نوشته شده توسط : نازی

صورت و اجزای آن مهمترین قسمت صورت و مهمترین قسمت بدن در شکل گیری روابط اجتماعی بین افراد است. صحبت کردن را می توان مهم ترین وسیله ارتباطی انسان دانست و واضح است که دندان ها نقش مهمی در این رابطه دارند. قالب وردپرس برای دندانپزشکی همچنین لبخند زیبایی که مشخصه چهره هر انسانی است مدیون همین دندان های زیباست. اکنون مردم برای یافتن دندانپزشک ماهر به اینترنت مراجعه می کنند و به دنبال آن می گردند. شرکت سئوراز با سابقه ای درخشان در طراحی سایت، به طراحی سایت های دندانپزشکی مطابق با استانداردهای روز دنیا افتخار می کند.
طراحی سایت دندانپزشکی
وقتی سئوراز یک وب سایت دندانپزشکی را بر اساس اصول سئو و بهینه سازی وب سایت طراحی می کند، وب سایت در نتایج جستجوی گوگل بالاتر ظاهر می شود و تعداد بازدیدکنندگان وب سایت افزایش می یابد.
طراحی سایت ریسپانسیو
دارای گرافیک جذاب و رابط کاربر پسند و طراحی ریسپانسیو جهت نمایش در موبایل و تبلت به دلیل افزایش مصرف اینترنت در موبایل و تبلت.
قیمت خدمات را مشخص کنید
امکان تشریح هزینه هر نوع درمان یا خدمات انجام شده روی دندان و لثه. مانند ارتودنسی، جراحی لثه، کشیدن دندان عقل و غیره.
آدرس دندانپزشک را در نقشه گوگل ثبت کنید
اطلاعات دقیق مطب دندانپزشکی شامل شماره تلفن، آدرس وب سایت، آدرس شبکه اجتماعی و همچنین نشان دادن آدرس مطب دندانپزشکی در نقشه گوگل را ثبت کنید.
بهینه سازی سایت
سرعت لود بالای صفحات و مقیاس پذیری و نفوذ مناسب صفحات سایت، رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت در راس نتایج گوگل و در نتیجه افزایش بازدید سایت و افزایش بازدیدکنندگان سایت قرار می گیرد.
امکان رزرو آنلاین و قرارداد نوبت دهی
امکان رزرو نوبت از قبل یا تغییر آن از طریق وب سایت بدون نیاز به تماس و مراجعه حضوری با دندانپزشک.
گالری عکس
امکان افزودن عکس با کیفیت از تجهیزات مطب دندانپزشکی و نمای داخلی و خارجی مطب
مشاهده رزومه یک پزشک



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

بهترین اسپیکرهای بلوتوثی که در سال ۲۰۲۰ می‌توانید خریداری کنید!
امروزه بسیاری از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی از دستیار صوتی مانند دستیار صوتی الکسا و گوگل پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که شما می‌توانید از فرامین صوتی برای کنترل دستگاه خود استفاده کنید. فرقی ندارد که برای خرید اسپیکر چه مقدار بودجه در نظر گرفته‌اید لیست زیر طیف وسیعی از اسپیکرها با قیمت‌های متفاوت را در بر می‌گیرد.

Sonos Move – بهترین اسپیکر بلوتوثی در جهان
وزن: 3 کیلوگرم | عمر باتری: 10 ساعت | قابلیت اتصال: وای فای (استاندارد 802.11 b/g/n, 2.4 GHz, and 5GHz) و بلوتوث 4.2 | درایورها: یک توییتر، یک وفر، دو آمپی فایر دیجیتال کلاس دی | NCF ندارد | Aux-in ندارد | شارژ USB دارد
با درایورهای با کیفیت بالا، قابلیت‌های مالتی روم و فناوری تنظیم صدای هوشمند، بهترین اسپیکر شما می‌توانید خروجی صدا را به صورت بلادرنگ تنظیم کنید. اسپیکر بلوتوثی Sonos Move بسیار فراتر از چیزی که در نظر دارید طراحی شده است، این اسپیکرها همه کاره هستند و شما می‌توانید آن را حتی به شبکه اسپیکر Sonos خانگی خود متصل کنید. در کناره اسپیکر شما می‌توانید برند Sonos را به خوبی مشاهده کنید.

Sonos Move – بهترین اسپیکر بلوتوثی در جهان
اما باید گفت که هیچ محصولی تا به حال بی نقص نبوده و . اسپیکر بلوتوثی Sonos Move هم از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان یک لوازم جانبی وزن 3 کیلوگرم برای اسپیکر زیاد است، علاوه بر این به علت داشتن قابلیت‌های زیادی که دارد دارای قیمت بالایی است و متاسفانه نمی‌توان از آن در سینمای خانگی استفاده کرد.

UE Boom 3 – بهترین اسپیکر بلوتوثی ۲۰۲۰
وزن: 544 گرم | عمر باتری: 15 ساعت | برد بی سیم: بیش از 30 فوت | پاسخ فرکانس: 90 هرتز تا 20 کیلوهرتز | درایورها: دو درایور 1.75 اینچی و دو رادیاتور پسیو 1.75 اینچی | NCF دارد | Aux-in ندارد | شارژ USB دارد
UE Boom 3 که نسخه بهبود یافته اسپیکر UE Boom 2 است هنوز هم یکی از بهترین اسپیکرهای بلوتوثی است که در سال 2020 می‌توانید خریداری کنید. این بلندگوها می‌توانند صدای بلند و تحریف نشده ای که به اندازه کافی مناسب است را در اختیار شما قرار دهد. وزن اسپیکر به قدری است که بتوانید از آن در سفرهای خود استفاده کنید. اسپیکر بلوتوثی UE Boom 3 هنوز هم ضد آب و ضد گرد و غبار می‌باشد و حالا با داشتن یک دکمه ترکیبی به شما این امکان را می‌دهد تا موسیقی‌های مورد علاقه خود را بدون بیرون آوردن گوشی از جیب خود، پخش کنید.

Sonos Move – بهترین اسپیکر بلوتوثی در جهان
مطمئنا اسپیکرهای قابل حمل بهتری را می‌توان در بازار پیدا کرد، اما قیمت اسپیکر UE Boom 3 بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

JBL Flip 5 – بهترین اسپیکر قابل حمل ۲۰۲۰
وزن: 544 گرم | عمر باتری: 12 ساعت | پاسخ فرکانس: 65 هرتز تا 20 کیلوهرتز | درایورها: 40 میلیمتری | NCF ندارد | Aux-in ندارد | شارژ USB ندارد | بلوتوث 4.2
JBL Flip 5 یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین اسپیکرهایی است که در سال 2020 می‌توانید خریداری کنید. این اسپیکر اتصال بوتوثی و قابلیت‌های متوسط را ارائه می‌دهد، اما اگر می‌خواهید یک اسپیکر قابل حمل و با صدای بلند و عالی داشته باشید، شما را نامید نخواهد کرد.

Sonos Move – بهترین اسپیکر بلوتوثی در جهان
به لطف طراحی جذاب و گواهینامه IPX7 که دارد شما می‌توانید از این اسپیکر جی بی ال در فضاهای باز هم استفاده کنید. قیمت JBL Flip 5 بسیار گران نیست و در طیف رنگی متنوعی به بازار عرضه شده است. 90 درصد از مواد بکار رفته در این محصول قابل بازیافت است.

Bose Home Portable Speaker بهترین جایگزین برای Sonos Move
وزن: 1.08 کیلوگرم | عمر باتری: 12 ساعت | NCF ندارد | Aux-in ندارد | شارژ USB دارد | بلوتوث 4.2
اسپیکر بوز مدل Bose Home یکی از رقبای سرسخت Sonos Move می‌باشد. این محصول هم قابلیت بلوتوث، قابلیت حمل و قابلیت‌های هوشمند، دستیار گوگل را با یک طراحی بسیار جذاب در اختیار شما قرار می‌دهد. اسپیکر قابل حمل بوز Bose Home از طراحی مینیمالیستی، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و وزن سبک به شما امکان گوش دادن به موسیقی‌های با کیفیت صدای مناسب را می‌دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

حتما با عروسک های باربی آشنا هستید، شرکت باربی همان طور که مجموعه عروسک های خود را گسترش می دهد، به پیشرفت هایی هم دست یافته است. هر ساله مدل هایی جدید از این عروسک ها منتشر می شود، این شرکت هم اکنون گزینه های بسیار گسترده ای جهت انتخاب دارد که از جمله آن ها می توان به عروسک هایی که از رزا پارک (Rosa Parks)، مایا آنجلو (Maya Angelou) و سوزان بی آنتونی ( Susan B. Anthony) الهام گرفته شده اند، اشاره نمود. حال شرکت متل، به احترام نائومی اوزاکا (Naomi Osaka)، قهرمان تنیس ژاپن، عروسک جدیدی را منتشر کرده است. در سال ۲۰۱۹، اوزاکا به عروسکی با عنوان باربی شیرو یا باربی قهرمان (Barbie Shero) که شبیه به او بود، مفتخر شد. با این وجود، عروسک جدید این شرکت بخشی از سری مدل های نقش باربی (Barbie Role Models line) است و به طور وسیعی برای طرفداران تنیس و مشتاقان باربی، در همه جا در دسترس خواهد بود.

اوزاکا در توییتی چنین بیان می کند که من اولین بار در سال ۲۰۱۹ با شرکت باربی همکاری کردم و امروز ما عروسک Naomi Osaka را معرفی می کنیم. امیدوارم با این عروسک، برای تمام کودکان دنیا یادآوری شود که می توانند باشند و قادرند هر کاری را انجام دهند.

اوزاکا که قهرمان گرند اسلم است، نماینده ژاپن به عنوان یک تنیسور حرفه ای است و به نمایندگی از  کشورش در بازی های المپیک توکیو شرکت خواهد کرد. این ورزشکار جوان و با استعداد در رده بندی انجمن تنیس زنان در رتبه بالایی قرار دارد. اخبار مربوط به همکاری باربی جدیدش، چندی پس از اعتراضش در مورد اهمیت بهداشت روانی و حقوق بشر و بی عدالتی نژادی، معروف به اعتراض در مورد حقوق بشر و بی عدالتی نژادی دنبال شد.

کارلیل نوئرا (Carlyle Nuera)، طراح ایجاد عروسک نائومی اوزاکا این طور بیان می کند که، بدیهی است که مهارت ورزشی اوزاکا بی بدیل است و این واقعیتی است، اما آن چه که باعث می شود تا من شخصاً نائومی اوزاکا را تحسین کنم این است که چگونه و چه طور او از جایگاهش، کانون توجه بودنش و صدایش برای افزایش آگاهی در رابطه با عدالت اجتماعی استفاده می کند.

در ساخت عروسک باربی این تنیسور حرفه ای، از ظاهر و لباس هایی که او در اوپن است

رالیا ۲۰۲۰ پوشیده بوده، الهام گرفته شده است. این عروسک مجهز به پایه ای می باشد و در حال حاضر با قیمت ۲۹٫۹۹ دلار در دسترس است. با این وجود، اگر می خواهید دست خود را بر روی یکی از این عروسک ها بگذارید، ممکن است لازم باشد تا برای مدتی طولانی منتظر بمانید. زیرا این عروسک تنها پس از چند روز، به فروش رسیده است و در حال حاضر، نشانه ای از زمان عرضه ی مجدد باربی جدید وجود ندارد. اما اگر می خواهید تا در اسرع وقت یکی از آن ها را تهیه کنید، می توانید سری به وب سایت باربی بزنید و ثبت نام کنید تا هر زمان که موجودی عروسک مجددا شارژ شد، شما را مطلع سازند.
نائومی اوزاکا در سال ۲۰۱۹ میلادی در صحنه ی تنیس بین الملل قهرمانانه ظاهر شد و نه تنها توانست گرند اسلم تنیس اوپن استرالیا را به ارمغان آورد، بلکه به اولین بازیکن در تاریخ تنیس مردان و زنان آسیا تبدیل شده که توانسته جایگاه نخست رده بندی جهانی را از آن خود کند. حال عروسک باربی نائومی اوزاکا (Naomi Osaka) به پاس قدردانی از تلاش های وی، توسط شرکت متل (Mattel) ساخته شده اند.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

ابزارهای خیاطی

 

اگر خیاطی را تا حدود زیادی یاد گرفته‌اید و به اندازه رفع نیاز لباس‌های خانه خود و فرزندتان را می‌دوزید و برای لباس‌های راحتی همسرتان هم فكری كرده‌اید، بد نیست برای سر و سامان دادن وسایل خیاطی خود هم چاره‌ای بیندیشید. یك دیواركوب چند منظوره برای این كار به دردتان می‌خورد. برای ساختن این وسیله جمع‌آوری و طبقه‌بندی وسایل خیاطی، به توری نازك یا مشمع شفاف كه برای كاور رومیزی و روكش كردن وسایل چوبی به كار می‌رود، نیاز دارید. اندازه آن را بزرگی دیواركوبتان تعیین می‌كند.

 

وسیله دیگری كه لازم دارید، یك چوب لباسی استیل یا مفتولی است كه باید آن را از قسمت وسط پایین ببرید و به دو سمت باز كنید. این كار را می‌توانید به یك آهنگری بسپارید. آنها خیلی راحت فرم لازم را به آویز لباس شما می‌دهند.


حالا به چند متر سجاف و یك تا یك متر و نیم پارچه نیاز دارید. به اندازه آن نیز لایی چسب برای چسباندن به دیواركوب.

رنگ پارچه را متناسب با وسایل اتاق انتخاب كنید. حالا اندازه دلخواهتان را با توجه به وسایل خیاطی خود در نظر بگیرید و این دیواركوب را به ابعاد مورد نیاز ببرید.


‌ یك مربع فرضی یك متر در یك متر را در نظر بگیرید‌. حالا برای در آوردن الگوی این دیواركوب 50 سانت وسط بالای الگو را در نظر گرفته، از آن 15 تا 20 سانت خارج شوید و بخش گردن و شانه‌های دیواركوب كه قرار است چوب لباسی در آن قرار بگیرد را گرد كنید. مطابق شكل گوشه‌های پایین كار را نیز گرد كنید.

 

سپس از روی الگوی به دست آمده 3 دیواركوب ببرید. یكی برای آستری، یكی برای رویه و یكی از لایی چسب.


خیلی تمیز لایی چسب را به كار بچسبانید.

 

 

  بیشتر بخوانید: تنظیم چرخ خیاطی دستی

 
نوارهایی كه از مشمع شفاف برای جیب‌های آن برش می‌زنید به تعدادی باشد كه بتوانید خرده‌ریزهای خیاطی، خط‌كش‌ها، متر، كش، توری‌های تزیینی، سوزن‌ها و سنجاق‌ها، قیچی و ژورنال‌ها، سی‌دی‌های آموزشی خیاطی و... همه را در آنجا دهید. شاید من برای دیواركوب خودم به 3 ردیف جیب مشمعی نیاز داشته باشم، اما تصویر یك دیواركوب بلندتر با 4 جیب را نشان می‌دهد.



دوخت نوارهای سلفونی و مشمعی به پارچه با همه چرخ‌ها راحت نیست. وقتی شما 2 لبه مشمع‌های بریده شده را نواردوزی كنید، این كار براحتی صورت می‌گیرد. برای این كار از نوار اریب استفاده كنید كه هر دو طرف مشمع قرار گیرد. سپس جیب‌ها را سر جای خود سنجاق بزنید و به كار چرخ كنید.

 

 

 

برای هر یك از جیب‌ها كه بزرگ‌تر است می‌توانید از 2 تا 4 سانت پیلی استفاده كنید كه در پایین ثابت و در بالا باز بوده و به شما فضای بیشتری می‌دهد. كش‌دوزی لبه باز جیب‌ها نیز امكان‌پذیر است. می‌توانید برای بعضی قسمت‌ها از قطعات كشی استفاده كنید كه برخی ابزارها مثل مداد و صابون خیاطی و رولت و... در آن جا بگیرد. وقتی كارتان با دیواركوب تمام شد لایه آستری را در پشت آن قرار دهید و لبه‌های كار را خیلی مرتب با نوار اریب بپوشانید و سنجاق بزنید و چرخ كنید. نتیجه شبیه دیواركوبی كه در تصویر می‌بینید، خواهد بود.

 

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

 

 

مصرف برق

 

 

 

 

با توسعه جوامع و افزایش روزافزون گرایش به مصرف لوازم برقی در خانواده ها میزان مصرف برق خانگی نیز افزایش یافته است و طبق آمارها مصرف برق خانگی در ایران ۵ / ۲ برابر استاندارد جهانی است یعنی در بخش خانگی و تجاری کشور ۳۷ درصد از انرژی مصرف می شود.

 

به همین منظور دولت تلاش دارد تا از روش های گوناگون برای کاهش مصرف برق استفاده کند، اعمال جریمه و قطع برق مشترکان پرمصرف تاکنون نتوانسته راه حل مناسبی برای مدیریت مصرف برق باشد از این رو تعریف استاندارد و میزان مصرف برق در لوازم خانگی را در دستور کار خود قرار داده و طی چند سال اخیر از طریق دستگاه های مختلف به کنترل میزان برق مصرفی در لوازم خانگی مبادرت ورزیده است.

 

الزام صنایع تولیدی به نصب برچسب انرژی اولین گام دولت در زمینه کنترل مصرف انرژی برق در وسایل خانگی بود، اما اکنون دولت گام خود را فراتر از این برداشته و از واردات لوازم پرمصرف و بدون علامت استاندارد B و A جلوگیری می کند که طی یک ماه اخیر دستورالعمل آن صادر شده است. آنچه دولت را بر این تصمیم واداشته این است که وسایل انرژی بر خانگی ما نسبت به مدل های بهینه جهانی حداقل ۴۰ درصد بیشتر انرژی مصرف می کنند.

 

آنچه در این مطلب به آن پرداخته می شود چگونگی میزان مصرف برق در لوازم خانگی و نحوه کنترل مصرف با استفاده از علائم استاندارد تعریف شده در برچسب انرژی است.

 

هم اکنون بیش از ۱۸ میلیون خانوار شهری و روستایی در کشور زندگی می کنند. با پیشرفتی که در تولید و عرضه محصولات برقی رخ داده به دنبال آن تحول فرهنگی نیز در خانواده ها ایجاد شده به طوری که در بسیاری از منازل ایرانی بویژه خانوارهای شهری بیش از ۲۰ نوع وسیله برقی وجود دارد.

 

وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه گیری، سشوار، پلوپز و ... با وجود این تنوع و تعداد وسایل در خانواده ها قطعا استفاده بهینه از انرژی را ضروری تر می سازد.

 

 

آمار زیر سهم لوازم برقی و روشنایی از مصرف خانگی را نشان می دهد؛

 

۳۰ درصد مصرف برق خانوار صرف روشنایی می شود، ۹ / ۲۵ درصد کولر آبی و گازی، ۹ / ۲۷ درصد یخچال و فریزر، ۸ / ۹ درصد وسایل صوتی و تصویری، ۴ / ۱ درصد ماشین لباسشویی و ۵ درصد هم سایر لوازم.

 

کارشناسان معتقدند ۹۰ درصد برق مصرفی لامپ های رشته ای به گرما و حرارت تبدیل شده و فقط حدود ۱۰ درصد برق مصرفی این لامپ ها به روشنایی تبدیل می شود و چنانچه در خانه از ۲ لامپ کم مصرف ۲۰ وات به جای ۲لامپ رشته ای ۱۰۰ وات استفاده شود هزینه برق مصرفی خانوار در یک سال حدود ۱۲ هزار تومان کاهش می یابد.

 

میزان برق مصرفی در دیگر لوازم خانگی نیز به همین منوال است. هم اکنون با الصاق برچسب انرژی میزان برق مصرفی هر کالایی مورد توجه قرار می گیرد.

 

این برچسب از ۷ فلش رنگی که روی هر یک از آنها یک حرف لاتین از A تا G نوشته شده، تشکیل شده است. حرفA نشانگر کمترین مصرف انرژی و حرف G نشان دهنده بیشترین مصرف انرژی است. برچسب انرژی به خریدار کمک می کند هنگام خرید وسایل برقی میزان برق مصرفی را در وسیله مورد نظر مورد ارزیابی قرار دهد.

 

براساس این تعاریف، در یخچال و فریزرها به ازای افزایش یک رتبه در برچسب انرژی حدود ۱۴ درصد صرفه جویی در مصرف برق صورت می گیرد.

 

لازم به یادآوری است که یک کیلووات ساعت معادل روشن بودن یک لامپ ۱۰۰ وات در مدت زمان ۱۰ ساعت است. میزان برق مصرفی در سرمایش و گرمایش خانوار نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است به طوری که طبق آمارها در حال حاضر ۱۲ میلیون کولر آبی و ۵ / ۳ میلیون کولر گازی در کشور وجود دارد و این وسیله پرمصرف با تقاضای روزافزون مواجه است. توان هر کولر آبی ۵۰۰ وات و هر کولر گازی ۲۰۰۰ وات است، بنابراین مصرف کولرهای گازی بیش از کولرهای آبی است، نکته ای که همواره مورد تاکید مسوولان امور برق برای رعایت صرفه جویی درتابستان امسال قرار گرفت.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/reducing-consumption.html



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

تفلون

 

 

امروز استفاده از ظروف تفلون یا نچسب بسیار معمول شده است و تقریبا همه ما از این ظروف برای آشپزی استفاده می‌كنیم، غافل از این‌كه بدانیم چه خطراتی ممكن است ما را تهدید كند. ظروف تفلون یا نچسب در واقع همان ظروف آلومینیوم یا استیل هستند كه با مواد خاصی به نام پلی تترا فلوراتیلن كه به اختصار نامیده می‌شود، پوشیده می‌شوند.

 

این ماده سبب می‌شود كه مواد غذایی به ظرف نچسبد، به همین دلیل به آنها ظروف نچسب می‌گویند. این ظروف هم مزایا و هم معایبی دارند. از مزایای آن این‌كه برخلاف ظروف دیگر كه به روغن برای نچسبیدن غذا نیاز دارد، در این ظروف غذا به ظرف نمی‌چسبد و تمیز كردن آن نیز راحت‌تر است. اما این ظروف به آسانی حرارت را عبور نمی‌دهند و دیگر آن كه به مرور زمان مواد نچسب آن از بین می‌رود و این مواد شیمیایی به آرامی وارد غذا می‌شوند كه همین اثرات نامطلوبی برسلامت انسان دارد. هنگام استفاده از این ظروف دقت كنید تا خراشیده نشوند چرا كه از همین خراش‌ها و آسیب‌ها این مواد به غذا وارد می‌شوند.

 

 

 

هنگام شستشو نیز برای جلوگیری از آسیب و خراش سعی كنید كه این ظروف را با مواد شوینده قوی و اسكاج‌های زبر نشویید تا خراشیده نشوند. بنابراین توصیه می‌شود برای حفظ سلامت، زمانی كه این ظروف خراب شد یا آنها را بازسازی كنید یا دیگر از آنها استفاده نكنید. دلیل خطرناك بودن ماده نچسب PTFE آن است زمانی كه این ظروف تحت حرارت بالا قرارگیرند، این مواد تجزیه شده و وارد غذا می‌شود و ازآنجاكه موادی سمی هستند سلامت انسان را تهدید می‌كنند.

 


تحقیقات نشان داده كه این سم نه تنها برای انسان كه برای پرندگان نیز بسیارخطرناك است. البته اگر این ظروف در حرارت ملایم (حرارت زیر 465 فارنهایت یا 240 درجه سلسیوس) قرار گیرند، این ماده نچسب تجزیه نمی‌شود، از این رو توصیه می‌شود كه هنگام آشپزی با ظروف تفلون از حرارت ملایم استفاده كنید و اگر نیاز به حرارت بالا دارید، بهتراست از ظروف لعابی استفاده كنید. موادی كه برای ساخت ظروف تفلون به كار می‌روند، متفاوتند و ضخامت مواد نچسب آن نیز متفاوت است. مواد نچسبی كه كیفیت بالایی دارند، دارای پودر سرامیك یا مخلوط تیتانیوم هستند كه بر سختی و مقاومت این مواد می‌افزاید و براحتی ساییده و خراشیده نمی‌شود.

 

 

 


این ظروف نچسب استاندارد بوده و مراحل مختلف آزمایش‌های كنترل كیفیت و استاندارد را با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند. بنابراین توصیه می‌شود كه حتما ازظروف تفلون استاندارد و مرغوب استفاده كنید. ولی تا جای ممكن بكوشید از این ظروف زیاد استفاده نكنید و به جای آن از ظروف آهنی لعابی یا ظروف پیركس استفاده شود.

 

 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

مورد دیگر این است که به دلیل ماده شیشه مانند و بی رنگ ، کاملاً روی صفحه قابل مشاهده نیست. بنابراین اگر طراحی صفحه و لبه های اطراف صفحه تلویزیون را دوست دارید ، این محافظ صفحه تغییری در طراحی خود ایجاد نمی کند.

علاوه بر محافظت از صفحه نمایش در برابر این محصول ، به عنوان فیلتر در برابر 96٪ تا 99٪ اشعه ماورا بنفش چشم و پوست نیز عمل می کند. در برابر اشعه ماورا بنفش در برابر نور و اشعه ماورا بنفش مقاوم است و در صورت استفاده در محیط های روشن به چشم فشار وارد نمی کند.

مزایا و معایب محافظ صفحه تلویزیون

 

محافظ صفحه پنل LED حتی به راحتی تمیز می شود و می توانید گرد و غبار روی آن را فقط با یک حوله تمیز کنید.
نکته دیگر این است که هنگام نصب این محافظ ، می بینید که در فاصله کمی از صفحه اصلی واقع شده است.

اگر دلیل را می خواهید ، باید بگوییم که وقتی تلویزیون روشن است ، دمای صفحه نمایش افزایش می یابد و اکنون ، اگر محافظ به صفحه متصل شود ، گرما همچنان افزایش می یابد. اما این باعث می شود هوا بین آج و صفحه نمایش جریان داشته و گرما را کاهش دهد.

اندازه استاندارد این محافظ صفحه نمایش صفحه بلندگوها را پوشش نمی دهد ، بنابراین صدا همچنان واضح است.

محافظ صفحه نمایش خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • یک محافظ خوب باید سبک باشد ، زیرا استفاده از محافظ سنگین باعث فشار به قاب تلویزیون می شود.
  • محافظ خوب روی صفحه تلویزیون نباید در زیبایی تلویزیون تأثیر بگذارد.
  • یک محافظ خوب نباید با چسب روی تلویزیون نصب شود ، زیرا چسب روی قاب تلویزیون باقی مانده است و همچنین هنگام تمیز کردن تلویزیون محافظ باید به راحتی جدا شود و دوباره نصب شود.
  •  محافظ خوب نباید به تلویزیون چسبیده باشد بلکه باید در فاصله کمی از صفحه تلویزیون باشد تا هوا رد و بدل شود و صفحه تلویزیون گرم نشود. زیرا فاصله غیر استاندارد آج و تابلو گرما را جذب می کند و در نتیجه گرما را به پانل باز می گرداند که باعث می شود تا عمر پانل تا 30٪ کاهش یابد.
  •  یک محافظ خوب باید از اشعه ماورا بنفش یا اشعه ماورا بنفش که اثر نامطلوبی بر بیننده دارند جلوگیری کند.
  •  یک محافظ خوب نباید در عملکرد کنترل از راه دور تأثیر بگذارد.

و اما

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

روش رفع عیب های چرخ خیاطی,نکاتی برای استفاده از چرخ خیاطی

تظیم نبودن درجه كشش نخ باعث پارگی نخ ماسوره می شود

 

کار با چرخ خیاطی کار نسبتا ساده ای است اما نیاز به آموزش و دقت دارد. در زمان خرید چرخ خیاطی معمولا یک دفترچه راهنما ارائه می شود که نحوه کار با دستگاه در آن توضیح داده شده است. در هنگام کار با چرخ خیاطی ممکن است گاها با مشکلاتی مواجه شوید که در این مقاله نکاتی را در مورد عیب یابی و تعمیر چرخ خیاطی برای شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد.

عیوب و "تعمیر چرخ خیاطی":

دوستانی كه خیاطی می کنند احتمال دارد مشكلات زیادی در حین خیاطی كردن برایشان پیش بیاید. یكی از مشكلات رایج است كه سبب سردرگمی و وقفه در كار می شود. در این هفته می خواهیم تعدادی از فنون رفع عیوب معمول چرخ خیاطی را به شما بگوییم.

 

سعی كنید‌ همیشه از نوع نخ مناسب با ماشین دوخت استفاده كنید تا بخیه ها خوب دوخته شود.

 

اگر نخ روی كار جمع شد و بخیه ها شل بود علت آن این است كه نخ روی چرخ سفت شده و نخ ماسوره شل است.


اگر نخ زیر در نوک بخیه ها شل است، دستگاه تنظیم كشش نخ را حركت دهید و امتحان كنید تا دوخت مرتب شود.

 

علت جا افتادن بخیه ها، کندی و کجی سوزن، کلفت بودن نخ نسبت به سوزن، کند یا فرسوده بودن فلاب ماکو، سوزن اشتباه نخ شده است، اشتباه قرار گرفتن جهت سوزن، کوتاهی یا بلندی بیش از حد سوزن می باشد.

 

اگر نخ ماسوره در حین خیاطی پاره شد، درجه كشش نخ تنظیم نیست ممكن است نخ ماسوره از جای خود خارج‌ و به اطراف افتاده و مانع گردش ماسوره در ماكو شود.

 

اگر چرخ در حین كار كردن گیر كرد و حرکت نکرد، علت آن گیر کردن و جمع شدن نخ در ماسوره و پیچیده شدن نخ دور ماکو. البته ممکن است به دلیل اتمام روغن چرخ نیز باشد.

 

چنانچه نخ پاره شود، ممكن است به این دلایل‌ باشد: درجه كشش نخ تنظیم نیست. نوك سوزن كند یا خم شده است. سوزن بیش از حد پایین بسته شده است. سوزن برعكس بسته شده است. نخ قرقره گره دارد یا ضخامت نخ‌ رو و ماسوره متفاوت است.

اما اگر حس كردید بخیه ها نامرتب و بزرگ و كوچک است، نخست گرد و غبار روی كار و ماسوره و ماكو را زدوده سپس ادامه دهید. ممكن است سوزن در جای صحیح خود قرار نگرفته باشد. فنر پایه شل نشده باشد. ممكن است سوزن از جهت اشتباه نخ شده باشد. استاندارد بودن سوزن را چك كنید.

 

اگر دوخت ها کوچک و بزرگ شدند علت های آن عدم تنظیم صحیح سوزن، نخ کردن نادرست سوزن، عدم استفاده از سوزن استاندارد، وجود گرد و غبار بر روی بخش ماکو و ماسوره در چرخ خیاطی و همچنین شل شدن فنر پایه می تواند منجر به بروز این مشکل شود.

 

علت دوخت نامناسب ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. برای مثال اگر دوخت ایجادشده بر روی پارچه باعث ایجاد یک سوراخ بزرگ شود به این معنی است که سوزن مورد استفاده، مناسب این نوع پارچه نیست و برای آن بزرگ است.

 

اگر چرخ در حین كار صدا می كند، ممكن است روغن چرخ تمام شده یا از روغن مانده استفاده شده است.

 

اگر چرخ خیاطی شما صداهای غیر معمولی داشت مانند ضربه زدن و یا کوبیدن به این معنی است که چرخ خیاطی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. در صورت استفاده مداوم از چرخ خیاطی پرزهایی داخل چرخ خیاطی جمع می‌شود که لازم است با استفاده از قلم‌مو آن‌ها را از بین برد. علاوه بر این چرخ خیاطی باید هر چند مدت یکبار روغن زنی شود. تعمیر و نگهداری مداوم از چرخ خیاطی عمر آن را افزایش می‌دهد.

اگر در موقع دوختن سوزن بشكند ممكن است سوزن در محل خود شل شده باشد یا به چرخ نخورد. از درست بودن محل قرار گرفتن سوزن مطمئن شوید. ممكن است سوزن كج شده باشد. دوباره نخکشی رو و زیر را انجام دهید.

 

این امكان نیز وجود دارد كه اندازه سوزن با ضخامت نخ و پارچه مناسب نباشد.

 

آشنایی با عیوب چرخ خیاطی,چرخ خیاطی

 بعد از دوخت هر لباس، چرخ خیاطی را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید

 

 
برای اینكه كار با چرخ خیاطی راحت تر باشد به چند نكته توجه كنید:

 چرخ خیاطی را مکانی قرار دهید كه دارای نور طببعی یا مصنوعی كافی باشد.

 چرخ خیاطی را روی میز بگذارید و از صندلی مناسب برای كار استفاده كنید.

 

 در كنار چرخ خیاطی خود یک سطل مخصوص ریختن ضایعات پارچه و نخ قرار دهید.

 از خم شدن پشت چرخ خیاطی خودداری كنید. سوزن و سنجاق ته گرد را به لب نگذارید. پارچه خیاطی را برای برش زدن بهتر است روی میز پهن كنید و برش بزنید.


 اگر با پارچه سفید كار می كنید بهتر است قبلا دست هایتان را كاملا بشویید و خشک كنید.

 

 بعد از روغن کاری چرخ خیاطی حتما پارچه های بدون استفاده را بدوزید تا روغن ها به آن ها بریزد و پارچه های لباس هایتان کثیف نشوند.


 بعد از هر ساعت كار طولانی کمی نرمش كنید و راه بروید.

 

 

 بعد از دوخت هر لباس، چرخ خیاطی را تمیز كرده اگر نیاز بود آن را روغن كاری كنید. بلافاصله بعد از روغن کاری چرخ خیاطی از آن استفاده نکنید.


 اگر دفعه اول است كه از چرخ خیاطی تان استفاده می کنید، بهتر است ابتدا كمی تمرین كنید. برای این كار یک تکه پارچه تهیه كنید كه نه زیاد نازک و نه زیاد كلفت باشد، سپس آن را با مل خیاطی خط كشی كنید و با رنگ مخالف پارچه سعی كنید از روی خطوط بدوزید.

 

در این حالت كیفیت دوخت و درجه دوخت بخیه ها را كاملا تنظیم كنید. حالا بدون استفاده از خط كشی خطوطی متقاطع با خطوط یاد شده بدوزید، سعی كنید خطوط كاملا موازی باشند. حالا می توانید دوخت اولین لباس خود را شروع كنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tailoring-wheel.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

گچ از زمان کودکی دوست ما بوده است، اما می دانیم، بیشتر لوازم هنری است. این سنگهای کربنات سفید متخلخل می توانند در هنگام مشکلات عادی خانگی که همه ما با آن روبرو هستیم، قادر به شگفتی شوند. استفاده از آن بسیار آسان است و نه تنها در کارهای روزانه خود به شما کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه و زمان زیادی نیز خواهد شد.

 

ما قصد داریم تا به شما کمک کنیم و روشهای مختلفی را برای استفاده از گچ برای مقابله با مشکلات رایج در خانه و اطراف خود پیدا کرده ایم. آنها را در زیر بررسی کنید.

 

1. لکه های چربی مزاحم را از بین ببرید.

بیکن، پیتزا، همبرگر، به همان اندازه که همه ما غذاهای مضر روغنی را دوست داریم، وقتی به طور تصادفی آن را روی خودمان می اندازیم، سردرد بزرگی می شود. از بین بردن لکه های چربی از لباس - خواه لباس، یا سفره ی پارچه ای، کاری بسیار خسته کننده است، اما اگر گچ با خود دارید نگران نباشید.

 

به جای اینکه لکه را با دست بشویید و سپس لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بریزید، سعی کنید روی آن را یک تکه گچ بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. گچ اضافی را پاک کنید و سپس سعی کنید موارد کثیف را بشویید. گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد.

 

رفع مشکلات خانگی با گچ, از بین بردن لکه چربی با گچ

گچ چربی را جذب کرده و آن را به راحتی از بین می برد

 

2. نقره خود را براق نگه دارید و از سیاه شدن جواهرات خود جلوگیری کنید.

قاشق و ظروف نقره ای به مرور زمان درخشش خود را از دست می دهند. اما می توانید با قرار دادن مقداری گچ در همان کابینت که در آن مجموعه های کارد و چنگال و ظروف نقره خود را نگه می دارید، می توانید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید. لکه هایی نقره ای به دلیل رطوبت ایجاد می شوند که با وجود گچ جذب می شوند.

 

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات خود می توانید از گچ استفاده کنید. به سادگی یک تکه گچ را در جعبه جواهرات خود و یا کابینت نگه دارید و بگذارید که از اموال گرانبهای شما محافظت کند. در صورت لزوم گچ را جایگزین کنید.

 

کاربردهای گچ,مهارت های استفاده از گچ در خانه

برای جلوگیری از تبدیل شدن جواهرات و نقره ها می توانید از گچ استفاده کنید

 

3. از کم کاری در کمد لباس جلوگیری کرده و از بوی بد خداحافظی کنید.

وقتی یک کمد بزرگ دارید، و از آن زیاد استفاده نمی کنید و در آن را زیاد باز نمی کنید بوی نم و ناخوشایندی می گیرد. نه تنها کمد بلکه جعبه ها و ... که در آن ها مدت زمان زیادی باز نشده بوی بد می گیرند.

 

برای مقابله با آن، شما به یک متخصص یا چیزهای خیلی فانتزی احتیاج ندارید، فقط به گچ نیاز دارید! از آنجا که از نظر طبیعت بسیار متخلخل است، گچ قادر به جذب هم بو و هم بوی بد است. مقداری گچ را بردارید و آن را در کمد لباس، جعبه ها، اتاق زیر شیروانی یا هر مکان دیگری که در خانه شما بدون استفاده باقی ماده است قرار دهید. تا تاثیر آن را ببینید.

 

از بین بردن کثیفی یقه ها با گچ, تمیز کردن ناخن ها با گچ

برای برطرف کردن بوی ناخوشایند از کمد از گچ استفاده کنید

 

4- از زنگ زدگی وسایل خود جلوگیری کنید.

اکسیداسیون یک فرایند طبیعی است. این ابزار یا هر فلزی باشد، برای این ماده، زنگ زدگی چیزی است که با رسیدن به سطح رطوبت خاصی اتفاق می افتد. با این حال، شما می توانید به سادگی با استفاده از گچ از زنگ زدگی جلوگیری کنید! بعضی از قطعات گچ را در جعبه ابزار خود نگه دارید و بگذارید همه رطوبت موجود در هوا را جذب می کند.

 

نکته اضافی: هنگامی که از یک پیچ گوشتی استفاده می کنید، گچ را بگیرید و آن را روی قسمت کوچک ابزار بمالید. این به شما کمک می کند تا سریعتر پیچ را پیچ کنید و از لغزیدن پیچ گوشتی جلوگیری کنید.

 

نکاتی برای استفاده از گچ,راهنمای استفاده از گچ

برای جلوگیری از زنگ زدگی ابزار مقداری گچ بین آن ها بگذارید

 

5- خانه خود را از آفات محافظت کنید.

مورچه ها عموماً موجوداتی بی ضرر هستند که به تجارت خود توجه می کنند. در واقع، مورچه های سیاه و باغ حتی نیش نمی زنند. با این حال، مورچه هایی که با خانه های شما می آیند می توانند خطرناک باشند زیرا می توانند بیماری ها را انتقال بدهند. اگر به آشپزخانه شما برسند، می توانند غذای شما را آلوده کرده و شما را بیمار کنند.

 

خوشبختانه، مورچه ها از گچ وحشت دارند و اگر در خانه خود مشکلی مورچه ندارید، می توانید با کشیدن خطوط با گچ، مورچه ها را دور نگه دارید. شوخی نمی کنیم. گچ را بگیرید و خطوط را در درب، پنجره ها، دریچه های آشپزخانه خود و هر مکان دیگری که فکر می کنید مورچه ها از آنجا می توانند وارد شوند بکشید!

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/fix8-plaster1-problems.html



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

بهترین هدیه روز زن و روز مادر

برای روز مادر چی بخرم , بهترین هدیه برای روز مادر و روز زن ؟ یکی از دغدغه هاي افراد همیشه این است که برای روز زن و یا روز مادر برای مادر و همسران شان چه چیزی هدیه بخرند.

 

سایت تالاب: یافتن هدیه روز زن برای تازه عروس ایده آل و زیبا نشان دهنده سلیقه و شخصیت زیبای شماست. برای این که امسال بتوانید یک هدیه متفاوت تهیه کنید در ادامه با ما همراه باشید.

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

 

1- عطر بهترین هدیه روز زن برای تازه عروس

شما با هدیه دادن عطر می توانید در قلب و ذهن طرف مقابل جا شوید. عطر برای هدیه روز زن برای تازه عروس شیک و کلاسیک است که هر بار که فرد از رایحه خوش آن عطر استفاده می کند به یاد شما میوفتد و حس و خاطره خوبی در ذهنش تداعی می شود. اما دقت داشته باشید نوع رایحه اي راکه انتخاب می کنید متناسب با روحیات فردی باشد که می خواهید به او هدیه بدهید.

 

2- مانتو هدیه روز زن برای تازه عروس

طرح ‎هاي برگرفته از نقوش ایرانی قدیم و طبیعت؛ چیزی است که هر زنی را برای خرید وسوسه می کند. اگر مانتوهایی رابا این ویژگی پیدا کردید مورد مناسبی برای خرید است. البته به رنگ و مدل آنها توجه کنید تا با آنچه مادر و همسر شما می پسندند، همخوان باشد.

 

3- ویژگی های هدیه روز زن برای تازه عروس

اگر عروس خانمی که می خواهید به او هدیه روز زن برای تازه عروس بدهید بسیار شیک و سخت پسند است و لاکچری پوش است، می توانید یک دست لباس مخصوص مهمانی بسیار شکیل به همراه کفش مناسبش رابه طرف مقابلتان هدیه بدهید. مسلما این هدیه خانم هاي سخت پسند را بسیار خوشحال می کند.

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

4- پیراهن های مجلسی بهترین هدیه روز زن برای تازه عروس

پیراهن هاي نخی، لینن، ویسکوز و یا هر جنس دیگری که در فصل بهار برای پوشیدن در مهمانی ها و یا استفاده در خانه مناسب هستند نیز، انتخاب هاي خوبی برای هدیه به شمار می‌آیند.

 

اگر قصد خرید چنین هدیه اي را دارید، مراقب باشید که رنگ آن متناسب با رنگ پوست همسر و یا مادرتان باشد و یا نوع برش آنها با طرح اندام شان هم خوانی داشته باشد.

 

5- شال روسری هدیه مناسب روز زن برای تازه عروس

نترسید؛ هدیه روز زن برای تازه عروس کوچکی نیست البته اگر جنس، طرح و برند آن رابه درستی انتخاب کرده باشید! عده اي از برندهای خاص شال و روسری، طرح ها و مجموعه هایي رابه شما ارائه می کنند که بسیار تک و منحصر به فرد هستند و این ارزش هدیه روز زن برای تازه عروس شما را دوچندان خواهد کرد. یک روسری شیک و لاکچری می تواند تمام چشم ها رابه خودش خیره کند. روسری برای خانمها یک هدیه روز زن برای تازه عروس بسیار مناسب و کاربردی است. سعی کنید انتخابی چشم نواز و ماندگار داشته باشید. رنگ و طرح روسری را مطابق با روحیات فرد مورد نظرتان انتخاب کنید تا از دیدن هدیه شما خوشحال شود.

 

شال ها و روسری هایي با چاپ دستی، رنگ هاي دست ساز و طرح هایي غیرتکراری یک مجموعه‌ي کامل برای انتخاب یک هدیه روز زن برای تازه عروس زیبا و به یاد ماندنی برای شما می سازند.

 

اگر در انتخاب خود کمی صبوری به خرج دهید می توانید مواردی را در برندهای معتبری را بیابید که در چاپ کارهای خود از سمبل کشورها، ملیت ها و آثار باستانی معروف دنیا بهره میگیرد. اگر همسر شما به کشورهایی باستانی مانند مراکش، هندوستان و ژاپن علاقه دارد.

 

6- زیورآلات هدیه روز زن برای تازه عروس

خانمها مخصوصا خانم هاي جوان اکثرا عاشق زیورآلات هستند. ساعت، دستبند، انگشتر، و گردنبند، از زیورآلات و اکسسوری هاي محبوب خانمها هستند. این زیورآلات همیشه چشم خانمها رابه خود خیره می کند و یک هدیه بسیار خاصی است که برای همیشه به یادگار می ماند.

 

اگر پیش از این برای او یک لباس زیبا و یا مجلسی مناسب خریده اید، وقت آن است که با زیورآلات رنگی و سنگ هاي درخشان، سِت لباس مهمانی اش را کامل کنید. می توانید لباس ها، مانتو و یا شالی که برای سال نو خریده است را نیز درنظر بگیرید و برای آنها یک سِت گوشواره، گردنبند و یا انگشتر انتخاب کنید.

 

برای انتخاب این مورد کمی به سلیقه‌ي کسیکه برای او خرید می کنید، توجه کنید. زیورآلات ازآن دسته اجناسی است که باید کاملاً مطابق سلیقه و سبک استفاده کننده ازآن، خریداری شود. بنابر این اعمال نظرهای شخصی و یا اختلاف هاي سلیقه ي مادر و فرزندی را کنار بگذارید ودر انتخاب رنگ سنگ ها، رنگ فلز بکار رفته در آن و اندازه اش، سلیقه‌ي هدیه گیرنده را درنظر بگیرید.

 

7- حوله های نرم و لطیف هدیه روز زن برای تازه عروس

خانمها همیشه وسایل شخصی بهداشتی نو و تازه رابه قبلی ها ترجیح می دهند حتی اگر چیزی از عمر آنها نگذشته باشد! می توانید حوله هایي شاد با اندازه ها و یا طرح هایي که او همیشه استفاده از آنها را ترجیح می دهد انتخاب کنید و مطمئن باشید که وی را خوشحال خواهد کرد.

 

در انتخاب این وسایل سعی کنید به سراغ اجناسی با نخ خالص، بدون حساسیت و سازگار با پوست و یا با قابلیت جذب بالای رطوبت بروید.

 

30 پیشنهاد عالی برای هدیه روز زن و روز مادر

8- لوازم بهداشتی مناسب ترین هدیه روز زن برای تازه عروس

تمام تازه عروس ها هدیه روز زن برای تازه عروس وسایل مراقبت از پوست و مو که ظاهر آنها را زیباتر نشان می دهد، استقبال می کنند؛ البته اگر نظر ما را بخواهید بهتر است برای سلامتی خود، این گزینه را بیشتر برای مادرتان درنظر بگیرید تا همسر!

 

برای انتخاب درست مواردی که دراین مجموعه قراردارند، باید با برندی که خانمها از آنها استفاده می کنند آشنایی داشته باشید و یا ویژگی هاي موها و پوست آنها رابه خوبی بدانید.

 

انواع کرم هاي دور چشم که حاوی آنتی‌اکسیدان‌هاي طبیعی هستند، کانسیلرهای سبک و انواع کرم ها و سرمهای ترمیمی پوست و مو، انتخاب‌هاي مناسبی به شمار می‌آیند.

 

9- ملحفه و روتختی مناسب ترین هدیه روز زن برای تازه عروس

رنگ و لعابی تازه به اتاق خواب او بدهید تا هر وقت خسته وارد آن می شود، فضای زیبا و روحیه بخش اتاق، آرامش رابه او هدیه کند.

 

می توانید یک سِت لحاف و روتختی زیبا برای او انتخاب کنید و یا یک یا چند سِت روکش لحاف را درنظر بگیرید. برای انتخاب این موارد لازم نیست حتما به سراغ طرح هاي خلوت و رنگ هاي سرد و آرام بروید، طرح ها و رنگ هاي مورد علاقه ي مادر و همسرتان حتی اگر سرد و خلوت نباشد، می تواند برای او یک خواب آرام و آسان بسازد. قاعدتاً او پیش از این بارها درباره‌ي رنگ ها و طرح هاي مورد علاقه‌ي خود صحبت کرده است، مگر این که شما آنرا از یاد برده باشید!

 

 

10- کیف هدیه روز زن برای تازه عروس

هیچ بانویی نیست که به یک کیف جدید احتیاج نداشته باشد؛ موضوعی که هیچ ربطی به تعداد کیف هایش ندارد! اصلاً نیازی نیست که بدانید چرا اینگونه است. فقط کافی است بدانید که کیف هدیه روز زن برای تازه عروس مناسبی است. بنابر این فکر کردن به خرید آن هیچوقت دیر نیست. روی کاغذ کادو بنویسید: «امیدوارم دوست خوبی برات باشد، نه مثل بقیه‌ي دوست نماهای توی کمد!»

 

لوازم خانه و محیط زندگی پیشنهاد ما این است که انتخاب هدیه روز زن برای تازه عروس را از وسایل شخصی آغاز کنید. در هرحال هر شخصی دوست دارد هدیه اي که دریافت می کند برای شخص او خریداری شده باشد به ویژه اگر بهانه ي خرید این هدیه، سال روز تولد او باشد. اما خوب برای مادر ها که عموماً مدیریت خانه را نیز بر عهده دارند، دریافت هدیه هایي که این محیط را برای آنها زیباتر و یا کار در آنرا برای‌شان آسان‌تر کند، خوشحال کننده است.

 

حتما بخوانید : چه هدیه ای زنان و دختران دوست دارند ؟

 

11- شیرینی و دسر هدیه روز زن برای تازه عروس

مادرتان ازآن دست پخت خوشمزه هاست؟ از آنهایی که همه ی‌ي فامیل سر و دست می‌شکنند تا غذا هاي رنگارنگ وی را امتحان کنند. شاید هم ازآن دسته مادرهایی است که دوست دارد یک روز تعطیل را درکنار پدر به پختن کیک بگذراند و تولدها رابا کیک هاي خانگی جشن بگیرد. اگر این طور است با انتخاب وسایل کاربردی و زیبای قنادی و شیرینی‌پزی که هر شخصی دوست دارد تعدادی از آنها را در خانه داشته باشد، وی را خوشحال کنید. شاید این بهانه‌ي خوبی باشد که چند شب آینده را پس از شام، با دسر سپری کنید!

 

12- جارو شارژی هدیه روز زن برای تازه عروس

قرار نیست با خرید وسایل برقی منزل خورد و خوراک خودرا افزایش دهید! این وسایل بعنوان هدیه می توانند به سلامت مادر شما کمک کنند. یک بخارپز که به اسانی بتواند با آن غذا هاي سالم طبخ کند؛ یک جاروی شارژی که در نظافت به او کمک کند و یا یک تابه گریل جدید که در طول آشپزی، از چسبیدن غذاها به ظرف حرص نخورد. بنویسید:«کمی به سلامتی فکر کن؛ به خودت که باارزش‌ترینی»

 

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/بهترین-هدیه-روز-زن.html



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

لوازم تحریر و وسایل مورد نیاز دانش آموزان

تا اول مهر چیزی دیگر باقی نمانده است و ما در این جا فهرست کامل لوازم التحریر دانش آموزان را برای شما قرار دادیم .

 

لوازم التحریر و لوازم مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی را در این جا درج نموده ایم، فهرست لوازم زیر به ترتیب کلاس هاي‌ اول تا ششم دسته بندی شده است.

 

به گزارش تالاب لازم به ذکر است برای عده اي از سطوح و مدارس لوازم کمتر یا بیشتری از موارد ذکر شده مورد احتیاج است، که پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید اقلام غیر ضروری، ترجیجاً خرید عده اي از اقلام مورد نیاز دانش آموزان رابه چند روزبعد از شروع مدارس موکول نمایید.

 

<< لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی >>

 

قابل توجه والدین دانش آموزان پایه اول

فهرست لوازم تحریر مورد نیاز دانش آموزان بدین شرح می‌باشد:

1- مداد رنگی
2- جامدادی پارچه اي ساده «2شماره»
3- مداد مشکی – مداد قرمز – تراش
4- چسب ماتیکی متوسط
5- کاغذ رنگی یک بسته
6- برگه A4 یک بسته – مقوا رنگی زبر « مانند فابریانا» در سه رنگ متفاوت
7- خط کش ژله اي
8- دفتر خط دار 80 برگ بدون فنر دوعدد
9- دفتر نقاشی ساده یک شماره. دفتر شطرنجی 1*1 سانتی متر یک شماره
10- خمیر بازی ؛ چینه و چوب خط هرکدام یک بسته
11- کلر بوک فنری صورتی یا بنفش به همراه صد شماره کاور پلاستیکی
12- پوشه دکمه دار زرد یک شماره

توجه

والدین گرامی خواهشمند است تا حد امکان از کالاهای ایرانی خریداری بفرمایید.

 

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

 

لوازم مورد نیاز دانش آموزان پایه دوم دبستان

والدین عزیز و گرامی

با درود و عرض ادب
جهت آماده کردن وسایل و کتب دانش آموزان عزیز دستوالعمل زیر را مطالعه نموده و آماده فرمایید.

۱_جامدادی«فقط پارچه اي»،مداد سیاه ،مداد قرمز،پاک کن و تراش

۲_ بسته ي آموزشی شامل چینه ها،چرتکه ي اعداد،کارت اعداد صفر تا 9،ساعت ،خط کش ژله اي ۲۰سانتی متری با شکل هاي‌ اصلی«مثلث،مربع،دایره،لوزی،مستطیل»

۳_مداد رنگی «۱۲رنگ»

۴_قیچی عروسکی ،چسب ماتیکی

۵_کاغذ A4«۲۰شماره»

۶_کاغذ رنگی و مقوا رنگی «۵رنگ اصلی از هر کدام ۲برگ»

۷_پوشه دکمه دار«نام دانش آموز روی پوشه باشد»

۸_ماژیک وایت برد«یک شماره مشکی»؛ ماژیک هایلایت «رنگ صورتی یک شماره »

۹_کلربوک ۱۰۰برگ

۱۰_دو شماره دفتر ۱۰۰برگ با جلد صورتی و آبی جهت دفتر مشق«صورتی» و ریاصی«آبی» ،یک شماره دفتر ۶۰برگ جهت املا،یک شماره دفتر نقاشی، «دفاتر حتماً جلد شده باشد و نام و نام خانوادگی داشته باشد،لطفا از گرفتن دفاتر سیمی خودداری نمائید»

۱۱- دفترچه یادداشت چسبی

12- دوهفته اول کتاب پارسی اول را همراه داشته باشند.

 

فهرست دفاتر کلاس سوم ابتدایی :

ریاضی 80 برگ

علوم 80 برگ

اجتماعی 50 برگ

املا 50 برگ

مشق 80 برگ

قابل توجه:

دفترها دارای جلد فانتزی و کلفت نباشد

دفترها کلاسوری نباشد

از دفاتر 200 برگ اصلا استفاده نشود

 

فهرست دفاتر کلاس چهارم ابتدایی :

ریاضی 80 برگ

علوم 80 برگ

اجتماعی 50 برگ

املا 50 برگ

مشق 80 برگ

قابل توجه:

دفترها دارای جلد فانتزی و کلفت نباشد

دفترها کلاسوری نباشد

از دفاتر 200 برگ اصلا استفاده نشود

 

لوازم التحریر مورد نیاز برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی

فهرست لوازم التحریر کلاس پنج و ششم ابتدایی

1-مداد سیاه –اتود: 1 شماره

2-خودکار سیاه آبی–قرمز-سبز : از هرکدام 1 شماره

3-تراش دارای محفظه زباله : 1 شماره

4-پاک کن : 1 شماره

5- ماژیک وایت برد مشکی، آبی، سبز: از هر کدام 1 شماره

6-لاک نادرست گیر قلمی : 1 شماره

7-مداد رنگی 6عددی : 1 بسته

8-گونیا-پرگار-نقاله-خط کش 30 سانتی : از هرکدام 1 شماره

9-قیچی کوچک نوک گرد«با تیغه فلزی» : 1 شماره

10-جامدادی پارچه اي ساده : 1 شماره

11-دفتر 40 برگ«پارسی» : 1جلد

12-دفتر 60 برگ«علوم» : 1 جلد

13-دفتر 80 برگ«ریاضی» : 1 جلد

14-دفتر 2 خط 60 برگ«زبان انگلیسی» : 1 جلد

15- کاور کاغذ A4 : 1 بسته

16-زونکن A4 «جهت بایگانی کارها» : 1 شماره

17- پوشه دکمه دار: 1 شماره

18-چسب ماتیکی و چسب نواری: 1 شماره

19-ناپلون شفاف جهت جلد کردن دفتر و کتاب : به مقدار لازم

20-کاغذ شطرنجی: 2 برگ

 

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/لوازم-التحریر.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

هر سال برای چند روز تغییر می کند. گاهی اوقات با تعطیلات و زمانهای دیگر ، هدیه برای تولد مادر شوهر در میان غوغا همزمان می شود ؛ اما حسن این روز این است که نمی توان آن را نادیده گرفت. این بهترین بهانه برای قدردانی از زنانی است که به ما زندگی بخشیده اند یا زندگی را برای ما زیباتر کرده اند. ما این پست را به مناسبت روز زن 98 در شیشه های رنگی آماده کرده ایم تا به شما در خرید هدیه ای مناسب برای مادر ، همسر ، مادر شوهر و .. کمک کند. اگرچه در تهیه آن از منابع مختلفی کمک گرفته ایم ، اما آنچه خواندید در زیر ، خالی از نظرات شخصی نیست ، بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب هدیه ، در نهایت سلیقه و شرایط شما و شخصی که هدیه ای برای آن خریده اید. بستگی دارد

روز مادر در سال 1998 چیست؟
تاریخ دقیق روز مادر در تقویم سال 1998 برابر است با: شنبه 17 فوریه.

 


بهترین هدیه برای روز مادر
وقتی نوبت به خرید هدیه برای مادر و پدر می رسد ، همه ما دوست داریم بهترین هدایا را به این فرشتگان زمینی هدیه دهیم. اما در عین حال ، همه ما می دانیم که هیچ هدیه جادویی وجود ندارد که همه را خوشحال کند. در اینجا چند نکته برای راهنمایی ما در انتخاب بهترین هدیه روز زن آورده شده است:

وزن احساسی هدیه مهمتر از آن است که هدیه دهید
خانم ها می توانند هدیه انتخاب شده را با عشق و شیدایی و چیزی که با مشق شب خریده اید را به راحتی تشخیص دهند. مسئله این است که برخلاف تصور عموم ، نه تنها ارزش مادی هدیه می تواند زنان را تحت تأثیر قرار دهد ، بلکه نه تنها می توانید به زن ثابت کنید آنچه را که خریداری کرده اید برای او انتخاب شده و نشانه قدردانی و جذابیت است. شما پیش او هستید

به همین دلیل است که گاهی اوقات هدایای دست ساز می توانند به اندازه طلا و جواهرات زن را به هیجان بیاورند.

 


زنان در روز زن بسیار تحت فشار هستند!
اگر آقا هستید و قصد خرید برای همسرتان را دارید ، توصیه می کنیم که به مسئله توجه کافی داشته باشید.

یکی از مهمترین دلایل حساسیت همه مادران و همسران نسبت به هدایای روز زن این است که تحت فشار جامعه زن خانواده ، دوستان و آشنایان قرار دارند.

با بررسی عکس های اینستاگرام یا تغییر عکس پروفایل زنان در روز زن یا پرسیدن سال در مجالس خانوادگی و دوستانه ، به راحتی می توانید ببینید که آنها چقدر دوست دارند آنچه را که به عنوان هدیه به دیگران نشان داده اند به دیگران نشان دهند. .

در فرهنگ ما ، جایی که تعریف و تمجید یک موضوع نسبتاً رایج است ، خوب یا بد ، ما باید به این واقعیت توجه کنیم که بهتر است هدیه ای را انتخاب کنیم که مادر و همسر ما بتوانند به دیگران نشان دهند یا برای آنها توضیح دهند که چیست. هدیه ای از طرف همسر یا فرزندشان. گرفته شده.

البته منظور ما این نیست که به تجملات بپردازیم یا مشکلاتی ایجاد کنیم. فقط مراقب باشید هدیه ای شگفت انگیز دریافت کنید که بتواند یک زن را خوشحال کند.

با توجه به شرایط وجه نقد

 

در مورد کارت های هدیه یا اسکناس های باز نشده بحث نکنید. آیا باید انتخاب کنیم یا نه؟

خوب ، این به یک چیز یا چیز دیگر بستگی دارد.

راستش ، مشاهده شخصی محدود من ، به عنوان نویسنده این سطور ، نشان می دهد که بعضی از زنان واقعاً عاشق پول هستند. یک خانم بزرگ در محله ما زندگی می کرد که اگر بچه هایش غیر از پول چیز دیگری بخرند و آن را بدهند دوست ندارد و ممکن است عصبانی شود.

اما همه زنان اینگونه نیستند. گاهی اوقات دادن پول یا کارت هدیه می تواند به عنوان عدم تمایل به صرف وقت و حوصله کافی در انتخاب هدیه مناسب برای طرف مقابل تلقی شود.

و مبلغی که اهدا می کنید می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

البته گاهی اوقات شرایط باعث می شود که فکر کنیم پول را به عنوان انتخاب صحیح بدهیم. به عنوان مثال ، مادر شما ممکن است در مشکلات مالی باشد و ممکن است بخواهد با اهدای پول به بهانه روز مادر برخی از مشکلات خود را برطرف کند.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



بهترین کاربردهای چای,کاربرد چای در خانه

چای علاوه بر رفع تشنگی خواص بسیار دیگری نیز برای شما دارد


چای علاوه بر رفع تشنگی خواص بسیار دیگری نیز برای شما دارد. در اینجا به 7 روش استفاده‌ی مؤثر از چای اشاره شده است.

رنگ کردن لباس‌ها
یک تی شرت سفید یا کیف قدیمی یا پارچه‌هایی دارید که می‌خواهید کرمی، بژ یا قهوه‌ای شوند؟ در اینجا یک حقه به شما یاد می‌دهیم. آب را در یک کتری بزرگ بجوشانید. سپس زیر آن را خاموش کرده و 3 عدد چای کیسه‌ای در آن قرار دهید. بگذارید چای برای 10 تا 15 دقیقه در آب بماند یا تا زمانی که آب به رنگ قهوه ای دلخواه شما برسد. با یک انبرک یا چنگال چای های کیسه ای را خارج کنید. حالا پارچه‌ی خود را در آب رنگی قرار دهید. آن را در آب تکان دهید تا بین چین ها و جیب ها کاملاً خیس شوند. پارچه را تا زمانی که به رنگ دلخواه شما برسد در آب باقی بگذارید. پس‌ از آن پارچه را درآورده و در یک کاسه‌ی تمیز بگذارید. از آب باقیمانده برای آب دادن گیاهان خانگی یا گل‌های حیاط استفاده کنید. کاسه‌ی تمیزی که پارچه‌ی رنگ شده را در آن گذاشته بودید از آب سرد پرکرده و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. سپس پارچه را چلانده و خشک کنید. می‌توانید از خشک کن استفاده کرده و یا آن را روی بند بیندازید.

 

کاربرد چای,کاربردهای متفاوت چای

شما می توانید به وسیله چای لباس های قدیمی خود را رنگ کنید


درست کردن ماسک صورت
چای سبز برای این کار عالی است. چای را مطابق روش معمول همیشگی دم کنید ( به ازای هر فنجان آب یک چای کیسه ای ) و بگذارید سرد شود. سپس پس‌ از آنکه صبح صورت خود را شستید برای طراوت پوست چای سرد شده را روی آن بزنید. به جای این کار شما همچنین می‌توانید از یک ماسک صورت بخار استفاده کنید. آب داغ را در یک کاسه ریخته و برگ های چای سبز را به آن اضافه کنید. ( برای کاسه ای که دو فنجان آب در آن ریخته اید یک قاشق غذاخوری برگ چای کافی است ) اجازه دهید چای برای چند دقیقه در آب بماند. سپس یک پارچه روی سرتان کشیده و صورتتان را بالای کاسه ی پر بخار نگه دارید. حوله مانع خروج بخار می‌شود، در نتیجه بخارها در اطراف صورت شما حرکت می‌کنند.

 

آبکشی موها با چای, نحوه شستشوی موها با چای

برای طراوت بیشتر صورت خود، آن را با چای بشویید


رفع خستگی چشم
دو فنجان هم اندازه چای آماده کنید، به دو چای کیسه ای نیاز خواهید داشت. چای های کیسه ای را در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس آن ها را از یخچال خارج کرده و بگذارید آب اضافی شان خالی شود. در نتیجه آب روی صورت شما جاری نخواهد شد. روی هر چشم خود یکی از چای های کیسه ای را گذاشته و اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند. سپس چای را برداشته و صورتتان را با آب سرد بشویید. حالا از شادابی چشم های خود لذت ببرید.

 

کاربردهای چای,درست کردن کود با چای برای گیاهان خانگی

برای رفع خستگی چشمانتان چای های کیسه ای را روی چشمانتان قرار بدهید


تهیه ی کود
چای راحت ترین چیزی در دنیا است که می‌توان از آن کود تهیه کرد. اگر از برگ های چای تازه استفاده می‌کنید تنها آن ها را در یک کاسه ریخته و یک یا دوبار در هفته به کیسه‌ی کود خود اضافه کنید. اگر از چای کیسه ای استفاده می‌کنید که یک گیره ی کاغذی به آن متصل است در ابتدا کاغذ را جدا کرده و کیسه ی چای را باز کنید. چای داخل آن را در یک کاسه بریزید. کیسه و کاغذ آن را دور بیندازید.

 

کاربرد چای در خانه, متفاوت ترین کاربردهای چای

چای راحت ترین چیزی در دنیا است که می‌توان از آن کود تهیه کرد


آب دادن گیاهان خانگی
چای سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد غذایی است. اگر از چای دم کرده‌ی شما زیاد آمد و یا حتی کمی چای یخ، از آن برای آب دادن گیاهانی مانند گل سوسن استفاده کنید.

کاربردهای متفاوت چای,بهترین کاربردهای چای

 

اگر چای دم کرده تان زیاد آمد از آن برای آب دادن گیاهانی مانند گل سوسن استفاده کنید


درست کردن یک ترکیب مقوی گیاهی
گیاهان انتخابی خود را آماده کنید. نعناع، بابونه، اسطوخودوس و مخروط سانان برخی از گیاهانی هستند که شاید با آن‌ها آشنا باشید و یا می‌توانید از یک فرد آشنا برای گیاهان خوراکی دیگر نیز بپرسید. گیاهان را خشک کرده و یا خشک شده ی آن ها را بخرید. سپس آن ها را در لیوانی بریزید تا یک چهارم آن را پر کند. لیوان را با آب جوش پر کنید. یک درب روی ظرف گذاشته و بگذارید برای چند ساعت یا تمام شب بمانند. هر بار هرچقدر از چای گیاهی که می‌خواهید بنوشید را خالی کنید. چای را در زمان ریختن صاف کنید. باقیمانده ی چای را تا زمان استفاده در یخچال بگذارید.

 

مهارت های استفاده از چای,آبکشی موها با چای

با چای و میوه های خشک یا داروهای گیاهی دمنوشی مقوی تهیه کنید


آبکشی مو
چای را دم کرده و بگذارید سرد شود. سپس آن را روی موهای خود بریزید. موهای شما براق و سالم خواهند شد. برخی افراد آبکشی مو با چای سیاه را دوست دارند. دلیل آن رنگ بیشتر چای سیاه و پیشگیری آن از ریزش مو است

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/uses-tea1-home1.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



ریختن وسایل دور ریختنی در خانه,مرتب کردن خانه

ظرف هایی را که استفاده از آنها پرزحمت است، بدون معطلی دور بریزید


جوهر قلم تان تمام شده و هنوز وقت نکرده اید که آن را پر کنید. خوب آن را دور بیندازید. راحت است.


یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود دل از اجناس کهنه مان نکنیم، این است که مطمئن نیستیم آنها بدردبخور خواهند بود یا خیر. اکثر اقلام تاریخ انقضای مصرف ندارند و وقتی ما چیزی به خانه مان می آوریم، می خواهیم که از آنها استفاده کنیم، حتی اگر به وضوح دیگر به آن نیازی نداشته باشیم. در اینجا فهرستی از اجناسی که همین الآن می توانید از شرشان خلاص شوید نوشته ایم. شما می توانید یا آنها را دور بریزید یا ببخشید و یا حتی برخی از آنها را بفروشید.

1- عینک آفتابی های شکسته
به خودتان می گویید، بالاخره آنها را تعمیر می کنید اما مدتها گذشته و این اتفاق نیفتاده است. پس آنها را دور بریزید.

2- عینک های طبی با نمره نامناسب
این عینک ها را بلافاصله ببخشید. بالاخره کسی پیدا می شود که بتواند از آنها استفاده کند.

3- قلم بدون جوهر
جوهر قلم تان تمام شده و هنوز وقت نکرده اید که آن را پر کنید. خوب آن را دور بیندازید. راحت است.

4- ظرف های ذخیره غذای بدون استفاده
معمولا اکثر مردم در آشپزخانه شان دو یا سه دست از این نوع ظرف ها دارند که فقط بخشی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بقیه ظرف ها را به جای اینکه در آشپزخانه تان انبار کنید، به کسی که احتیاج دارد هدیه کنید. بیشتر مواقع یکی دو پارچه از این ظرف ها مفیدند و باقی شان فقط فضای اضافی اشغال می کنند.

5- لباس های کهنه
اگر به مدت یکسال به سراغ لباسی در کمدتان نرفتید، مطمئن باشید آن لباس را دیگر نمی خواهید. گاهی اوقات هم به دلیل چاق و یا لاغر شدن، لباس تان تنگ یا گشاد می شود. این لباس ها را بدون معطلی دور بریزید.

6- روزنامه های تاریخ گذشته
مجلات را می توان حتی تا یک هفته نگهداشت، تا زمانی که کل مطالبش را مطالعه کنید. اما روزنامه هایی که بیش از 48 ساعت از آنها گذشته باشد و شما هنوز کامل نخوانده اید، مسلما دیگر نخواهید خواند زیرا خبرهایش بدون شک دست دوم خواهد شد. بنابراین آنها را دور بریزید. هیچ مجله ای را هم بیشتر از دو ماه نگه ندارید. البته به غیر از مجلاتی که واقعا آنها را دوست دارید.

7- کنترل از راه دور قدیمی
امروزه اکثر دستگاه های الکترونیکی، کنترل از راه دور دارند، وقتی دستگاه آن خراب می شود و دیگر به درد استفاده نمی خورند، چرا کنترل از راه دور آنها را نگه می دارید. بهتر است آنها را هم دور بریزید.

8- جوراب های لنگه به لنگه
گاهی اوقات پیش می آید که یک لنگه جوراب پاره یا به دلیلی گم می شود، لنگه دیگر را بی برو برگرد دور بریزید. تجربه ثابت کرده است که نمی توانید لنگه ای مناسب آن پیدا کنید.

9- ظرف هایی که درهایشان به راحتی بسته نمی شوند.
ظرف هایی را که استفاده از آنها پرزحمت است، بدون معطلی دور بریزید.

10- کفش های قدیمی
اگر کفشی دارید که بیش از 3 سال است نپوشیده اید، پس بهتر است آن را به کس دیگری ببخشید.

اگر با دقت به خانه تان و اجناس آن نگاه کنید، مسلما انواع و اقسام لوازمی می بینید که واقعا دورریختنی اند. با دور ریختن آنها، از فضای خانه تان به شکل بهینه تری استفاده کنید

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/waste1-throw1-away1.html



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 اس ام اس تبریک تولد به برادر, جملات تبریک تولد برادر

اس ام اس تبریک تولد به برادر

 

ما تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم

تا کم کم بزرگ شدیم

و من چه خوشبختم که در غصه‌های کودکی‌ام

برادری چون تو داشتم

تولدت مبارک داداشی گلم 

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

جملات تبریک تولد برادر

 تولدت مبارک داداشی

تمام لحظه های عمرم بدرقه نفس کشیدن توست

به دنبال کوچکترین فرصت بودم تا بزرگترین تبریک را نثار قلب مهربانت کنم

ورق خوردن برگ سبز دیگری از زندگی ات را تبریک میگویم

تولدت آذین زندگی ام باد

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

متن تبریک تولد داداشی

 

برادر عزیزم! روز شکفتنت را مانند تمامی سال‌های پیش از این با عشق و مهر تبریک می‌گویم و امیدوارم سال‌های سال خوش و خرم زندگی کنی

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

اس ام اس تبریک تولد به برادر

 

روز تولد تو را خوب یادم هست، ستاره‌ها بیشتر ندرخشیدند، پرستوها به خانه‌شان نرسیدند و بلبل‌ها قشنگ‌تر آواز نخواندند! یعنی به طور کلی هیچ اتفاق شاعرانه‌ای در روز تولدت نیفتاد! اما تولدت بالاترین معجزه خانواده بود. مامان و بابا رفتند و با یک نوزاد فسقلی سرخ و بنفش از راه رسیدند که حالا بعد از سال‌ها تولدش را با زیباترین آرزوها تبریک می‌گویم. تولدت مبارک برادری خودم

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

جملات تبریک تولد برادر

 

امشب چه ناز دانه گلی در چمن رسید

گویی بساط عیش مداوم به من رسید

نور ستاره ای در شب تولدت

انگار که فرشته ای از ازل رسید

داداش خوبم تولدت مبارک

 

  بیشتر بخوانید: اس ام اس تبریک تولد 

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

اس ام اس تبریک تولد به برادر

 

دستانم تشنه دستان تو

شانه هایم تکیه گاه خستگیهایت

به پاکی چشمانت قسم تا ابد با تو میمانم

بی آنکه دغدغه فردا را داشته باشم

چون میدانم فردا بیش از امروز دوستت خواهم داشت

داداش عزیزم سالروز تولدت مبارک

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

تبریک تولد به داداش

 

داداش گلم

اگه آفتاب میسوزونه بی خیال آخه تو سایه بونی

اگه آدم ها وفا ندارند بی خیال آخه تو مهربونی

اگه من واست میمیرم بی خیال آخه تو لایق تر از اونی که میدونی

 

اس ام اس تبریک تولد به برادر, تبریک تولد به برادر

تولدت مبارک داداشی

 

تک تک ستاره های عمرت بلند و والا

باقی عمرت ۱۰۰۰ به بالا

امروز روز تولدته عزیزم

عزیزمی ، دوستت دارم به مولا

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



خرید لباسشویی,خرید ماشین لباسشویی,انتخاب ماشین لباسشویی

 قبل از خرید لباسشویی به پارامترهای اصلی این دستگاه توجه کنید

 

نکاتی در خصوص خرید ماشین لباسشویی

داشتن اطلاعاتی درباره خرید لباسشویی فضای زیادی از حافظه شما را اشغال نمی کند اما همین اطلاعات کم می تواند از ضرر مالی بابت خرید ماشین لباسشویی نامناسب جلوگیری کند. بخش عمده ای از نکاتی که باید زمان خرید لباسشویی به آنها دقت کنید نکاتی هستند که با چند سال استفاده از لباسشویی ناخودآگاه به آنها پی می برید.

امروزه ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین و پرکاربرد ترین وسایل منزل می باشد. بهتر است قبل از خرید لباسشویی به پارامترهای اصلی این دستگاه توجه کنید.

 

انواع ماشین لباسشویی:

سه نوع مختلف برای انتخاب و خرید لباسشویی وجود دارد:

1. ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)

2. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

3. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

 

1. ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی:

راهنمای خرید ماشین لباسشویی,ماشین لباسشویی,خرید لباسشویی

در هنگام خرید لباسشویی به میزان مصرفی آب توجه کنید

 

در این مدل ها مخزن آب را پر می کنند و حرکت چرخشی همزن عمل شستشو را انجام میدهد. از مزایای این مدل ها قیمت کمتر نسبت به مدل های اتوماتیک می باشد و کاربرد راحت و آسان، سبکی آن، کوچکی و کم جا گیری در مدل های مینی واش از دیگر مزایای آن میباشد.

 

از معایب این مدل این است که به عنوان دستگاهی چند کاره کاربرد ندارد( یعنی فقط قابلیت شستشو دارد)، ظرفیت شستشوی 3 تا 7 کیلوگرم لباس را دارند، مصرف آب در مدل های لباسشویی درب از بالا زیاد است، نسبتا پر و سر و صدا کار می کنند و ظرفیت آنها می تواند نا متعادل باشد.

 

2. ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو:

خرید لباسشویی,انتخاب ماشین لباسشویی,راهنمایی برای خرید لباسشویی

در هنگام خرید لباسشویی درب از بالا دوقلو به همه نکات توجه کنید

 

این نوع از ماشین لباسشویی از روش معلق شدن برای شستشوی لباسها استفاده می کند. این نوع ماشین لباسشویی ها ظرفیت محدودی دارند به همین علت آب کمتری استفاده میکنند و با سرعت بالایی می چرخند و با تولید کف کمتر و استفاده مفید (بازدهی بالا) از مواد شوینده کار می کنند.

 

از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو ظرفیت بالای آنهاست که تا 9 کیلو گرمی هم در برخی از مدل ها وجود دارد و بطور کلی این مدلها شستشوی بهتری دارند. داشتن خشک کن با سرعت بالا باعث کاهش زمان خشک شدن لباس در آنها می شود.

 

از معایب ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو این است که به دلیل سرعت بالای چرخاندن  ممکن است باعث به هم پیچیدن لباس و چروک شدن لباسها شود.

 

3. ماشین لباسشویی درب از جلو:

ماشین لباسشویی,راهنمایی برای خرید لباسشویی,خرید لباسشویی

خرید لباسشویی درب از بالا بهتر و مقرون به صرفه تر است

 

این نوع از ماشین لباسشویی هم تا حدی از آب پر می شوند. شستشوی لباس در آنها به روش بلند کردن آنها به بالای مخزن آب و پرتاب درون آب  تمیز انجام می شود. این نوع ماشین لباسشویی هم  کف کمتری تولید کرده و از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده می کنند.

 

مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو این است که بهتر و مقرون به صرفه تر از ماشین لباسشویی درب از بالا می شویند و لزوما قیمت خیلی بالایی ندارند.

 

استخراج رطوبت در چرخش مدور، زمان خشک کردن و صرف انرژی را کاهش می دهد. بطور کلی ماشین لباسشویی درب از جلو صدای کمی تولید می کنند.  به دلیل اینکه درب این نوع از ماشین لباسشویی ها در جلو قرار دارد امکان استفاده از فضای بالای آنها وجود دارد. در حالی که دستگاه‌هایی که درِ ورودی آنها از بالا است، فضای بالای آنها بدون استفاده باقی می ‌ماند.

 

بعد از اینکه نوع ماشین لباسشویی خود را با توجه به کاربردی که می خواهید از آن داشته باشید انتخاب کردید، با توجه به معیارهای دیگر که بیان می شود نسبت به انتخاب و خرید لباسشویی مدل مورد نظر اقدام کنید.

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/guidance2-buy-laundry.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

همه جای دنیا یکی از راه های تحقیر یک شیء راه رفتن روی آن است. هیچ کس را ندیده اید روی تابلوی نقاشی ون گوگ راه برود و در عین حال بگوید برای ون گوگ اعتبار و ارزش بالایی قایل است. اما در مورد فرش دستبافت عکس این قضیه صادق است. در این مطلب راهنمای خرید فرش دستبافت را به طور کامل و جامع برای شما تهیه کرده ایم. در این مطلب با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید فرش دستبافت

فرش های ایرانی یا به طور کلی شرقی، به واقع تنها اثر هنری هستند که می شود زیر پا انداخت و از روی آن رد شد. این فرش ها در بین خانواده ها نسل به نسل منتقل می شوند و طی هر سال با هر گامی که بر روی آنها بر می دارند، بر ارزش مادی و معنوی آنها افزوده می شود. همانطور که دغلکاران می توانند تابلوی جعلی ون گوگ را به جای اصل به شما قالب کنند، انتخاب فرش اصیل برای منزل و سره را از ناسره تشخیص دادن هم رموزی دارد که در این مطلب مختصر آن را با شما در میان می گذاریم. در ادامه مطلب راهنمای خرید فرش دستبافت با ما همراه باشید.

 

راهنمای خرید فرش دستبافت, نکاتی برای خرید فرش دستبافت

انتخاب فرش اصیل برای منزل و سره را از ناسره تشخیص دادن هم رموزی دارد

 

فرش دستبافت، یک سرمایه

فرش دستبافت دارای سه ویژگی است که آن را از فرش های ماشینی متمایز می کند. فرش دستبافت فرشی است که تار و پود و پرز دارد و پرزها در تارهای آن گره خورده اند. فرش های دستبافت ایرانی و شرقی، واقعاً یک سرمایه محسوب می شوند. این فرش ها در دنیای مدرن امروز، از معدود آثار هنری باقی مانده از دنیای قدیم هستند که هنوز خریدار دارند و مهمان منازل شهروندان سراسر جهان هستند. همین امر باعث شده تا دغلکاران خیال کنند که می توانند از سادگی و بی اطلاعی مشتریان سوءاستفاده کرده و فرش تقلبی و غیراصیل را به جای فرش دستبافت اصیل به آنها قالب کنند. با گشتن در اینترنت می توان چندین تاجر فرش را پیدا کرد که ادعای فروش فرش اصیل و با قدمت بالا را دارند، اما عده کمی از آنها در ادعا صادق هستند. این مطلب مخصوصاً در آمریکا بیشتر نمود دارد.

 

خرید فرش دستبافت ایرانی یا شرقی,فرش شرقی یا ایرانی

فرش دستبافت فرشی است که پرزها در تارهای آن گره خورده اند

 

تاریخچه فرش دستبافت شرقی

فرش دستبافت همانطور که از نامش بر می آید فرشی است که طی ماه ها و یا حتی سال ها به دست قالی بافان زحمتکش بر روی دار قالی بافته شده است. نمی توان تاریخ دقیقی برای پیدایش فرش دستبافت شرقی معین کرد، اما در دهه ۴۰ میلادی در سیبری، یک فرش عتیقه دستبافت سالم توسط یک باستان شناس روس کشف شد و قدمت آن قرن پنجم قبل از میلاد تخمین شده شد.

 

فرش اصیل دستبافت ایرانی-شرقی,فرش اصیل دستبافت ایرانی

قدمت فرش دستبافت قرن پنجم قبل از میلاد تخمین شده شد

 

فرش شرقی یا ایرانی؟

معمولاً در جهان وقتی صحبت از فرش دستبافت به میان می آید اکثراً یاد ایران می افتند و این تصور وجود دارد که گویی فقط ایرانیان این هنر را دارند و اقوام و مردمان سایر نواحی دنیا روی خاک و برف و چوب می نشسته اند! اما همانطور که در بالا بیان شد، قدیمی ترین فرش دستبافت جهان در سیبری و شرق اروپا کشف شده است. می توان گفت که همه فرش های ایرانی فرش هایی شرقی هم به حساب می آیند، اما همه فرش های شرقی فرش ایرانی محسوب نمی شوند و هویت خاص خود را دارند. مخصوصاً در زمینه فرش های مدرن، کشورهای اسکاندیناوی پیشتاز هستند و کلاً در مورد فرش ادعا می کنند که قدمت فرشبافی آنها اگر بیش از فرش بافان ایرانی نباشد، کمتر از آنها نیست.

 

کشورهای ترکیه، افغانستان، هند و سایر نواحی شرق، هنر فرشبافی مختص خود را دارند و به فرش هایی که در این نواحی بافته می شود، فرش شرقی گفته می شود.

 

هنگام خرید فرش دستبافت,نکاتی هنگام خرید فرش دستبافت

قدیمی ترین فرش دستبافت جهان در سیبری و شرق اروپا کشف شده است

 

فرش های دستبافت مناسب کسانی است که نه تنها به دنبال گرم کردن و آراستن کف منازل خود هستند، بلکه حاضراند در این زمینه دست به سرمایه گذاری زده و هزینه های بالایی پرداخت کنند. این فرش ها دارای طرح های خاصی هستند که تنها مورد پسند سلیقه عده خاصی قرار می گیرند. پس اگر قرار است فرش دستبافت برای منزل خود بخرید، تکلیف خود را مشخص کنید و ببینید آیا طرح های فرش با دکوراسیون کلی منزل شما متناسب هست یا خیر. نمی توان در منزلی که همه چیز آن مدرن است، یک فرش شرقی دستبافت با طرح و نقشه متعلق به زمان صفویه انداخت، چرا که مصداق وصله ناجور خواهد شد. البته در این مورد باز هم سلیقه شما اهمیت دارد.

 

انواع فرش دستبافت

فرش های دستباف از لحاظ جنس و الیاف به چند دسته تقسیم می شوند:

 

پشمی: تار و پود این فرش از جنس پنبه است. البته عشایر برای بافت این فرش از نخ پنبه از پشم استفاده می کنند.

تمام ابریشم: فرش هایی هستند که پرز و چله آنها از ابریشم است.

 

 

کف ابریشم: در زمینه این فرش ها به جای پرز پشمی از ابریشم استفاده شده است.

گل ابریشم: در نقش و حاشیه این فرش ها به جای پرز پشمی از ابریشم استفاده شده و چله آنها از ابریشم است.

 

همانطور که گفتیم، فرش شرقی و ایرانی یک سرمایه است و ما باید از سرمایه خود به خوبی محافظت کنیم. اگر روی این فرش ها چای یا قهوه بریزید، از ارزش آن کم خواهید کرد. به همین دلیل است که اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارید، بهتر است از خرید فرش دستبافت منصرف شوید. تا آنجا که می توانید فرش های دستبافت را در جاهای خشک نگه داری کنید و رساندن رطوبت به آنها خودداری کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/handmade2-carpet-handbook2.html



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

راه حلی برای جمع نشدن روفرشی, نکاتی برای جمع نشدن روفرشی

استفاده از روفرشی گزینه خوبی برای خانم های بچه دار است

 

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

تمیز ماندن خانه از سری کارهایی است که همیشه ذهن یک خانم خانه را به خودش مشغول می کند و قسمتی از وقت او در خانه صرف همین کار می شود. حالا با به دنیا آمدن بچه این قسمت از مشغولیت ذهنی خانم ها شکل جدیدی به خود می گیرد.

 

دارودادن، غذاخوردن، بازی‌ و ... همگی فعالیت هایی طبیعی هستند که شما با آن سر‌و‌کار دارید. شاید نخستین جایی که شما به عنوان خانم خانه نگران کثیف شدن آن هستید فرش ها باشند چرا که انواع لک ها از روی فرش‌ به آسانی پاک نمی شوند و شستن کل فرش هم هزینه زیادی را تحمیل می کند و نمی شود هر روز آنها را به قالیشویی سپرد.

 

روفرشی چیست؟

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

روفرشی گزینه خوبی است که احتمالا اغلب بچه دارها برای فرار از امر و نهی فرزندانشان از فعالیت های منحصر به فرد کودکانه، سراغ آن رفته اند.

 

برای تمیز ماندن قالی تا حد امکان و در زمان هایی که مهمان ندارید روی قالی را با روفرشی بپوشانید.

 

جمع نشدن روفرشی,علت جمع شدن روفرشی

استفاده از روفرشی باعث تمیز ماندن فرش می شود

 

انواع روفرشی:

1- روفرشی کلاسیک: این نوع روفرشی شامل طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و… می باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می باشند.

 

2- روفرشی مدرن ابریشمی: این نوع روفرشی که یکی از طرح های روفرشی مدرن به شمار می آید که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده که به  لحاظ لطافت و شفافیت نخ، زیبایی خاصی به روفرشی می دهد.

 

مزایا: افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند روفرشی بافته شده با نخ ابریشم مصنوعی به واسطه بدون پرز بودن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

3- روفرشی مدرن: این نوع روفرشی برای منازل و دکوراسیون های مدرن مناسب می باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشی ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می توانید از روی دیگر آنها استفاده کنید.

 

4- روفرشی مدرن ترک کشدار: این نوع روفرشی هم یکی دیگر از طرح های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه می باشد.

 

مزایا: دور تا دور پشت كار كش دوزي شده، سر نميخورد و جمع نمي شود

معایب: نازک، قیمت بیشتر نسبت به محصول مشابه تولید داخلی ، دوام کمتر

 

فرش های زمینه روشن معمولا زود لک می شوند. روفرشی گزینه خوبی برای محافظت از فرش هست مخصوصا برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند و نگران کثیف شدن فرش ها هستند. همچنین اگر قسمتی از فرش در مجاورت حرارت شدید (مانند حرارت شومینه یا بخاری ) قرار دارد با پهن کردن روفرشی از آن محافظت کنید.

 

اصولی نگهداشتن فرش, آشنایی با انواع روفرشی

چه کنیم روفرشی جمع نشود

 

 

اما سرخوردن روفرشی و نا منظم بودن آن از مشکلات جدی خانم های خانه دار هست که باعث به هم ریختگی خانه می شود.

 

 معمولاً روفرشی از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می شود. اگر می توانی حتی یک گوشه را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری فیکس کنید که تکان نخورد. بهتر است همان طرف روفرشی که جمع می شود را زیر پایه های مبل قرار بدهید. از بقیه طرف ها هم که بخاطر خواب فرش و اصطکاکش هیچ وقت جمع نمی شود

 

 راه حل زیر را هم می توانید برای نگهداشتن روفرشی به کار ببرید.

با چند متر کش و سوزن و نخ می‌توانید روفرشی‌ها را تا حدود زیادی ثابت نگه دارید.

 

همه وسایلی که لازم دارید: نخ، قیچی، سوزن، کش پهن، یک تخته فرش و یک عدد روفرشی است.

 

حدود ۲ متر کش پهن برای ۴ طرف یک روفرشی لازم است. یک مثلث از گوشه کش جدا کنید و مثل عکس به فاصله ۴۰ سانتی از ابتدای روفرشی بدوزید.

با برگرداندن کش، فاصله دادن از کنار روفرشی و دوختن به این شکل، می‌توانید از کشیده شدن روفرشی به زیر فرش جلوگیری کنید. حالا طرف دیگر کش را هم به همان روش مرحله قبل بدوزید.

 

در نهایت باید کش نگهدارنده، زیر فرش قرار بگیرد.

کار تمام شد. به همین سادگی. حالا تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می کنید. ثابت می‌شود و حرکت کردن آن محدود خواهد شد.

به همین سادگی، به وسیله کش نگه دارنده تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how3-not2-overlap.html



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

راه حلی برای جمع نشدن روفرشی, نکاتی برای جمع نشدن روفرشی

استفاده از روفرشی گزینه خوبی برای خانم های بچه دار است

 

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

تمیز ماندن خانه از سری کارهایی است که همیشه ذهن یک خانم خانه را به خودش مشغول می کند و قسمتی از وقت او در خانه صرف همین کار می شود. حالا با به دنیا آمدن بچه این قسمت از مشغولیت ذهنی خانم ها شکل جدیدی به خود می گیرد.

 

دارودادن، غذاخوردن، بازی‌ و ... همگی فعالیت هایی طبیعی هستند که شما با آن سر‌و‌کار دارید. شاید نخستین جایی که شما به عنوان خانم خانه نگران کثیف شدن آن هستید فرش ها باشند چرا که انواع لک ها از روی فرش‌ به آسانی پاک نمی شوند و شستن کل فرش هم هزینه زیادی را تحمیل می کند و نمی شود هر روز آنها را به قالیشویی سپرد.

 

روفرشی چیست؟

روفرشی پارچه ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

روفرشی گزینه خوبی است که احتمالا اغلب بچه دارها برای فرار از امر و نهی فرزندانشان از فعالیت های منحصر به فرد کودکانه، سراغ آن رفته اند.

 

برای تمیز ماندن قالی تا حد امکان و در زمان هایی که مهمان ندارید روی قالی را با روفرشی بپوشانید.

 

جمع نشدن روفرشی,علت جمع شدن روفرشی

استفاده از روفرشی باعث تمیز ماندن فرش می شود

 

انواع روفرشی:

1- روفرشی کلاسیک: این نوع روفرشی شامل طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و… می باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می باشند.

 

2- روفرشی مدرن ابریشمی: این نوع روفرشی که یکی از طرح های روفرشی مدرن به شمار می آید که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده که به  لحاظ لطافت و شفافیت نخ، زیبایی خاصی به روفرشی می دهد.

 

مزایا: افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند روفرشی بافته شده با نخ ابریشم مصنوعی به واسطه بدون پرز بودن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

3- روفرشی مدرن: این نوع روفرشی برای منازل و دکوراسیون های مدرن مناسب می باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشی ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می توانید از روی دیگر آنها استفاده کنید.

 

4- روفرشی مدرن ترک کشدار: این نوع روفرشی هم یکی دیگر از طرح های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه می باشد.

 

مزایا: دور تا دور پشت كار كش دوزي شده، سر نميخورد و جمع نمي شود

معایب: نازک، قیمت بیشتر نسبت به محصول مشابه تولید داخلی ، دوام کمتر

 

فرش های زمینه روشن معمولا زود لک می شوند. روفرشی گزینه خوبی برای محافظت از فرش هست مخصوصا برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند و نگران کثیف شدن فرش ها هستند. همچنین اگر قسمتی از فرش در مجاورت حرارت شدید (مانند حرارت شومینه یا بخاری ) قرار دارد با پهن کردن روفرشی از آن محافظت کنید.

 

اصولی نگهداشتن فرش, آشنایی با انواع روفرشی

چه کنیم روفرشی جمع نشود

 

 

اما سرخوردن روفرشی و نا منظم بودن آن از مشکلات جدی خانم های خانه دار هست که باعث به هم ریختگی خانه می شود.

 

 معمولاً روفرشی از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می شود. اگر می توانی حتی یک گوشه را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری فیکس کنید که تکان نخورد. بهتر است همان طرف روفرشی که جمع می شود را زیر پایه های مبل قرار بدهید. از بقیه طرف ها هم که بخاطر خواب فرش و اصطکاکش هیچ وقت جمع نمی شود

 

 راه حل زیر را هم می توانید برای نگهداشتن روفرشی به کار ببرید.

با چند متر کش و سوزن و نخ می‌توانید روفرشی‌ها را تا حدود زیادی ثابت نگه دارید.

 

همه وسایلی که لازم دارید: نخ، قیچی، سوزن، کش پهن، یک تخته فرش و یک عدد روفرشی است.

 

حدود ۲ متر کش پهن برای ۴ طرف یک روفرشی لازم است. یک مثلث از گوشه کش جدا کنید و مثل عکس به فاصله ۴۰ سانتی از ابتدای روفرشی بدوزید.

با برگرداندن کش، فاصله دادن از کنار روفرشی و دوختن به این شکل، می‌توانید از کشیده شدن روفرشی به زیر فرش جلوگیری کنید. حالا طرف دیگر کش را هم به همان روش مرحله قبل بدوزید.

 

در نهایت باید کش نگهدارنده، زیر فرش قرار بگیرد.

کار تمام شد. به همین سادگی. حالا تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می کنید. ثابت می‌شود و حرکت کردن آن محدود خواهد شد.

به همین سادگی، به وسیله کش نگه دارنده تقریبا روفرشی شما ثابت می ماند و حرکت کردن آن محدود می شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می شود.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/how3-not2-overlap.html



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



علت برفک زدن یخچال, راه حل برفک زدن یخچال

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است

 

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد.

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد.

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.

 

اگر متوجه ی برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود.

 

رفع برفک یخچال به صورت دستی :

در صورت مشاهده برفک های غیر قابل طبیعی در یخچال فریزرتان، یخچال را از برق کشیده و مواد غذایی داخل آن را خالی کنید. حال چندین (۲ -۳) ساعت صبر کرده تا برفک های داخل آن آب شود.

 

نکته:

هرگز برفک ها را با جسمی تیز نخراشید؛ زیرا باعث آسیب رسیدن به دیواره های داخلی یخچال می شود.

 

پیشنهاد:

می توانید برای آب کردن برفک های داخل یخچال از یک پنکه استفاده کنید و آن را مقابل درب یخچال گذاشته تا برفک ها را به مرور آب کند.

 

پس از آب شدن برفک های داخل یخچال آن را با دستمال کاملا خشک کرده و مواد غذایی خود را درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت یخچال را به برق متصل کنید.

 

برفک زدن یخچال,زیاد برفک زدن یخچال

علت برفک زدن یخچال می تواند خراب شدن لاستیک های دور در یخچال و فریزر باشد

 

اجازه ندهيد برفک يخچال يا فريزر سراسر آن را بگيرد و درصورت بروز برفک هرگز از شی يا جسم تيز و خشن برای از بين بردن برفک ها استفاده نكنيد.

 

نکته:

حتما باید از خشک بودن یخچال فریزر خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا خیس بودن داخل فریزر باعث برفک زدن مجدد آن می شود.

 

طبق تجربیات کارشناسان البرزبان در این قسمت، برای از بین بردن برفک ها لازم نیست یخچال را از پریز بکشید و مواد غذایی را از داخل آن خارج کنید.

 

اگر قصد انجام این روش را دارید باید دکمه دیفراست یخچال فریزر را فشرده تا یخچال به صورت اتوماتیک خاموش شده و آبی که که در اثر ذوب برفک ها ایجاد می شود از طریق لوله به ظرف تبخیر که در بالای کمپرسور تعبیه شده است، وارد می شود و توسط حرارتی که موتور دارد تبخیر می گردد. در پایان دکمه دیفراست به حالت اولیه خود برمی گردد.

 

مزایا: مزایای استفاده از این حالت شامل: خنک کردن موتور یخچال، و کمتر شدن زحمت و دردسر در آب شدن برفک ها می باشد.

 

علت تشکیل برفک در قسمت های مختلف یخچال یا فریزر

بسته به محلی که برفک یخچال صورت می گیرد، راه حل های مختلف ارائه می شود. برای مثال:

 

چنانچه برفک در اطراف درب فریزر باشد، یعنی به صورت کامل بسته نشده است یا مواد غذایی مانع از درست بسته شدن در شدند.

اگر برفک کم و در همه جای فریزر دیده شود ممکن است دمای آن بیش از حد پایین بوده باشد!

 

چنانچه برفک در تمام جای یخچال به چشم بخورد و سخت بوده و قابل شکستن نباشد، ممکن است در یخچال باز مانده باشد. در ابتدا یخ زدگی در اطراف در خواهد بود سپس به کل فضا کشیده می‌شود. چنانچه برفک فقط در قسمت عقب به چشم بخورد، یعنی جایی که سیم پیچ اپراتور وجود دارد، نشان دهنده مشکل اساسی در چرخه یخ زدایی است. جهت رفع کردن آن لازم است افراد فنی کار و متخصصینی که در زمینه تعمیر یخچال و برفک یخچال اطلاعات کافی دارند مراجعه کرده و از ایشان مشورت بگیرید.

 

از عوامل دیگری که باعث "برفک زدن یخچال" فریزر می شود:

قرار دادن دستگاه در محیطی گرم و بسته

رعایت نکردن فاصله یخچال از دیوار به فاصله ۲۰ سانتی متر

 

باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال

 

دلیل برفک زدن یخچال,راهکار برفک نزدن یخچال

خرابی در قسمت فن خنک کننده کمپرسور باعث برفک یخچال های ساید می شود

 

علت برفک یخچال در قسمت اواپراتور

دلایل متعددی برای به وجود آمدن برفک وجود دارد، که از جمله آنها وجود خرابی و اشکال در هیتر، حسگر، فیوز، کنترل، پنل، فیلتر، تایمر و یا حتی موتور است!

هنگام مواجه شدن با مشکلاتی در هیتر شما می توانید اتصالات را از سیم اصلی کنترل کنید در اندازه گیری شما هنگام کنترل بایستی به مقاومت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ برسید.

 

درصورتی که حسگر یا فیوز کارکرد مناسب خود را نداشته باشند یعنی ایرادی در یخچال وجود داشته و برفک یخچال حاکی از آن است مقاومت حسگرها باید حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ باشد.

تایمر دیفراست در واقع یک مساحت الکتریکی است که هر ۶ تا ۸ ساعت یخچال و فریزر را از نظر برق داشتن کنترل می کند. چنانچه این تایمر معیوب شود دچار مشکل باشد و روی هم جمع شده و سرما یخچال تا حد زیادی کاهش می یابد.

 

علت تشکیل برفک در یخچال های ساید بای ساید

از جمله عواملی که باعث برفک زدن در یخچالهایی مانند یخچال ساید بای ساید شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

چنانچه دستگاه در محیط بسیار بسته و یا گرم نگهداری شود، برفک یخچال بیشتر و در فاصله زمانی کوتاه تر تشکیل می شود.

لازم است فاصله پشت دستگاه تا دیوار حداقل ۲۰ سانتیمتر باشد که تهویه و خنک سازی کمپرسور به شکل صحیح و کامل صورت گیرد.

درب یخچال را بیش از اندازه باز و بسته نکنید. چرا که باعث ورود هوای گرم و محبوس شدن آن در آنجا می شود که این عمل برفک یخچال را تسریع می بخشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/heavy1-frost-refrigerator1.html



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

هدیه خریدن برای پسر ها میتواند کار سختی باشد. کادو دادن برای بعضی از افراد یک کار لذت بخش و برای برخی دیگر اضطراب آور است. جنسیت نقش مهمی در تعامل افراد با یک دیگر دارد؛ و خرید کادو نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمام پسرها و دخترها کادو گرفتن را دوست دارند؛ اما فرایند خرید انتخاب و خرید کادو برای آن ها کاملا متفاوت است. اگر درمورد خرید کادو برای پسر مورد نظر خود بسیار فکر کرده اید اما ایده ای به ذهن تان نرسیده است، این مقاله را مطالعه کنید تا انتخاب کادو برایتان راحت تر شود.

چگونه برای پسر ها کادو بخریم؟
بهترین هدیه برای پسران
خرید کادو برای پسر ها

پلیر ها
اکثر پسرها به موسیقی علاقه مند هستند و کادوهای زیادی با زمینه موسیقی برای پسرها وجود دارد. لوازم جانبی برای پخش کننده MP3 یا تلفن همراه از جمله اسپیکر های قابل حمل، هدست یا داک های موبایل برای پخش موسیقی که آلارم هم داشته باشند، از مواردی هستند که می توان آن ها را تهیه کرد و بهترین هدیه برای پسرها محسوب می شود.

کتاب
پسرهای ۱۸ ساله به کتاب خواندن علاقه دارند. می توانید برای آن ها یک کیندل آمازون تهیه کنید که بتوانند با آن کتاب بخوانند. هدیه مناسب و ارزان برای دوست پسر حتی اگر کتاب خوان هم نباشند، کتاب ها و مجلاتی هستند که برای هدیه دادن خیلی باحال هستند. مثلا اگر دانشجوی شهرستان هستند و باید در خانه دانشجویی زندگی کنند می توانید یک کتاب آشپزی مناسب برای آن ها تهیه کنید. یا این که بعضی کتاب های خنده دار و فان هم می توانید به آن ها هدیه دهید.
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...

افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...
افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...

افزونه پنل کاربری وردپرس یار | افزونه فارسی پیشخوان وردپرس یار مناسب...


لباس
پسران دوست دارند خوش تیپ به نظر برسند. اگر بدانید که برای آن ها چه لباسی بخرید، آنها قطعا استقبال خواهند کرد. اگر مطمئن نیستید. می توانید به آن ها یک بن خرید لباس بدهید. در غیر اینصورت تی شرت و سوییشرت انتخاب های مناسبی هستند در صورتی که سایز کسی که می خواهید هدیه به او دهید را بدانید. ایده های دیگر شامل جوراب و لباس زیر است. همچنین دستکش و شال گردن و عینک آفتابی و کیف هم بهترین هدیه برای پسرها است و گزینه های خوبی برای هدیه دادن است.

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 



 

از بین بردن گرفتگی سوراخ های بخارشوی, راههای از بین بردن سوراخ های بخارشوی

می توانید مشکلات کوچک بخارشوی را به راحتی خودتان برطرف کنید

 

دستگاه بخار شوی از جمله ابزارهای پرکاربرد در هر خانه و کارگاهی است که برای پاک کردن دوده ها و لکه ها و جمع کردن مایعات سر ریز شده استفاده می شود. بخار شوی بدون استفاده از هیچ گونه ماده شیمیایی مضری محل مورد نظر را تمیز می کند. از این دستگاه همچنین برای پاکیزه کردن و ضدعفونی کردن نیز استفاده می شود. 

 

دستگاه بخار شوی، دستگاه بسیار خوبی است و از طرف مصرف کنندگان آن مشکلات کمی گزارش شده است. خوشبختانه خیلی از این مشکل اغلب توسط خود افراد برطرف می شود و نیازی به بردن دستگاه به تعمیرگاه نیست. برای مشکلات پیچیده ممکن است نیاز به تعمیر بخارشور داشته باشید.

 

در اکثر مدل های آن توصیه شده است که برای پر کردن مخزن آب آن، از آب مقطر یا آب معدنی استفاده شود. این کار مانع از تجمع کلسیم در سوراخ های بخار شوی و مسدود شدن آن ها می شود و بخار براحتی از از این منافذ عبور می کند.

 

چرا که آب شیر (آب سخت) حاوی سطح بالایی از مواد معدنی غیر حلال نظیر، کلسیم و منیزیم می باشد و که به مرور زمان این مواد معدنی در سوراخ های بخارشوی رسوب می کند و مانع خروج بخار از  سوراخ های خروجی بخار دستگاه می شود  و باعث مسدود شدن آن می گردد. اما اگر این رسوبات پاکسازی نشود در بلند مدت می تواند باعث کند شدن دستگاه و حتی خراب شدن آن شود.

 

از بین نبردن این رسوبات ممکن است موجب آسیب دیدن یا از کار افتادن بخارشوی شما شود. پس بهتر است با رعایت نکات نگهداری بخارشوی از هزینه تعمیر بخارشوی در آینده جلوگیری کنید. در زیر به برخی از مشکلات احتمالی بخار شوی ها و راه های از بین بردن رسوبات بخار شوی اشاره می شود.

 

اما در برخی مواقع با عدم خروج بخار از دهانه بخارشوی مواجه می شویم یا اینکه شدت خروج بخار نسبت به قبل کمتر شده است. در این مواقع باید به دنبال علت این مشکل باشیم و آن را برطرف کنیم در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با دلایل بخار نکردن بخار شوی و روش های برطرف کردن آن بپردازیم.

 

دلایل بخار نکردن بخار شوی

اگر بخار شوی بخار نکند، ابتدا مطمئن شوید که مخزن دارای آب می باشد. اگر آب ندارد، اجازه بدهید بخارشوی سرد شود، مخزن را بیرون بیاورید؛ کلاهک را باز کنید و آن را پر کنید. اگر مخزن پر می باشد، مخزن را بیرون آورید و کلاهک قرار گرفته در زیر آن را چک کنید که به درستی نصب شده و شل نشده است.

 

ممکن است نیاز باشد دستگاه را خاموش کنید، و خروجی دیگری را چک کنید که درست کار می کند یا خیر. اگر مشکل رفع نشد، دستگاه را روشن کنید و به مدت دو دقیقه دکمه ی روشن را نگه دارید تا دستگاه شروع به بخار کردن کند. اگر بخاری تولید نشد، مخزن را بیرون بیاورید و در سوراخی که متصل به فیلتر دستگاه است آب سرد بریزید، و دکمه ی روشن را فشار دهید تا ببینید که بخار می کند یا نه. اگر با این کار مشکل رفع شد، پس احتمالا فیلتر باید عوض شود. باز هم بخار ایجاد نشد؟ پس احتمالا سوراخ های بخار پاش مسدود است.

 

از بین بردن رسوبات بخار شوی کار سختی نیست و می توانید از برخی مواد موجود در خانه ی خود برای از بین بردن این رسوبات استفاده کنید. با چند نکته و ترفند ساده می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

برای بر طرف کردن این مشکل باید دستگاه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا خنک شود؛ پس از آن دستگاه زمین شوی را به سمت پایین کشیده و در آورید و پس از آن با یک پیچ گوشتی پیچ هایی که ممکن است شل شده باشند را سفت کنید و همچنین با یک دستمال تمیز رسوبات را پاکسازی کنید. برای این کار از گوش پاک کن هم می توانید استفاده کنید. در برخی مواقع نیز فیلتر نیاز به تعویض دارد و یا اینکه کلاهک درست نصب نشده است. 

 

علت بخار نکردن بخارشوی,دلایل بخار نکردن بخارشوی

برای مخزن بخارشوی از آب لوله کشی استفاده نکنید

 

پاک کردن دستی بخار شوی

قبل از اینکه قصد باز کردن منافذ بخار شوی خود را دارید، مطمئن شوید که دستگاه کاملا خنک شده است. دستگاه مدتی طول می کشد تا خنک شود. بهتر است مخزن آب را خارج کنید و آن را خالی کنید.

 

برای تمیز کردن دستی سوراخ های پخش بخار به یکسری تجهیزات خانگی نیاز خواهید داشت. که شامل این ها می باشد:

 

 

- گوش پاک کن

- گیره کاغذ

- تکه ای پارچه

- پیچ گوشتی (بعضی از مدل های آن)

 

برای تمیز کردن جرم های سوراخ های بخار شوی با گوش پاک کن شروع می کنیم. به کمک تکه پارچه ای تمام رسوبات باقی مانده را پاک کنید. وقتی از گوش پاک کن برای تمیز کردن منافذ پخش بخار استفاده می کنید، به کمک پیچ گوشتی گوش پاک کن را خارج کنید.

 

برای تمیز کردن سر بخار پاش در پایه ی بخار شوی، شاید لازم باشد پیچی را در پایه باز کنید. وقتی بازش کردید، به کمک یه گیره کاغذ تمام رسوبات را تا حد امکان خارج کنید. از تکه پارچه برای پاک کردن باقیمانده رسوبات استفاده کنید.

 

برای از بین بردن رسوب بخارشور

ابتدا مخزن را پر از آب کنید و یک قاشق جوش شیرین را داخل مخزن بریزید و بزنید به برق و دستگاه را روشن کنید وقتی که دستگاه کامل بخار کرد دستگاه را خاموش کنید و اجازه بدهید تا سرد شود.

 

بعد آب دستگاه را خالی کنید و این کار را چهار یا پنج بار انجام بدهید اگر دیدید باز نشد شاید از دسته بخارشو و خروجی بخار باشد در این صورت هم پیچ های دسته بخارشوی را باز کنید و هم سوراخ های آن را با سوزن تمیز کنید همچنین محلول آب و جوش شیرین را درست کنید و داخل شلنگ بریزید و بعد تخلیه کنید بخارشوی من که با این روش باز شد البته از یک متخصص پرسیدم محلول سرکه یک کم خطرناک است و ممکن است مخزن آن را سوراخ کند.

 

ولی خانم ها یادتان باشد همیشه بعد از استفاده از بخارشوی آب آن را کامل تخلیه کنید و همیشه از آب جوشیده سرد شده یا آب معدنی و یا آب تصفیه برای بخارشوی استفاده کنید که جرم نگیرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/reason1-steaming2.html



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای خرید مایع دستشویی, خرید مایع صابون

صابون های مایع انواع آنتی باکتریال یا آنتی چربی دارد

 

مایع دستشویی

از قدیم صابون را برای شستشو استفاده می کردیم. اما اینکه قبل از ما فردی با آن صابون دست خودش را شسته یک مقداری ذهن ما را در گیر می کند.

می دانستید شست و شو با صابون، منظورمان از نوع خشک و جامد آن است، چندان هم که تصور می کنید پاک و تمیز نیست؟ البته از نظر علمی نمی گوییم، چون تصور نمی کنیم آن باکتری روی سطح صابون بتواند آسیبی به ما بزند، بلکه از نظر روانی می گوییم. به همین دلیل هم سال هاست که افراد بیشتر به استفاده از صابون مایع یا همان مایع دستشویی روی آورده اند.

 

برخلاف صابون، دست کسی (یا هر جای دیگرش) پیش از شما به مایع دستشویی نخورده است و می توانیم مطمئن باشیم که حداقل با شوینده تمیزتری طرف هستیم. صابون های مایع انواع مختلفی دارند و امروزه می توانیم انواعی را پیدا کنیم که آنتی باکتریال یا آنتی چربی هستند. اینکه مایع های دستشویی هم چنین رایحه های بیشتر و متنوع تری از صابون دارند به کنار، شاید موضوع به صرف بودن استفاده از صابون مایع مهم ترین عامل در خرید آن ها باشد.

 

به شما قول می دهیم که صابون های مایع بسیار دیرتر از صابون خشک و جامد تمام می گردد. اگر در مملکت ما مشغول زندگی باشید، احتمالا زمانی که مایع دستشویی خانه شما به یک سوم پایانی اش می رسد، ظرف آن را با آب پر و یک ماه دیگر هم از آن استفاده می کنید. احتمالا هنوز هم بهتر از صابون معمولی دست هایتان را پاک می نماید.

 

صابون مایع هم چنین یک نوع جدیدتر به اسم فوم دستشویی دارد که از ظرفش به جای مایع، کف بیرون می زند. اساسا با این کار، کار خود را سریع تر و ساده تر می کنید. البته به جای این موضوع، بهتر است به میزان مصرف بسیار کمتر فوم دستشویی اشاره کنیم؛ معمولا حتی اگر تمام کوشش خودتان را هم به کار گیرید، فوم دستشویی تمام نمی گردد.

 

کاربردهای مایع دستشویی

صابون مایع هر چند یک ماده طبیعی نیست اما قدرت پاک کنندگی آن ملایم است که نه به دست آسیب می رساند و نه به وسایل خانه شما. صابون مایع مثل خیلی از پاک کننده های صابونی توانایی از بین بردن دوده و بسیاری از لکه ها را دارد. ویژگی خاص آن این است که از پاک کننده های دیگر مهربان تر عمل می کند پس شما می توانید از صابون مایع برای تمیز کردن اینگونه موارد استفاده کنید:

 

اتومبیل

یک سطل را تا نزدیک لبه پر از آب گرم کنید و یک چهارم فنجان مایع دستشویی به آن اضافه کنید. آنها را با هم مخلوط کرده و روی تمام بخش های بیرونی اتومبیل، شیشه ها، آینه های بغل و قالپاق ها بریزید. سپس یک اسفنج بزرگ بردارید و تمام بخش های ماشین را با آب و مایع دستشویی آغشته کنید. بعد می توانید با یکی، دو سطل آب، کف ها را بشویید و از تمیزی اتومبیل تان لذت ببرید.

 

کف ها

صابون برای تمیز کردن هر جنسی از کف خانه به شرط آنکه لکه سخت و عجیبی روی آن نباشد مناسب است. چوب، سنگ، سرامیک و لمینیت به راحتی با مایع دستشویی تمیز می شوند. کافی است یک چهارم فنجان مایع دستشویی را در ۲ لیتر آب گرم حل کنید. و آن را با یک دستمال روی کف خانه بکشید. سپس با دستمال خشک کف را پاک کنید و از درخشندگی و بوی خوب کف خانه تان لذت ببرید.

 

پیشخوان و روی کابینت های مرمر

صابون برخلاف پاک کننده های اسیدی به سنگ مرمر صدمه نمی زند و آن را کدر نمی کند. برای پاک کردن سطح کابینت یک قاشق غذاخوری صابون مایع را به نیم لیتر آب گرم اضافه کنید. اگر سطح خیلی چرب است می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه هم به محلولتان اضافه کنید. محلول را با اسکاچ روی مرمر بکشید و بعد با دستمال خشک، آن را پاک کنید. مطمئن باشید تمام لکه ها از بین خواهند رفت.

 

حمام

مایع دستشویی برای پاک کردن و برق انداختن شیرآلات، سینک، وان و حتی کاشی های حمام مناسب است. شما می توانید با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری صابون مایع و یک سوم فنجان جوش شیرین یک تمیز کننده قوی خانگی درست کنید که حتی زه کشی های بین کاشی ها را هم سفید خواهد کرد. با این پاک کننده می توانید شیرآلات استیل را مثل روز اول برق بیندازید و جرم های مانده کف را از سینک دستشویی و وان حمام پاک کنید.

 

هود

چربی هایی که در اثر تبخیر روغن غذا روی هود می نشیند به مرور زمان سخت می شوند و پاک کردن آنها به راحتی امکان پذیر نیست. برای نرم کردن این چربی ها می توانید از صابون مایع استفاده کنید. چند قطره صابون مایع را با دستمال به هود بکشید و بعد یک قابلمه آب را روی گاز به جوش آورید وقتی بخار آب داغ روی صابون ها نشست، چربی ها نرم خواهند شد و بعد از آن می توانید با یک دستمال به راحتی هود را پاک کنید.

 

نکاتی برای خرید مایع دستشویی,راهنمای خرید مایع دستشویی

می توانید از مایع دستشویی برای تمیز کردن چربی های هود استفاده کنید

 

فرمولاسیون مایع دستشویی

مایع دستشویی که در بین عموم مردم به مایع صابون نیز شهرت دارد، بیشتر برای مصارف دستشویی استفاده می گردد و با توجه به اینکه در بین مردم صابون جامد بیشتر استفاده می شود، استفاده از صابون مایع در اماکن پر جمعیت همچون ادارات، مدارس، دانشگاه ها، اماکن عمومی و غیره بسیار بهتر و بهداشتی تر می باشد.

 

 

به همین علت که رعایت بهداشت در صابون های مایع بیشتر از صابون های جامد می باشد، استفاده از صابون مایع روز به روز رو به افزایش است.

 

از صابون مایع بیشتر برای شستشو استفاده می گردد و به همین دلیل تنها موادی جایگزین صابون مایع می توانند بشوند که به عنوان شوینده مورد استفاده قرار می گیرند.

 

با توجه به اینکه صابون مایع بعد از صابون جامد تولید شده است می توان این نکته را اعلام کرد که صابون مایع جایگزین صابون جامد می باشد. لازم به توضیح است که صابون جامد می تواند به جای صابون مایع مورد استفاده قرار گیرد ولی جایگزین آن نیست.

 

استفاده از مایع دستشویی بسیار آسان می باشد و به همین علت در تمامی نقاط جهان قابلیت استفاده را دارا می باشد و اکثر مردم کشورهای جهان از این محصول برای شستشو استفاده می کنند.

 

بیشتر کشورهای دنیا صابون مایع مورد نیاز کشور خود را در داخل کشورشان تولید می کنند. این موضوع نیز لازم به ذکر است که ماده اولیه صابون مایع قابلیت حمل و نقل ساده ای را دارد و این موضوع یکی از نکات مثبت این ماده می باشد.

 

راهنمای استفاده از مایع دستشویی, فرمول ساخت مایع دستشویی

از مایع دستشویی بیشتر برای مصارف دستشویی استفاده می گردد

 

فرمولاسیون انواع مایع دستشویی (مایع صابون)

مایع دستشویی از نمک های سدیم یا پتاسیم اسیدهای چرب تشکیل شده و مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن پتاس، سود، روغن برزک، عصاره گل، الکل صنعتی می باشد

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips-buying2-toilet-fluid2.html



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

کاربرد مایع ظرفشویی, کارایی مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی مناسب باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد

 

مایع ظرفشویی که در اصطلاح عامیانه ریکا (نام تجاری یک مایع ظرفشویی معروف قدیمی) نیز نامیده می شود، مایعی شوینده می باشد که جهت شستشوی ظروف کاربرد دارد. مایع ظرفشویی ماده ای مولد کف می باشد که برای حذف چربی ها و بقایای مواد غذایی از سطح ظروف طراحی گردیده ‌است. نوع دیگری از مایع ظرفشویی برای شستوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

 

مناسب ترین مایع ظرفشویی باید دارای ویژگی های زیر باشد :

• مایع ظرفشویی باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد. بخاطر کاربرد مخلوطی از سورفکتانت های آنیونیک، نانیونیک و آمفوتریک در فرمول شیمیایی مایع ظرفشویی چربی ها و چرک ها سریع و کامل از روی سطوح پاک می شوند.

 

• مایع ظرفشویی باید غلیظ و با صرفه باشد. مایع ظرفشویی بخاطر کاربرد الکترولیت ها و سورفکتانت ها و آلکانول آمیدها، باید غلظت زیادی داشته باشد.

 

• مایع ظرفشویی باید قدرت کف کنندگی زیادی داشته باشد. بخاطر کاربرد مواد پایدار کننده کف و زیاد کننده غلظت، مانند آلکانول آمیدها، کف تشکیل شده، پایدار می باشد.

 

• مایع ظرفشویی باید pH خنثی داشته باشد و باعث سوزش پوست دست نشود. pH مایع ظرفشویی خنثی می باشد و بخاطر وجود سورفکتانت آمفوتریک، باعث کاهش حساسیت پوستی می شود.

 

• مایع ظرفشویی باید به راحتی با آب کشی ظروف پاک شود. کف تولید شده روی ظروف باید به آسانی پاک گردد.

 

• مایع ظرفشویی دارای رایحه خوش است که هنگام مصرف متصاعد می شود. به همین علت در هنگام مصرف مایع ظرفشویی، احساس خوبی برای فرد مصرف کننده ایجاد می شود.

 

مایع ظرفشویی با رفتن با قدرت کف زایی و پاک کنندگی فراوان به راحتی ظروف را تمیز و پاک می کند. مایع ظرفشویی بارفتن در مقادیر مختلف متناسب با هر نوع نیازی طراحی شده است. مایع ظرفشویی بارفتن با قدرت پاک كنندگی فراوان، تمام ظروف آشپزخانه را پاک می گرداند. این مایع ظرفشویی غلیظ و با صرفه می باشد و از قدرت كف كنندگی زیادی برخوردار است و در بسته بندی های نیم، یک، سه و چهار لیتری در بازار عرضه گردیده است كه جهت مصارف خانگی، اداری، رستوران ها، تالارها، هتل ها، سالن های غذاخوری و... مناسب می باشد.

 

مایع ظرفشویی,آشنایی با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی باید به راحتی با آب کشی ظروف پاک شود

 

کاربردهای مایع ظرفشویی

مایع ظرف‌شویی یکی از موادی است که در همه خانه یافت خواهد شد، در واقع این مایع یک جز جدانشدنی از آشپزخانه در هر خانه ای بشمار می رود. اما یادتان باشد این ماده تنها برای برق انداختن بر روی ظرفشویی و ظروف نیست و می‌توان از این ماده شوینده برای نقاط مختلفی بهره برد.

 

1- لکه های چربی روی لباس ها را با مایع ظرفشویی پاک کنید. 

مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های چربی انتخاب مناسبی است؛ این بار که لکه‌ای از چربی بر روی لباستان ایجاد شد از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

2- کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید.

کافی است دو قطره مایع ظرفشویی داخل سطل آب گرمی بریزید و بعد با آن کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی را بشویید.

 

3- زیورآلات خود را درخشان کنید.

اگر به دنبال راهی هستید تا زیورآلات خود را بدون آسیب پاکسازی کنید توصیه می کنیم مقداری آب گازدار تهیه کنید و با مایع ظرفشویی مخلوط کنید؛ سپس زیورآلات را در حدود 5 دقیقه داخل این محلول قرار داده و پس‌ از آن به خوبی توسط یک مسواک بشویید.

 

4- مبلمان فلزی پاسیو خود را تمیز کنید.

برای شستن و تمیز کردن مبلمان فلزی پاسیو از یک سطل آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید و سپس آن را آب بکشید.

 

5- شانه و برس خود را تمیز کنید.

وسایل پیرایشی همانند برس مو و شانه‌ها اغلب پاک‌سازی سختی دارند. برای پاک سازی چنین وسایلی مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی مخلوط کنید و شانه و برس ها را داخل این محلول قرار دهید. پس از گذر مدت زمانی کوتاه آن ها را بشویید و با خیالی راحت بدون ذره ای چربی آن ها را مجدداً مورداستفاده قرار دهید.

 

 

6- لباس هایی که باید با دست شسته شوند را بشویید.

لباس هایی که به خاطر ظریف بودن باید با دست بشویید را می توانید به جای استفاده از مایع یا پودر دستی با مایع ظرفشویی بشویید.

 

7- میوه ها را ضدعفونی کنید.

سه قطره از مایع ظرفشویی می تواند در داخل ظرفی از سرکه منجر به جذب حشرات موجود در میوه ها می شود.

 

8- لکه های روی فرش یا موکت را از بین ببرید.

 

برای از بین بردن لکه های روی فرش یا موکت دو قاشق مایع ظرفشویی را داخل دو فنجان آب گرم بریزید و دستمال سفیدی که به آن آغشته کرده اید را آنقدر روی لکه بکشید تا آن را به خود جذب کند. سپس با اسفنج آغشته به آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.

 

9- کابینت های خود را تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت ها مایع ظرفشویی از هر ماده شوینده دیگری بهتر عمل می‌کند؛ بهتر است برای از بین بردن لکه ‌های چربی از مایع ظرفشویی و مقداری آب گرم استفاده کنید!

 

10- لکه های روغن کف پارکینگ را تمیز کنید.

اگر کف پارکینگ لکه های روغن ریخته شده است، برای تمیز کردن آن ها ابتدا روی آن ها جوش شیرین بپاشید و سپس چند قطره مایع ظرف‌شویی روی آن بریزید و آن را با یک فرچه پلاستیکی بسابید. سپس اجازه دهید این مخلوط برای چند ساعت روی آن بماند. سپس بشویید اگر لکه هنوز از بین نرفته بود آنقدر این کار را تکرار کنید تا از بین برود.

 

مناسب ترین مایع ظرفشویی, ویژگی مایع ظرفشویی مناسب

کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید

 

آیا میدانید:

برای از بین بردن مگس سرکه از این ماده استفاده می کنند. مایع ظرفشویی برای پاک کردن شیشه ها و آینه ها هم بسیار موثر است.

 

مایع ظرفشویی برای پاک کردن سطوح چرب آشپزخانه از هر جنسی که باشند، مناسب است. این ماده که قابلیت حل کردن چربی ها را دارد به راحتی برای پاک کردن سطوح آغشته به چربی به کار می رود.

 

محلول مایع ظرفشویی با آب و کمی شکر و گلیسیرین می تواند محلولی عالی برای درست کردن حباب و سرگرمی بچه ها باشد.

 

برای شستن پارچه های ظریف می توان از مایع ظرفشویی استفاده کرد.

 

در هنگام استفاده از عکس برگردان و برچسب روی انواع سطوح به جای آب می توان از محلول رقیق آب و مایع ظرفشویی استفاده کرد.

 

مایع ظرفشویی در صنعت برای بازرسی نشتی تجهیزات تحت فشار مانند اتصالات پروپان استفاده می شود. این مورد برای بررسی تایرهای پنوماتیک و اطمینان از کیفیت در طول فرآیند نصب و همچنین به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای پاک کردن لکه های قهوه، چای، روغن زیتون، نوشابه و آب میوه از پارچه ها، می توان از محلول مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد.

 

جالب ترین کاربرد مایع ظرفشویی

شاید جالب ترین کاربرد این ماده در محیط زیست، نجات پرندگان باشد. در جریان نشت نفت پس از انفجار اکسون والدز در سال 1989، مرکز تحقیقات نجات بین المللی پرندگان، صدها پرنده را با استفاده از مایع ظرفشویی از آثار نشت نفت بر آنها، نجات داد و در صورت بروز این حوادث هنوز این ماده است که مورد استفاده قرار می گیرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/familiar2-dishwashing-liquid2.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

شاید برای خرید کادو برای مردان، انتخاب‌های زیادی نداشته باشیم. اما اگر بخواهیم کمی شکل کادوها را تغییر دهیم، بهترین هدیه برای مردان انتخاب‌های نکوداشتن در بازار می‌توانیم پیدا کنیم. در زیر ۲۵ مورد پیشنهادو برای کادوی آقایان اجتماع شده است که می‌توانید تعبيه کنید.

ست دکمه سردست و جاسوییچی
ست دکمه سردست و جاسوییچی مدل 003

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

این دکمه‌های سردست در طرحهای متفاوتی عرضه شده است که می‌توانید با کلیک روی لینک‌ها در سایت دیجی کالا تماشا کنید. انتخاب بسیار مناسبی برای مراسم‌های رسمی است.

فندک جاسوییچی
فندک جاسوییچی مدل 543

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

برند زیپو اسم خوشنامی در میان سازندگان اکسسوری است. این جاسوییچی هم منقش به این نام نام و رسم دار است (البته توجه داشته باشید که این مورد ریشه-بن-بیخ نیست اما کیفیت خوبی دارد).

ست هدیه
ست هدیه مونگراس مدل MTD-2

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

یک ست زیاد زیبا شامل چند دست موزه کاربردی که می‌تواند گزینش بسیار جذابی برای کادوی آقایان باشد.

پیراهن مردانه پوشاک الیاف طبیعی
پیراهن مردانه پوشاک الیاف طبیعی آندیا مدل دماوند

مشاهده این محصول در دیجی کالا

این پیرهن زیبا با طرح سیاق مشق ایرانی را می‌توانید در سایزهای متنوعی تعبيه کنید.

تیشرت آستین کوتاه مردانه
تیشرت آستین کوتاه مردانه بلک اند وایت فانتزی کد BW-A-6120

مشاهده این محصول در دیجی کالا

پک بهداشتی اصلاح مردانه نیوا
پک بهداشتی اصلاح مردانه نیوا کد 845

مشاهده این محصول در دیجی کالا

یک پک بسیار جذاب در بر گیرنده تمامی مواردی که برای بهداشت فردی احتیاج است. شما وانگهی می‌توانید این پک را با برند ژیلت از این لینک جاسازی کنید.

بشقاب سفالی سروده ها ناب
بشقاب سفالی اشعار ناب لوح هنر مدل 332

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

بشقاب سفالی دست ساز که خوشنویسی آن نیز با دست صورت گرفته است. متن این بشقاب سفالی: به از این چه شادمانی که درون جانی و جهانی

مجسمه چوبی طرح خرس
مجسمه چوبی گالری پورشیخ طرح خرس کد 190018

مشاهده این فرآورده در دیجی کالا

چوب استفاده شده در این تندیس، به رنگ قهوه‌ای سوخته و ازجنس چوب درخت نمور است. حالت تجردی و ساده پردازی در فرم این خرس در ساحل تناسب صحیح و همانندگی تقریبا به فرم خرس، جذابیت و زیبایی آن را دوچندان می‌کند



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نمونه هایی از جدیدترین مدل عینک های آفتابی بچه گانه

 

جدیدترین مدل عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک دودی بچه گانه
عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک آفتابی بچه گانه

مدرن ترین عینک آفتابی بچه گانه

 

مدل عینک آفتابی دخترانه, شیک ترین عینک های آفتابی بچه گانه
عینک آفتابی جدید,مدرن ترین عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی بچه گانه به شکل گربه

 

مدل عینک دودی بچه گانه, عینک آفتابی
مدل عینک آفتابی بچه گانه, جدیدترین مدل عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی دخترانه

 

عینک آفتابی پسرانه, مدل عینک آفتابی دخترانه
شیک ترین عینک های آفتابی بچه گانه,عینک آفتابی جدید

مدل عینک دودی بچه گانه

 

عینک آفتابی جدید,مدل عینک آفتابی بچه گانه
مدرن ترین عینک آفتابی بچه گانه,عینک آفتابی بچه گانه

شیک ترین عینک های آفتابی بچه گانه

 

 

جدیدترین مدل عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک دودی بچه گانه
عینک آفتابی بچه گانه, مدل عینک آفتابی بچه گانه

عینک



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نحوه پوشش افراد چاق, بهترین رنگ لباس برای افراد چاق

لباس مناسب افراد چاق

 

انتخاب لباس برای افراد چاق:

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که اضافه وزن دارند و می خواهند مدام خوش پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که اضافه وزن دارند و می خواهند مدام خوش پوش باشند این نکات را فراموش نکنید.

 

احتمالا یکی از گرفتاری های خیلی از ما برای حضور در مهمانی ها و دیدارهای خودمانی مدل لباسی باشد که می خواهیم برتن کنیم. همگی ما دوست داریم زیباتر دیده شویم و مورد توجه اطرافیان مان قرار بگیریم. چنين خواستی در افرادی که اضافه وزرن دارند بیش از افراد دیگر است، برای اینکه آنان در موارد بسیاری، می خواهند لاغراندام و متناسب تر به نظر برسند.

 

چطور می توان به این خواسته دست یافت؟ جواب آن را در زیر را ببینید، که مواردی مانند توجه به رنگ و سایز لباس می تواند بخش هایی از بدن را که دچار برآمدگی ناشی از اضافه وزن شده اند بپوشاند و فرد را لاغرتر نشان دهد:


لباس های اندازه بدنتان بپوشید
نخستین توصیه ای که باید به این اشخاص کرد این است که به هیچ عنوان لباس گشاد و بسیار آزاد نپوشند. در موارد زیادی چنین افرادی بر این باورند که با کمک پوشش های گشاد و بلند حتی بزرگتر از اندازه (سایز) خود می توانند اندام شان را بپوشانند و کمی لاغر تر به نظر برسند.

 

همیشه باید با پوشیدن لباس اندازه ی بدنتان شروع کنید. لباس هایی که برایتان کوچک یا بزرگ هستند، چاق تر نشانتان می دهد. لباس نباید تنگ باشد زیرا باعث جلب توجه به سلول های چربی بدنتان می شود. هم چنین لباس نباید خیلی گشاد باشد زیرا اضافه نمودن حجم و پوشاندن حالت بدن باعث این خیال می شود که بدنتان بزرگ تر از آنچه که نشان می دهد است.

 

اما این رفتار حتی موجب می شود فرد چاق تر از آنچه که است به نظر برسد. بنابراین بهتر است لباس هایی خریداری کنید که برش دار و خوش دوخت باشند تا بخش های مختلف بدن تان را با ایجاد خطای دید بپوشانند.(بیشتر بخوانید: کت و دامن برای افراد چاق )

 

البته نباید این نکته را فراموش کنید که لباس نباید آنقدر تنگ باشد که انحنای بدن و برآمدگی های آن را نشان دهد. علاوه براین به طور کلی پوشیدن لباس هایی که دارای یک لایه اضافی مانند جلیقه هستند همچنین پلیورهای پشمی کلفت و حجیم را فراموش کنید، که به صلاح شما نیست.


رنگ لباس مناسب افراد چاق:
دومین سوالی که بعد از انتخاب مدل لباس مطرح می شود، رنگ آن است، اینکه چه رنگی این قابلیت را دارد که اندام شما را متناسب تر نشان دهد؟ توجه داشته باشید که بهتر است از لباس هایی که رنگ روشن دارند استفاده نکنید زیرا شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهند. از رنگ ها و طرح های مناسب برای ایجاد ظاهر لاغرتر استفاده کنید.

 

 توصیه استاندارد، صادقانه ترین است: مشکی بپوشید. مشکی دوستتان است. مشکی و سایر رنگ های تیره، میزان سایه های قابل رویت روی بدنتان را کاهش می دهند. این امر باعث ایجاد خطای دید و در نتیجه لاغر تر به نظر رسیدنتان می شود. هم چنین باعث ایجاد یک خط عمودی بلند می شود. این رنگ را با تاکید و استفاده از زیورآلات بر کمر، مچ و پا هایتان ترکیب نمایید. این کار باعث می شود لاغر تر به نظر برسید. 

 

 یکی دیگر از توصیه های استاندارد: از راه راه های عمودی استفاده کنید. راه راه های باریک عمودی نیز باعث ایجاد خطای دید و لاغرتر به نظر رسیدن تان می شود.

 

 

 از پوشیدن لباس های طرح دار (هر طرحی) نیز خودداری نمایید، چون که باعث می شوند بزرگ تر به نظر برسید. زنان هم بهتر است دامن های بلند و تیره بپوشند.

اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که رنگ بلوز و شلوار یا دامنی که تهیه می کنید نزدیک به هم باشد تا موجب نشود یک باره بخشی از بدن شما بیشتر نمایان شود و به این ترتیب نقص های ناشی از اضافه وزن در آن بیشتر به چشم آیند. فراموش نکنید که رنگ های تند یا طرح های برجسته و پررنگ و در بخش بالا تنه موجب جلب توجه افراد به این بخش از بدن شما می شود و ایرادهای موجود در این ناحیه را بیشتر نشان می دهد. بهتر است به سراغ طرح هایی بروید که دارای راه های عمودی و باریک بوده و رنگ آنها نیز تیره باشد. با وجود این، اگر اصرار دارید که تونیکی به رنگ سفید یا سایر رنگ های روشن را بپوشید، حتما از کمربند مشکی و مدل دار استفاده کنید تا با بستن آن نگاه دیگران به سمت کمربند معطوف شود و لاغرتر دیده شوید.

 

اصول شیک پوشی,شیک پوشی افراد چاق

رنگ لباس مناسب افراد چاق


راسته نپوشید
در انتخاب شلوار نیز به این نکته توجه کنید که پوشیدن مدل های جین و راسته، پاها را چاق تر از آنچه هستند نشان می دهد پس همانطور که گفته شد، شلوارهایی تهیه کنید که در قسمت ران تنگ تر و در پایین کمی گشاد باشند. همچنین شما نباید از شلوارهایی که در کناره هایشان جیب طراحی شده است استفاده کنید، به این دلیل که شما را پهن تر نشان خواهند داد.


کمر شلوار تان نیز باید متناسب با اندازه شما بوده و حالتی را ایجاد نکند که شکم از کمر شلوار بیرون بزند، زیرا در این صورت بالاتنه شما بلندتر از پایین تنه به نظر می رسد که خود یک نقص است. درباره نوع دامن نیز باید بگویم اگر پهلو و پایین ‌تنه شما بسیار چاق است، به جای دامن‌های راسته از مدل های پلیسه کمک بگیرید. درصورتی که مچ و ساق پای‌ شما چاق است، دامن‌هایی بپوشید که ارتفاع آنها تا زیر قوزک پا باشد. در این حالت پاشنه کفش شما نباید بیش تر از 6 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. اشاره به این نکته هم ضرورت دارد که تا حد امکان هم از کفش های بی پاشه استفاده نکنید.

طرح های برش دار مناسب ترند
اگر بالا تنه شما چاق تر است، از بلوزهای ساده و بدون طرح همچنین برشدار استفاده کنید. در عوض به سراغ دامن هایی بروید که دارای گره یا چینی در ناحیه کمر هستند، با این انتخاب تفاوت اندازه دو بخش بدن شما پوشیده می شود و متناسب به نظرخواهید رسید.

 

سجاف دامن، کت و انواع دیگر پوشش، نحوه دیده شدن تان را تغییر می دهند. در کل بر روی باسن، قفسه سینه و کمر به دنبال خطوط مواج و برش باشید.

 

شلوارک های بلند و گشاد و دامن های ماکسی هیچ کمکی بهتان نمی کنند.شلوار های بوت کات و راسته، بهترین انتخاب برای اضافه کردن خطوط هستند. 

 

همچنین می توانيد دامن های جذب تا روی زانو بپوشيد. در زمستان نیز دامن های جذب را با جوراب شلواری مات ترکیب کنید. این جوراب شلواری ها پا ها را (با هر شکل و اندازه) لاغر و بلند تر نشان می دهند.

 

حتی می توانید از لباس هایی استفاده کنید که در ناحیه پهلوی آنها نوارهای تیره رنگ کار شده است. به این ترتیب هم اضافه وزن شما کمتر به چشم می آید و هم قد تان بلندتر به نظر می رسد.


دیگر اینکه بهتر است از پیراهن های کمردار کمک بگیرید، این نوع لباس ها به نحو بهتری برآمدگی بدن شما را در این ناحیه می پوشانند. در صورتی که می خواهید از کمربند کمک بگیرید به هیچ عنوان نوع پهن آن را انتخاب نکنید. نکته مهم اینکه کمربند را باید دور شکم ببندید به عبارتی بستن آن در ناحیه بالای شکم یا زیرشکم تناسب اندام شما را از بین خواهد برد.

 

بهترین رنگ لباس برای افراد چاق, مدل لباس افراد چاق

لباس برای افراد چاق

 

جنس پارچه هم مهم است

فراموش نکنید جنس و نوع پارچه هم از اهمیت زیادی بهره مند است، پارچه های سفت و خشک ناخواسته بر خطوط بدن شما می افزایند در حالیکه جنس هایی که نرم و لطیف هستند روی بدن می نشینند و کمتر اضافه موجود در بخش های گوناگون بدن را نشان می‌دهند. از این موضوعات که بگذریم چنانچه تصمیم دارید پیراهنی را خریداری کنید سفارش من به شما این است که به سراغ مدل های یقه هفت بروید، چنین الگویی گردن شما را لاغرتر نشان داده و غبغبتان را هم می پوشاند. بنابراين پوشیدن مدل های یقه اسکی و یقه بلند را فراموش کنید، برای این که شما را چاق تر و پهن تر نشان خواهند داد.

 

در زمان خرید لباس های رسمی توجه کنید دور گردن آنها به صورت دقیق اندازه گردن شما باشد. می توانید برای این که تمرکز افراد بر اندام خویش را برهم بزنید از یک گردن بند کمک بگیرید، گردنبند بلند که رنگ روشنی دارد اکثر توجه ها را به خود جلب می کند . به یاد داشته باشید که استفاده از گوشواره های بلند صورت را لاغرتر نشان خواهد داد.


کت و دغدغه هایش
افرادی که علاقه زیادی به پوشیدن کت دارند هم باید به این نکته توجه کنند که بهتر است از پوشیدن کت هایی که یک یا دو دکمه دارند، خودداری کنند و کت های دارای سه دکمه را بپوشند. این نوع پوشش ها اندام را بلندتر و باریکتر و به عبارتی لاغر نشان می دهند. البته باید دکمه بالای کت را باز بگذارید تا مانع از کشیده شدن لباس شود و حرکت شما را محدود نکرده و با مشکل مواجه نکند. به این ترتیب در هنگام حرکت کمتر جلب توجه خواهید کرد و به طبع کمتر اضافه وزن شما به نظر می آید.حال که به این موارد توجه کردید، پیشنهاد دیگری نیز داریم که به الگوی پوششی شما مربوط نمی شود، اینکه در هنگام نشستن و راه رفتن راست بایستید، این کار به شما کمک می کند تا کمی لاغرتر به نظر برسید.

 

 

کت و ژاکت های بلند

پوشیدن کت و ژاکت های بلند بدون بستن دکمه ها سبب لاغرتر به نظر آمدنتان می شود. شما برای لاغر تر دیده شدن ژاکت و کت های بلند را با دکمه های باز و بدون اپل در سرشانه ها بپوشید.

 

پیراهن بپوشید

برای خانم های چاق پوشیدن لباس های یکسره مثل پیراهن که تک رنگ باشند یا برش عمودی داشته باشند بسیار بهتر از پوشیدن کت و دامن و حتی کت و شلوار است زیرا این لباس ها آنها را به دلیل پنهان کردن شکم و اندام های چاق لاغرتر نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

بند کفش هایتان را به مدل های زیبا و خاص ببندید

بستن بند کفش یکی از تغییراتی است که میتوانید روی کفش های ساده تان بدهید و آنها را متمایز کنید. از مدل های زیر کمک بگیرید و بند کفش هایتان را خاص و زیبا ببندید.

 

آموزش بستن مدل های مختلف برای بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش,مدل بستن بند کفش

بستن بند کفش,مدل های بستن بند کفش

طرز بستن بند کفش

 

نحوه بستن بند کفش, روش های بستن بند کفش

آموزش بستن بند کفش, آموزش بستن انواع بند کفش

مدل بستن بند کفش

 

آموزش بستن انواع بند کفش, طرز بستن بند کفش

بستن بند کفش های متفاوت, آموزش تصویری بستن بند کفش

مدل های بستن بند کفش

 

مدل بستن بند کفش, نحوه بستن بند کفش

مدل های بستن بند کفش, انواع بستن بند کفش

بستن بند کفش

 

روش های بستن بند کفش, آموزش بستن بند کفش

مدل بستن بند کفش, نحوه بستن بند کفش

آموزش بستن انواع بند کفش

 

 

 منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/training1-closure1-shoestring.html

 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

فیس براش,فیس براش چرخشی,فیس براش لرزشی

فیس براش

 

پاکسازی عمیق پوست صورت یکی از مهمترین عوامل سلانت و زیبایی آن است که به شیوه‌ها و با با ابزار متنوعی اغنجام می‌شود. فیس براش ابزاری کاربردی و آسان برای پاکسازی عمیق پوست است که در این مقاله به کاربرد و مزایای استفاده از آن، راهنمای خرید فیس براش و نحوه‌ی استفاده صحیح از آن پرداخته‌ایم. در این قسمت از بیتوته همراه ما باشید.

اهمیت پاکسازی پوست

پاکسازی صورت بعنوان حساس ترین ارگان بدن که در معرض انواع آلودگی ها و آب و هوا قرار می‌گیرد یک ضرورت است که همواره باید مورد توجه افراد در سنین مختلف قرار گیرد. پاکسازی پوست خانم‌ها به دلیل استفاده مداوم از مواد آرایشی بسیار حائز اهمیت است. پس از استفاده از لوازم آرایشی و کرم های مختلف پس از مدتی بایستی از روی پوست پاک شوند تا منافذ پوست قدرت تنفس پیدا کنند.

 

باقی ماندن مواد آرایشی و کرم ها بر پوست صورت در دراز مدت با بسته شدن منافذ پوست موجب افتادگی، ایجاد جوش، آکنه و چین و چروک و پیری زودرس می شود. پاکسازی عمیق پوست با شیوه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها استفاده از فیس براش است.

 

فیس براش چیست؟

براش شستشو صورت و یا فیس براش به عنوان ابزاری محبوب در میان خانم ها در سنین مختلف برای پاکسازی پوست استفاده می شود. لرزش و چرخش این براش‌ها موجب پاکسازی عمیق پوست می‌شود. فیس براش‌ها عمدتا ضد آب و قابل شستشو هستند و می‌توان از آن‌ها در حمام نیز استفاده کرد. برخی از انواع فیس براش ها دارای برس بدن هستند که جایگزین لیف‌های حمام نیز می شوند.

 

کاربرد فیس براش

پاکسازی و شستشوی پوست، مراقبت و زدودن هر نوع آلودگی از پوست، جداسازی سلول های مرده، پاکسازی عمیق برای از بین بردن انواع روغن و چربی های باقی مانده قدیمی و جدید از پیشانی، گونه ها و چانه شستشوی زیر چشم و پلک از مزایای استفاده از فیس براش است. فیس براش با انجام حرکات دورانی موجب افزایش خون رسانی به بافت ها و سلول های پوست صورت شده و موجب شادابی و جوان سازی پوست می شود. 

فیس براش,انواع فیس براش,خرید فیس براش

فیس براش لرزشی

 

مزایای استفاده از دستگاه فیس براش

- شستشوی چند برابر موثرتر ازشستشوی دستی.

- پاکسازی کامل و عمیق پوست

- رهایی از جوش های سرسیاه و زیرپوستی

- افزایش گردش خون در پوست و در نتیجه شادابی و شفافیت آن.

- جذب بهتر کرم ها و محصولات مراقبت پوستی

- جلوگیری از پیری زودرس پوست

- رهایی از جوش های سرسیاه و زیرپوستی و جلوگیری از باز شدن منافذ پوست

- لایه برداری پوست به صورت سطحی و ملایم

- ماساژ ملایم و خونرسانی.

 

نحوه‌ی استفاده از شوینده ها همراه با دستگاه فیس براش

بهتر است قبل از استفاده از دستگاه  آرایش خود را با دستمال مرطوب پاک نمایید، ابتدا صورت خود را خیس نمایید سپس برای از شوینده روزانه مناسب پوست خود به مقدار لازم روی صورت خود بریزید. برای شستشوی هفتگی از اسکراب‌های هفتگی استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که از اسکراب هفتگی قوی به هیچ وجه روزانه استفاده ننمایید چون باعث خشکی بیش از حد پوست شما خواهد بود.

 

بعد اززدن شوینده ها به صورت، فیس براش خود را روشن کرده کمی براش را خیس کرده و بمدت یک دقیقه عمل شستشو را انجام دهید. دستگاه را به نرمی به شکل دورانی بر روی صورت به حرکت در آورید. زمان شستشوی هر کدام از گونه ها و بینی 20 ثانیه، پیشانی 10 ثانیه، چانه 10 ثانیه می باشد. سپس صورت خود را با اب ترجیحا خنک بشورید.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/face1-brush-introduction.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



کاربرد انواع براش,انواع براش,انواع برس آرایش

کاربرد انواع براش

 

بسیاری از خانم ها از براش‌های آرایشی استفاده میکنن اما اکثر آن‌ها استفاده و کاربرد صحیح هریک از براش های آرایشی رو نمی‌دانند. با بیتوته همراه باشید تا با اشکال مختلف براش یا برس‌های آرایشی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید و بتوانید با انتخاب مناسب براش، آرایش حرفه‌ای‌تری داشته باشید.

براش‌های آرایشی

اگر می‌خواهید آرایشی حرفه‌ای داشته باشید، استفاده از ست براش آرایشی یک پیشنهاد ایده آل است. این فرچه‌ها دقت شما را در استفاده از لوازم آرایشی بالا می‌برند و آرایش برروی صورت غیر طبیعی جلوه نخواهد کرد. هر فرچه،از الیاف ودسته تشکیل شده است.

 

الیاف (موهای) فرچه ممکن است مصنوعی یا طبیعی باشد و دستۀآن هم ممکن است چوبی یا پلاستیکی باشد.دسته باید محکم به الیاف متصل شده باشد. در یک ست براش آرایشی انواع مختلف از براش‌ها و فرچه‌ها موجود است که هر کدام از آن‌ها برای آرایش قسمتی از چهره مناسب هستند.

 

اگر از فرچه‌های مناسب استفاده کنید می‌توانید آرایشی بدون نقص داشته باشید. از آنجاییکه فرچه‌های آرایشی تنوع بسیار زیادی دارند شما حداقل باید اساسی ترین آنها را داشته باشید تا بتوانید،اصلی ترین کارهای آرایشی را انجام دهید. 

 

کاربرد انواع براش و اشکال مختلف آن

براش پودر

یکی از اصلی‌‌ترین و پرکاربردترین نوع براش است که برای استفاده از انواع محصولات پودری از جمله رژ گونه، پنکیک، فیکساتور و ... کاربردی است. برس پودری با موهای پرپشت، بلند و نرم خود می‌تواند به خوبی این محصولات را روی پوست شما بخواباند. 

 

برس کرم پودر یا فونداسیون

برس مخصوص کرم پودر در مدل‌های مختلف زاویه‌دار، سر تخت، گرد و گنبدی شکل وجود دارد ولی مدل گنبدی شکل برای این منظور بهتر است. این برس را برای پخش کردن کرم پودر و محصولات آرایش مایع یا کرمی روی پوست استفاده کنید تا بهترین پوشش دهی را به شما نشان دهد.

 

براش های بادبزنی

کاربرد انواع براش,انواع براش,نحوه ی استفاده از براش

براش بادبزنی

 

سطح بادبزنی این براش بیشتر برای هایلایت زنی و برجسته سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع قلم می‌توانید برای قسمت‌ها مختلف و کاربردهای دیگر از جمله برطرف کردن حالت پودری به جا مانده از آرایش قسمت‌های مختلف نیز بهره ببرید. براش بادبزنی را برای برجسته سازی و هایلایت رژگونه، نوک بینی، روی قسمت‌های استخوانی و همچنین نوک بینی مورد استفاده قرار دهید.

 

براش خط چشم

براشر خط چشم براشی باریک و با موهای نرم است که به شما کمک میکند تا خط چشمتان را با دقت و ظرافت بیشتری بکشید.

 

براش لب

براش لب برای فرم دهی لب، ترکیب رنگ‌های مختلف رژ روی لب و همچنین ایجاد سایه روشن به منظور برجسته سازی لب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

براش چشم زاویه دار

 

این براش به سبب زاویه‌ای که دارد دقت کار را بالا برده و می‌توان آز آن برای داشتن آرایشی تمیز‌تر و حرفه‌ای تر برای قسمت‌هایی که به دقت بالاتری نیاز دارند  مثل کشیدن خط چشم و یا سایه ابرو بهره برد.

منبع:
https://www.beytoote.com/attire/service-attire/application1-brush-types.html



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

اتو مو,انواع اتو مو,برس حرارتی

اتو موی مناسب موهای شما کدام است؟

 

امروزه اتو مو یا دستگاه صاف کننده مو تبدیل به یک عضو ثابت و اساسی در میان وسایل آرایشی شده است. چه موهای بلندی داشته باشید و چه موهای کوتاه، اتو مو برای لخت کردن و حتی حالت دادن به مو گزینه مناسبی برای شماست. اگر قصد خرید اتو مو دارید و یا به دنبال مدل‌های جدید اتو مو هستید در این قسمت از بیتوته همراه ما باشید.

معرفی مدل‌ها و کاربردهای متفاوت اتو مو

اتو موها از نظر جنس صفحات، سایز و مدل متغیرند. در ادامه به معرفی و بررسی اتو مو پرداخته‌ایم.

 

• اتو موی سرامیکی

صفحه‌های اتو موی سرامیکی حرارت را به طور یکنواخت توزیع کرده و سرعت متعادلی در بالا رفتن دما دارد. این نوع اتو مو گزینه مناسبی برای مو های نازک است. اتو موهای سرامیکی قدیمی‌ترین نوع اتو مو محسوب می‌شود.

 

• اتو موی تیتانیومی

اتو موهای تیتانیومی خیلی زود داغ می‌شوند و بسیار سریع‌تر از اتو موی سرامیکی حرارت را منتقل می‌کنند. در صورتی که اتو موی تیتانیومی را برای مدت طولانی روی مو نگه دارید مو آسیب دیده و به اصطلاح می‌سوزد بنابراین بهتر است این نوع اتو مو روی موهای ظریف و حساس به کار نرود. این اتومو پیشنهاد مناسب برای افرادی با موهای زخیم و فر است.

اتو مو,مدل های جدید اتو مو,بهترین اتو مو

امعرفی و بررسی انواع مختلف اتو مو

 

• اتو موی تورمالینی

تورمالین نوعی سنگ معدنی است که از آن در صفحات بعضی از اتوها استفاده می‌شود. معمولا تورمالین به صورت روکشی روی اتو موهای سرامیکی کشیده می‌شود. این سنگ قابلیت پخش حرارت به طور یکسان در سطح اتو مو دارد بنابراین نسبت به انواع دیگر اتو، موها را صاف‌تر و وز مو را نیز کمتر می‌نماید. علاوه بر این تورمالین ماندگاری حرارت روی اتو مو را بالا می‌برد.

 

 

• برس‌های حرارتی

امروزه انواع جدیدی از اتو مو به نام برس‌های حرارتی وارد بازار شده است. در درون این برس‌ها عنصر حرارتی به کار رفته تا کار برس و حالت دادن یا صاف کردن مو را همزمان انجام دهند و در وقت صرفه جوئی کنند. این برس‌ها در دو نوع برس تخت و استوانه‌ای وجود دارند. که مدل تخت آن برای صاف کردن و نوع استوانه‌ای آن بیشتر برای حالت دهی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/types-hair-straighteners.html



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد