل، پنل، فیلتر، تایمر و یا حتی موتور است!

هنگام مواجه شدن با مشکلاتی در هیتر شما می توانید اتصالات را از سیم اصلی کنترل کنید در اندازه گیری شما هنگام کنترل بایستی به مقاومت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ برسید.

 

درصورتی که حسگر یا فیوز کارکرد مناسب خود را نداشته باشند یعنی ایرادی در یخچال وجود داشته و برفک یخچال حاکی از آن است مقاومت حسگرها باید حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ باشد.

تایمر دیفراست در واقع یک مساحت الکتریکی است که هر ۶ تا ۸ ساعت یخچال و فریزر را از نظر برق داشتن کنترل می کند. چنانچه این تایمر معیوب شود دچار مشکل باشد و روی هم جمع شده و سرما یخچال تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

علت تشکیل برفک در یخچال های ساید بای ساید

از جمله عواملی که باعث برفک زدن در یخچالهایی مانند یخچال ساید بای ساید شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

چنانچه دستگاه در محیط بسیار بسته و یا گرم نگهداری شود، برفک یخچال بیشتر و در فاصله زمانی کوتاه تر تشکیل می شود.

لازم است فاصله پشت دستگاه تا دیوار حداقل ۲۰ سانتیمتر باشد که تهویه و خنک سازی کمپرسور به شکل صحیح و کامل صورت گیرد.

درب یخچال را بیش از اندازه باز و بسته نکنید. چرا که باعث ورود هوای گرم و محبوس شدن آن در آنجا می شود که این عمل برفک یخچال را تسریع می بخشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/heavy1-frost-refrigerator1.html



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()